Moody
Guld
Det var billigare än vad jag trodde! Hört något mer om limiterade U1an?
Edit:Glömde citera ser jag nu @mickeheterjag
Edit:Glömde citera ser jag nu @mickeheterjag
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sinn-gummit är silikon till de där, bara så du vet. Ingen höjdare.Nu planerar jag nog lite för tidigt, men den där eller MM300 får nog bli nästa klocka!
En sådan hade gjort sig bra på mitt kontor, hade matchat min termos från Sinn.Här kommer en liten paketöppning innehållandes ett stort ur
Och avslutningsvis en wallshot
Tror folk är rädda för åldern.Varför är det ingen som kniper @Hallis ezm3?
Hade jag inte redan haft en.....
https://klocksnack.se/threads/sinn-ezm-3-prisbump-1-8.77135/
Jo, har hört det, att det fastnar damm etc väldigt lätt, köper jag en så ska den sitta på länk, men tack för förvarningen i vilket fall!Sinn-gummit är silikon till de där, bara så du vet. Ingen höjdare.
En sådan hade gjort sig bra på mitt kontor, hade matchat min termos från Sinn.
Tror folk är rädda för åldern.
Tror folk är rädda för åldern.
Jo, men ändå, allmän serviceoro råder ju alltid.Ju äldre desto hårdare!
Jo, men ändå, allmän serviceoro råder ju alltid.
Ja, exakt. De servicepriser jag sett från Sinn har varit väldigt humana.Absolut, den är jag fullt med på. Tur att Sinn inte kör Schweiziska priser på service.
Ytterst humana. Med olja och allt i UX:en, förvisso batteridriven, men mekanik finns ändå, endast 220€.Ja, exakt. De servicepriser jag sett från Sinn har varit väldigt humana.
Ytterst humana. Med olja och allt i UX:en, förvisso batteridriven, men mekanik finns ändå, endast 220€.
Nej, inte mer än så. Dock tilllkommer frakten ned till dem, 500 kr i varje riktning, så räkna med lite drygt 3.000 kr. Men fortfarande inga konstigheter tycker jag.Inte värre alltså? Skönt! Min UX börjar ju få några år på nacken, så vilket år som helst kommer den väl börja göra femsekundershopp.
Testa och bilda din egen uppfattning. Om du köper en U1:a kan du få låna ett silikon av mig och testa.Jo, har hört det, att det fastnar damm etc väldigt lätt, köper jag en så ska den sitta på länk, men tack för förvarningen i vilket fall!
Det var snällt av dig att erbjuda! Ska komma ihåg det när jag skaffar mig en.Testa och bilda din egen uppfattning. Om du köper en U1:a kan du få låna ett silikon av mig och testa.
Jag gillar det skarpt numera!
Min 103 sa tachy gick på 6k att serva. Men då är det ju en kronograf iofs.Nej, inte mer än så. Dock tilllkommer frakten ned till dem, 500 kr i varje riktning, så räkna med lite drygt 3.000 kr. Men fortfarande inga konstigheter tycker jag.
Snyggt! 103:an är riktigt grym! Blir det en tredje Sinn i framtiden så ligger den bra till.Sinn 103 funkar verkligen på allt... Nato och Tropic från Singular.
@Singular kan du se om det är premium eller vanligt nato?
Sextusen??? Jösses, inte illa. Det trodde jag faktiskt inte, någonstans innerst inne hade jag intalat mig att alla Sinn var superbilliga att serva.Min 103 sa tachy gick på 6k att serva. Men då är det ju en kronograf iofs.
Min 103 sa tachy gick på 6k att serva. Men då är det ju en kronograf iofs.
Ja de bytte kronaxel och något mer.Gjorde man något mer än bara en standardservice? Annars borde Sinn uppdatera sin prislista: www.sinn.de/en/Download/Sinn_ServicePriceList.pdf
330 för service, 50*2 för frakt och lite delar. Inte helt orimligt att det landar på 6000Gjorde man något mer än bara en standardservice? Annars borde Sinn uppdatera sin prislista: www.sinn.de/en/Download/Sinn_ServicePriceList.pdf
Mycket snygg.Välbyggd, elegant och sitter skönt på handleden. Gillar denna klocka enormt. Nu gäller det att köpa in en H-länk så är jag nöjd.
/Min första Sinn
Bra kombo ihop med det bandetVälbyggd, elegant och sitter skönt på handleden. Gillar denna klocka enormt. Nu gäller det att köpa in en H-länk så är jag nöjd.
/Min första Sinn
Stort grattis till en riktigt fin klocka! Den där är så jäkla ball!Fick ett paket idag
Innehållande min Sinn 103 St med plexi
Vilken fantastisk klocka. Första intrycken är följande:
Grym storlek, bärs troligtvis 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.
Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.
Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!
Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten
Lumen imponerar också
Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå
Tack för idag!
Grattis till en fantastisk klocka, den dagen jag köper en kronograf så ligger den där väldigt bra till!Fick ett paket idag
Innehållande min Sinn 103 St med plexi
Vilken fantastisk klocka. Första intrycken är följande:
Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.
Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.
Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!
Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten
Lumen imponerar också
Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå
Tack för idag!