• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Den vita 104:an är jäkla bra!
20210409_182345.jpg
Just rubb it in....😀😀 Ångrar mig fortfarande för att jag inte köpte den jag hade tjing på!
 
Hej tråden!
Nån som har nått bra tips på nån sida var man kan hitta begagnade Sinn. Som ni kanske märkt är jag sugen på en 856B-Uhr. Hade dock helst försökt få tag på en begagnad, och där tryter min kunskap om var man ska leta 🤔
 
Hej tråden!
Nån som har nått bra tips på nån sida var man kan hitta begagnade Sinn. Som ni kanske märkt är jag sugen på en 856B-Uhr. Hade dock helst försökt få tag på en begagnad, och där tryter min kunskap om var man ska leta 🤔

Det beror på hur bråttom du har och vad du har tänkt dig att betala. Det finns ett gäng ute på C24, både nya och begagnade.

Annars är det The Usual Suspects med Uhrforum m.fl. som samlas ihop fint på Watchpatrol och WatchRecon. Instagram är en väldigt bra försäljningsplattform både om man vill köpa och sälja. Ebay och ovan nämnda sida som är en del av eBay tycker jag att man med rätta kan vara något mer försiktig med och bara handla om man med säkerhet vet att man har ett garanterat skydd som köpare, antingen via PayPal, (gäller inte alla kontotyper), eller sin kortutgivare.
 
Ja, den är riktigt snygg, synd att dom inte har en riktig ”vit” 556 också.

Finns ju ett gäng 556-varianter med vita tavlor som inte är pärlemor. Dessvärre inget i nuvarande sortiment.
Favoriten är en vit med applicerade index och utan datum. Låg en ute till salu för ett tag sedan, jag ska se om jag hittar annonsen...minns inte vilket forum det var bara.
 
Finns ju ett gäng 556-varianter med vita tavlor som inte är pärlemor. Dessvärre inget i nuvarande sortiment.
Favoriten är en vit med applicerade index och utan datum. Låg en ute till salu för ett tag sedan, jag ska se om jag hittar annonsen...minns inte vilket forum det var bara.
Intressant, kände inte till att det funnits andra vita varianter än den aktuella MOP. Gjorde en bildsökning och precis som du skrev har ett flertal vita utföranden tillverkats. Instämmer i att varianten med applicerade index såg riktigt lyckad ut.
 
Senast ändrad:
Sorry @vanman men jag hittar inte annonsen. Är rätt säker på att den fanns på Watchpatrol och/eller WatchRecon. Verkar heller inte ha sparat ner bildetna vilket är lite olikt mig. Men den kostade skjortan hur som helst, minst 20´ om jag inte minns helt fel.
 
Det beror på hur bråttom du har och vad du har tänkt dig att betala. Det finns ett gäng ute på C24, både nya och begagnade.

Annars är det The Usual Suspects med Uhrforum m.fl. som samlas ihop fint på Watchpatrol och WatchRecon. Instagram är en väldigt bra försäljningsplattform både om man vill köpa och sälja. Ebay och ovan nämnda sida som är en del av eBay tycker jag att man med rätta kan vara något mer försiktig med och bara handla om man med säkerhet vet att man har ett garanterat skydd som köpare, antingen via PayPal, (gäller inte alla kontotyper), eller sin kortutgivare.
Man är ju såklart otålig och vill gärna få hem klockan man sucktar efter omgående. Kollat med Erikson men där avskräckte priset lite tyvärr. Får avyttra nån ytterligare klocka innan jag kan motivera mig att köpa en ny.
Får ha lite mer uppsikt på chrono24, tyvärr blir utbudet lite tunnare då jag vill ha den på länk.
Men jag ska hålla ögonen öppna så får vi se om det dyker upp nått.
Tack för alla tips!
Trevlig kväll på er allihopa!
 
Hade en svart förut.
Denna känns verkligen annorlunda med sin vita, nästan emaljerade tavla. Grymt bra faktiskt.
Så här i efterhand så känns det oklart varför den fick lämna... Gissar att jag vid tillfältet tyckte att läsbarheten var "sisådär" men nu är jag minst sagt osäker.... Får helt klart skylla mig själv oavsett...
 
Man är ju såklart otålig och vill gärna få hem klockan man sucktar efter omgående. Kollat med Erikson men där avskräckte priset lite tyvärr. Får avyttra nån ytterligare klocka innan jag kan motivera mig att köpa en ny.
Får ha lite mer uppsikt på chrono24, tyvärr blir utbudet lite tunnare då jag vill ha den på länk.
Men jag ska hålla ögonen öppna så får vi se om det dyker upp nått.
Tack för alla tips!
Trevlig kväll på er allihopa!
Kan köpa tillbaka 857an om du behöver pengar 😄
 
Tipsar mig själv i tråden:
 
Varning för gubbgnäll och OT men är lite bitter (haha) över att få vada igenom hyllmeter av ekologisk-hipster-IPA-med-fruktsmak för att hitta endast 3 variationer av något som nästan liknar vanlig brittisk ale. Sådär, nu fick jag det sagt. Känns lite bättre nu.
EE51D313-8FE7-46EF-B27E-39AA98A63481.jpeg
Håller helt med, IPA har man kört för massor med år sen, det är gott ett tag. Men en klassisk fin Ale från brittiska öarna eller en härlig tysk/tjeckisk lager är fan oslagbart.
 
Varning för gubbgnäll och OT men är lite bitter (haha) över att få vada igenom hyllmeter av ekologisk-hipster-IPA-med-fruktsmak för att hitta endast 3 variationer av något som nästan liknar vanlig brittisk ale. Sådär, nu fick jag det sagt. Känns lite bättre nu.
EE51D313-8FE7-46EF-B27E-39AA98A63481.jpeg
Älskar öl och inte minst IPA. Uppskattar särskilt möjligheten att köpa från små entusiastiska microbryggare (dock med varierande kvalitet såklart men det är en del av tjusningen). Men har ännu kvar att lära mig uppskatta fruktöl. Men det kanske kommer med lite mer träning.
 
Finnas en livlig tråd om ämnet :)

Läste Länsstyrelsens beslut för ett tag sedan. Blev uppriktigt förvånad för funna brister och nonchalans för reglerna från handlarna. Men sanktionsavgifterna blev onekligen påtagliga även efter prövning i rätten så det borde få en avskräckande effekt för många företag som inte riktigt tagit detta på allvar.
 
Älskar öl och inte minst IPA. Uppskattar särskilt möjligheten att köpa från små entusiastiska microbryggare (dock med varierande kvalitet såklart men det är en del av tjusningen). Men har ännu kvar att lära mig uppskatta fruktöl. Men det kanske kommer med lite mer träning.
Fullt medveten att jag är i minoritet i min åsikt (speciellt i Sthlm) och accepterar det för mina medmänniskors välbefinnande. Dock lite på gränsen till ”Falling down” moment för mig när Bombardier slutade säljas. o_O
 
Tillbaka
Topp