• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fick ett paket idag
IMG_0968.JPG

Innehållande min Sinn 103 St med plexi
Vilken fantastisk klocka. Första intrycken är följande:

Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
IMG_0972.JPG

Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.

IMG_0989.JPG

Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!

IMG_0994.JPG

Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten:)

Lumen imponerar också
IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå:)

Tack för idag!
Riktigt tjusig! Och fin recension :)

• Like
Reactions: par
Fick ett paket idag
IMG_0968.JPG

Grym storlek, bärs troligtvis runt 1mm mindre än en speedy PRO tex. Klockans höjd på 15.5mm enligt spec är verkligen inget problem. Bandhornen kramar om handleden så pass att det inte stör.
IMG_0972.JPG

Tavlan och vridringen vita kontraster mot den svarta bakgrunden gör att klockan uppfattas väldigt krispig. En speedy har en tavla som nästan ser grå ut i jämförelse med den svarta på 103an. Alla siffror och detaljer har en skarphet och exakthet som man inte alltid hittar ens i högre prisklasser.

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

Det höga plexit ger massor av karaktärer till klockan. Hur många andra kronografer klarar 200m? Är ändå hyfsat unikt.

IMG_0989.JPG

Bezelen reflekteras i bandhornen ur vissa vinklar vilket får även bandhornen att se svarta ut. Rätt läckert!

IMG_0994.JPG

Vintagelädret är riktigt trevligt även om jag troligtvis kommer sporta den mest på MOD Nato. En klocka som klarar att bada ska användas i vatten:)

Lumen imponerar också
IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?
Vridringen kanske saknar lite känsla i vridningen men inget jag kommer använda ändå:)

Tack för idag!
Mumma den där, stort grattis! :)

Fick ett paket idag
IMG_0968.JPG

IMG_0972.JPG

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

IMG_0989.JPG

IMG_0994.JPG

Lumen imponerar också
IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?

Tack för idag!
Jättefin liten paketöppning! Grattis också till en kanonfin klocka!

Fråga till alla som är pålästa om Sinn. Varför får jag med ett vertyg som inte går att använda till min klocka?

Fråga till alla som är pålästa om Sinn. Varför får jag med ett vertyg som inte går att använda till min klocka?
Verktyget följer med alla klockor från Sinn och kan användas till allt möjligt. Ta bort länken tex. Jag använder verktyget till mina Sinn och andra klockor som har lugholes.

Fick ett paket idag
IMG_0968.JPG

IMG_0972.JPG

IMG_0970.JPG
IMG_0971.JPG

IMG_0989.JPG

IMG_0994.JPG

Lumen imponerar också
IMG_1001.JPG

Vad är på minussidan då?

Tack för idag!
Grattis som tusan, jösses vad jag kommer att köpa en 103 st snart.

• Like
Reactions: par
För att det är så bra att ha! Jag har köpt ett antal beggade Sinn:ar, och de flesta av dem har saknat detta verktyg. Det är helt enkelt så bra att ha, att man inte vill göra sig av med det. Alltså: nyttja det därhelst du har användning av det!
Hos många av Sinn:arna är också vridringen inte snäppt på plats, utan sitter säkrad med tre pyttesmå skruvar, till vilka skruvmejseln passar, t ex om man vill rengöra under ringen.

Jag har varit lite rastlös och köpt en annan klocka vilket förmodligen kommer göra att BLU1 inte kommer användas så mycket när den väl kommer.

Om det är någon här som är sugen på den sen så är det bara att säga till. Kommer isf inte att använda den innan den säljs.

Priset blir det jag givit för den :)

Jag har varit lite rastlös och köpt en annan klocka vilket förmodligen kommer göra att BLU1 inte kommer användas så mycket när den väl kommer.

Om det är någon här som är sugen på den sen så är det bara att säga till. Kommer isf inte att använda den innan den säljs.

Priset blir det jag givit för den :)
Ursäkta min lathet men vad går det kalaset på? :)

Jag har svårt att bestämma mig i vilken riktning jag ska ta i jakt på min nästa klocka. Sinn lockar däremot med en hel del med bland annat, EZM3, 104, 556i.
EZM3 känns väldigt lockande för tillfället då den känns väldigt prisvärd, i och med klockans byggnad, dess unika och snygga design, Top grade ETA (?) samt att den har lite av Sinns roliga teknik i sig. Någon som äger denna modell? :) Jag avslutar med en bild på EZM3 som jag har snott från internet!

28973095120_8c1b4f2d71_b.jpg

Jag har svårt att bestämma mig i vilken riktning jag ska ta i jakt på min nästa klocka. Sinn lockar däremot med en hel del med bland annat, EZM3, 104, 556i.
EZM3 känns väldigt lockande för tillfället då den känns väldigt prisvärd, i och med klockans byggnad, dess unika och snygga design, Top grade ETA (?) samt att den har lite av Sinns roliga teknik i sig. Någon som äger denna modell? :) Jag avslutar med en bild på EZM3 som jag har snott från internet!

@Hallis

Äger en EZM3 som dessutom är till salu. Bra kvalle och bra storlek, bor du i Stockholmsområdet är det bara att pma så kan du få kika och se om modellen är något för dig. Annars rekommenderas Eriksons i Sundbyberg för nyköp :)

Äger en EZM3 som dessutom är till salu. Bra kvalle och bra storlek, bor du i Stockholmsområdet är det bara att pma så kan du få kika och se om modellen är något för dig. Annars rekommenderas Eriksons i Sundbyberg för nyköp :)

Nu såg jag din annons, riktigt bra pris ju! Jag ska faktiskt in till Eriksons i morgon med farsan och testa lite Sinn, framförallt EZM3! Jag hör av mig framöver ifall jag skulle vilja spara lite kulor! :)

Tillbaka
Topp