• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tack! Det gick säkert bra att vika in men jag tycker det blev lite bulligt. Jag klippte:eek:.
1618760331069.png
Det går fort i hockey!
Just det;
Nu kommer du inte till Natohimlen.

Någon som har koll på hur AR behandlingen står sig på Sinn? har ju sett och läst att Omega har lite problem där den utvändiga repas väldigt lätt.
Sneglar lite på en U50 att köra som beater, men tycker det verkar lite knas att man valt utvändig AR på en klocka som kan fås i Tegimenterat stål..

Skulle inte säga att det repas lätt, men visst kan det bli märken. Har tagit bott yttre AR på min 656 och märker ingen skillnad alls i läsbarhet.

Zuluband - tjockare material och med större rundare ringar/keepers. 3 eller 5 ringar. Har inte (alltid?) dubbelt med band under klockan.
Natoband - tunnare med 3 st nättare keepers. Har alltid dubbelt band under klockan.

(Edit; Att Zuludiver har tagit just det företagsnamnet skapar ju onekligen lite förvirring ibland.)

Undrar om jag behöver en Sinn till??

Såklart behöver du det!

”Behöver” är ett ord jag sällan använder i dessa sammanhang. Finns en risk att man sk ”skjuter sig själv i foten” med någon utanför detta forum. Ännu sämre är ”har nytta av” 😂

Men en fin klocka till vad jag tycker är ett bra pris

Såklart behöver du det!
Och sen gäller förstås sedvanlig Stora-tråden-om-Sinn-rabatt :D

Villhöver!! 😁

Skulle inte säga att det repas lätt, men visst kan det bli märken. Har tagit bott yttre AR på min 656 och märker ingen skillnad alls i läsbarhet.
Hur tog du bort den? Har själv inte fått några direkt synliga repor än på U1, och är nog för feg för att göra det nån gång om behovet finns men vore intressant att veta hur. :)

Tillbaka
Topp