leiden
Silver
Plexit ser verkligen härligt utJapp! Tjockleken märktes väldigt mycket. Tyckte att proportionerna blev fel.
Kort och tjock...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Plexit ser verkligen härligt utJapp! Tjockleken märktes väldigt mycket. Tyckte att proportionerna blev fel.
Kort och tjock...
Min blev skickad idagHar jag tur så får jag tillbaka min klocka den här veckan!
Din 103:a?Min blev skickad idag
Japp! Min wacky-tachyDin 103:a?
Gött! Hur länge var den borta?Japp! Min wacky-tachy
För längeGött! Hur länge var den borta?
Fick ett paket idag
Innehållande min Sinn 103 St med plexi
Vilken fantastisk klocka. Första intrycken är följande:
Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.
Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.
Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!
Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten
Lumen imponerar också
Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå
Tack för idag!
Grattis! Undrar just om inte en 103 st blir nästa köp. Måste börja sälja av...
Kul att se att den är kvar, trodde att du hade flippat den
Har saknat denna som varit på annan ort i några veckor.
Den där pärlan släpper han nog inte i första taget.Kul att se att den är kvar, trodde att du hade flippat den
Nej då, har haft den på "safe keeping" i några veckor bara. Ska ta tag i att rotera mina klockor någorlunda denna vecka tänkte jag.Kul att se att den är kvar, trodde att du hade flippat den
Varför passade du inte på att byta till engelsk dagskiva? Är även nyfiken på vad det kostade då det precis finns en servicetråd på TZUK angående Sinn och de servicekostnaderna som nämns där är ju i princip gratis.Idag kom den lilla lådan med min nyservade 103 St Ty
Över tre månader tog det att kolla vad som var fel, komma med prisförslag och åtgärda klockan. Känns ändå som en rimlig tidsåtgång och jag har haft andra klockor att rotera med.
I paketet låg serviceboxen med klockan och de gamla delarna. ett litet trevligt knyte med choklad bjöd @ERIKSON URHANDEL på, och det är ju aldrig fel!
Sinn har bytt krona, fjäder, bom, visarsats, glas, tryckknappar och diverse andra delar. Man har också polerat klockan.
Poleringen är enligt mig helt ok!
Man bör komma ihåg att detta inte är en 100k-klocka som endast får manövreras med kirurghandskar och bäras till kyrkan på söndagar. En sådan här klocka behöver man inte vara Rolex-rädd om. Därför är jag helt tillfreds med att de polerat.
Jag ville ha tillbaka en riktigt fin och perfekt fungerande klocka, och det var precis det jag fick!
Har ännu inte tagit bort plasten på glaset.
Gillar att Eriksons ställer tiden på klockan innan de skickar den!
Nu är bara frågan om jag ska njuta länge av en nyservad klocka eller om jag ska kränga den vidare nu när den är fräsch och just nyservad?
Låter bra, den förtjänar sin tid i rampljuset Är det klarlagt från vilket år den är?Nej då, har haft den på "safe keeping" i några veckor bara. Ska ta tag i att rotera mina klockor någorlunda denna vecka tänkte jag.
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-sinn-mrp-sa.75572/Låter bra, den förtjänar sin tid i rampljuset Är det klarlagt från vilket år den är?
Den känns mer preussisk med tysk dagskivaVarför passade du inte på att byta till engelsk dagskiva? Är även nyfiken på vad det kostade då det precis finns en servicetråd på TZUK angående Sinn och de servicekostnaderna som nämns där är ju i princip gratis.
Den där har jag ju läst Lite taskigt minnehttps://klocksnack.se/threads/paketöppning-sinn-mrp-sa.75572/
Läs @yonsson's trevliga paketöppning så får du lite info om klockan!
Tror inte det, får se vad yonsson svarar!Den där har jag ju läst Lite taskigt minne
Så 83-89, närmare än så kommer vi inte?
Varför passade du inte på att byta till engelsk dagskiva? Är även nyfiken på vad det kostade då det precis finns en servicetråd på TZUK angående Sinn och de servicekostnaderna som nämns där är ju i princip gratis.
Gjorde man något mer än bara en standardservice? Annars borde Sinn uppdatera sin prislista: www.sinn.de/en/Download/Sinn_ServicePriceList.pdf
Ja de bytte kronaxel och något mer.
Ska kolla detta när jag kommer hem. Tack för påpekandet!
Edit: hittade lite info i en konversation.
Komplett genomgång av verket
Byte av diverse verkdelar
Byte visarsats
Byte krona
Byte samtliga packningar
Tryckprov
Kostnad för service: 5900:-
330 för service, 50*2 för frakt och lite delar. Inte helt orimligt att det landar på 6000
Jag föredrar den tyska dagskivan.Varför passade du inte på att byta till engelsk dagskiva? Är även nyfiken på vad det kostade då det precis finns en servicetråd på TZUK angående Sinn och de servicekostnaderna som nämns där är ju i princip gratis.
Klart du ska njuta av den! Mysigt med en nyservad och vacker som attan i sin granna kostym. Rasta den med öm hand medan du tar tiden på dina frukostägg!Idag kom den lilla lådan med min nyservade 103 St Ty
Över tre månader tog det att kolla vad som var fel, komma med prisförslag och åtgärda klockan. Känns ändå som en rimlig tidsåtgång och jag har haft andra klockor att rotera med.
I paketet låg serviceboxen med klockan och de gamla delarna. ett litet trevligt knyte med choklad bjöd @ERIKSON URHANDEL på, och det är ju aldrig fel!
Sinn har bytt krona, fjäder, bom, visarsats, glas, tryckknappar och diverse andra delar. Man har också polerat klockan.
Man bör komma ihåg att detta inte är en 100k-klocka som endast får manövreras med kirurghandskar och bäras till kyrkan på söndagar. En sådan här klocka behöver man inte vara Rolex-rädd om. Därför är jag helt tillfreds med att de polerat.
Jag ville ha tillbaka en riktigt fin och perfekt fungerande klocka, och det var precis det jag fick!
Nu är bara frågan om jag ska njuta länge av en nyservad klocka eller om jag ska kränga den vidare nu när den är fräsch och just nyservad?
Tysk dagskiva tycker jag är helrätt på Sinn!Jag föredrar den tyska dagskivan.
Pris för service enligt ovan.
Nein! Det är det där spannet som gäller.Den där har jag ju läst Lite taskigt minne
Så 83-89, närmare än så kommer vi inte?
Det får väl vara good enough Kul ändå att det fanns folk kvar på Sinn från tiden då det begav sig.Nein! Det är det där spannet som gäller.
Trots att den blivit kanonfin och funkar klockrent så är den nog inte för mig. Jag använde den hela dagen igår men så fort jag kom hem från jobbet så åkte U1:an på.Idag kom den lilla lådan med min nyservade 103 St Ty
Förstår tanken. UX kommer att vara en utmärkt ersättare för din 103:a. Mycket nöjd med min. Och så skönt med QuartzTrots att den blivit kanonfin och funkar klockrent så är den nog inte för mig. Jag använde den hela dagen igår men så fort jag kom hem från jobbet så åkte U1:an på.
Säljer denna och siktar in mig på en UX eller någon annan "ubåtsstålsklocka".
Skicka PM om ni vill få en första tjing innan den dyker upp på köp och sälj.