• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sinn 103 funkar verkligen på allt... Nato och Tropic från Singular.

IMG_1640.JPG
IMG_1641.JPG
IMG_1642.JPG

@Singular kan du se om det är premium eller vanligt nato?

Nu planerar jag nog lite för tidigt, men den där eller MM300 får nog bli nästa klocka!
Sinn-gummit är silikon till de där, bara så du vet. Ingen höjdare.
Här kommer en liten paketöppning innehållandes ett stort ur :)

IMG_5689.JPG

Och avslutningsvis en wallshot
IMG_5695.JPG
En sådan hade gjort sig bra på mitt kontor, hade matchat min termos från Sinn. :)
Varför är det ingen som kniper @Hallis ezm3?
Hade jag inte redan haft en.....

https://klocksnack.se/threads/sinn-ezm-3-prisbump-1-8.77135/
Tror folk är rädda för åldern.

Sinn-gummit är silikon till de där, bara så du vet. Ingen höjdare.

En sådan hade gjort sig bra på mitt kontor, hade matchat min termos från Sinn. :)

Tror folk är rädda för åldern.
Jo, har hört det, att det fastnar damm etc väldigt lätt, köper jag en så ska den sitta på länk, men tack för förvarningen i vilket fall!

Gjorde man något mer än bara en standardservice? Annars borde Sinn uppdatera sin prislista: www.sinn.de/en/Download/Sinn_ServicePriceList.pdf
Ja de bytte kronaxel och något mer.
Ska kolla detta när jag kommer hem. Tack för påpekandet! :)

Edit: hittade lite info i en konversation.

Komplett genomgång av verket
Byte av diverse verkdelar
Byte visarsats
Byte krona
Byte samtliga packningar
Tryckprov
Kostnad för service: 5900:-

Senast ändrad:
Ojojoj. Har nu kikat videorecension på en 104.

Vill ha begäret blev högt! Ser ut att vara perfekt kombo mellan flygare och dykare som dessutom inte är stor som en snusdosa :woot:

Någon här som har en?

Fick ett paket idag
IMG_0968.JPG

Innehållande min Sinn 103 St med plexi
Vilken fantastisk klocka. Första intrycken är följande:

Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
IMG_0972.JPG

Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.

IMG_0989.JPG

Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!

IMG_0994.JPG

Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten:)

Lumen imponerar också
IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå:)

Tack för idag!

Fick ett paket idag
IMG_0968.JPG

Grym storlek, bärs troligtvis 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
IMG_0972.JPG

Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.

IMG_0989.JPG

Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!

IMG_0994.JPG

Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten:)

Lumen imponerar också
IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå:)

Tack för idag!
Stort grattis till en riktigt fin klocka! Den där är så jäkla ball!

• Like
Reactions: par
Fick ett paket idag
IMG_0968.JPG

Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
IMG_0972.JPG

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

IMG_0989.JPG

IMG_0994.JPG

Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten:)

Lumen imponerar också
IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?

Tack för idag!
Grattis till en fantastisk klocka, den dagen jag köper en kronograf så ligger den där väldigt bra till!

• Like
Reactions: par
Tillbaka
Topp