• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fortsätter på temat ”hårda klockor i fluffig miljö”.
FA445802-493B-4311-A21B-C3205C29A707.jpeg
Snyggt!
 
På ett av nätets Sinn-forum pågår just nu en infekterad debatt om vapen.
43E82C1D-7512-4ED4-AB24-CE4172A85DFA.jpeg

#triggered #triggerhappy #ezm13
Såg det tidigare idag. Sinn har väll rätt många klockor kopplade till vapenbärande funktioner så knasig sak att bli upprörd över i ett specifikt Sinn-forum? Nåja... man hänger inte med längre helt enkelt. :rolleyes:
 
Såg det tidigare idag. Sinn har väll rätt många klockor kopplade till vapenbärande funktioner så knasig sak att bli upprörd över i ett specifikt Sinn-forum? Nåja... man hänger inte med längre helt enkelt. :rolleyes:

Jo, exakt. Att grundaren flög för Luftwaffe på östfronten under WWII kan ibland kännas litet mustigt för mig, ärligt talat, men jag lyckas bortse från det. Han var säkert en hedersknyffel. Men den nutida kopplingen till vapen ligger ju i Sinns DNA. En av facebookgruppens medlemmar kontrade med det här fotot :)

170502383_4041421639248361_1487541645340930830_n.jpg
 
Jo, exakt. Att grundaren flög för Luftwaffe på östfronten under WWII kan ibland kännas litet mustigt för mig, ärligt talat, men jag lyckas bortse från det. Han var säkert en hedersknyffel. Men den nutida kopplingen till vapen ligger ju i Sinns DNA. En av facebookgruppens medlemmar kontrade med det här fotot :)

170502383_4041421639248361_1487541645340930830_n.jpg
Många klocktillverkare har på ett eller annat sätt knytning till WW2, en del till båda sidor dessutom. Huruvida Helmut Sinn var en hedersknyffel eller inte vet jag inte men att en tysk pilot född 1916 flög för Luftwaffe är inte mycket att säga om, sådan var tiden.

Men vad som är viktigt för mig är att inte Sinn som företag spelar på eller glorifierar den historien. Det hade jag inte fixat.
 
Många klocktillverkare har på ett eller annat sätt knytning till WW2, en del till båda sidor dessutom. Huruvida Helmut Sinn var en hedersknyffel eller inte vet jag inte men att en tysk pilot född 1916 flög för Luftwaffe är inte mycket att säga om, sådan var tiden.

Men vad som är viktigt för mig är att inte Sinn som företag spelar på eller glorifierar den historien. Det hade jag inte fixat.
Mycket bra kommentar!
 
Äger inget bund! :D
Det är riktigt fint med bund i vissa fall men jag får lite smått panik när det blir för varmt mot handleden (kommer aldrig bli riktigt kompis med silikonbanden av just den anledningen).
Trodde B-uhr endast fick köpas med Bund ;-) tänk dessa tyskar som viker ner sig och kundanpassar.... Trevlig helg oavsett!
 
Äger inget bund! :D
Det är riktigt fint med bund i vissa fall men jag får lite smått panik när det blir för varmt mot handleden (kommer aldrig bli riktigt kompis med silikonbanden av just den anledningen).
Av samma anledning jag gillar bund. Helgmysigt varmt. Infogar en tidigare tagen läskig bild som symboliserar att länken nu är given 857 och bund är för 856.
1617976042611.png

1617976163069.png
 
Känner att jag och min heltegimenterade U1 inte riktigt klickar.

Det är nog möjligt övertyga mig om att en UX, 757 eller annan tegimenterad modell
skulle sitta bättre på armen... till och med en 857VFR ? ... Mil type II/III ?


Klockan är en månad gammal, ev byte vill jag skall ha garanti kvar åtminstone och vara i bra skick.
 
Tillbaka
Topp