• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Hej hej tråden. Min första Sinn och jag är nog lite nykär 🥰
PXL_20210416_114701450.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
A75B44B2-7C2E-4D3F-B720-B01E8877940C.jpeg

Om ni missat

Hade helt missat den posten så tack för uppmärksammandet 👍 Saknade bara vad jag numera trodde var det obligatoriska "gnugga klocka mot berghäll-momentet” :)
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
IMG_20210417_103137__02.jpg


Jag skulle vilja slå ett slag för lyspastan på min Sinn. Jag läste innan köp att den var betydligt sämre än andra klockor. Jag tycker inte detta är fallet. Det är klart att den inte är lika tjockt applicerat som på en dykardinka, men jag tycker det är fullt tillräckligt.

Här är även en bild bredvid min Scurfa som visserligen inte har något Seiko-lume, men ändå inte dålig lyspasta heller.

IMG_20210417_104255__01.jpg


Köp Sinn! 😁 😇
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Någon som har koll på hur AR behandlingen står sig på Sinn? har ju sett och läst att Omega har lite problem där den utvändiga repas väldigt lätt.
Sneglar lite på en U50 att köra som beater, men tycker det verkar lite knas att man valt utvändig AR på en klocka som kan fås i Tegimenterat stål..
 
Topp