• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Godmorgon! :)

FFFA709A-C159-49E5-BF0E-4A135936BCE7.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hur tog du bort den? Har själv inte fått några direkt synliga repor än på U1, och är nog för feg för att göra det nån gång om behovet finns men vore intressant att veta hur. :)
Edit: svarar visst fast @Clark Kent var tillfrågad sorry.
Jag har fått beskrivet att gnugga med munskölj, fördel Colgate mint :), och mikrofiberduk. En halvtimmas jobb som resulterar i bra resultat enl. utsago. Då tar du bort all yttre AR. U1 har även AR på insidan. Finns beskrivet rätt nyligt i denna tråd.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Så konstigt. För någon dag sedan var jag så otroligt sugen på ny klocka. Pengarna bara brann i fickan! Men nu är det som att det släppte, utan att det blivit någon ny klocka :(. Kanske är beslutsångesten som tog död på det hela.
 
Senast ändrad:

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Så konstigt. Förr någon dag sedan var jag så otroligt sugen på ny klocka. Pengarna bara brann i fickan! Men nu är det som att det släppte, utan att det blivit någon ny klocka :(. Kanske är beslutsångesten som tog död på det hela.

Behöver inte vara negativt, kanske till och med nyttigt att ta ett steg tillbaka och fundera en sväng till utan det där ”ha-begäret” i bakhuvudet?
 

Abben

Cartier
2-Faktor
Hehe - förstår inte vad du menar :woot:
- Superduo!
Första intrycket?
Första intrycket är att jag verkligen gillar den tegimenterade metallen, både känslan och kulören.
Storleken är helt i min smak och den annorlunda tavlan är precis vad jag hoppades på.
Skaffade ett grönt canvas i samma svep så vi får se hur den sitter på det armbandet vad det lider.
Bjuder på ett WS när vi lika är igång 😁

IMG_20210420_134401__01__01.jpg
 

cello

Breitling
Har länge funderat på Sinn-flygare, och när tillfälle nyligen gavs i närområdet så blev det en 104. Min första Sinn. Gillar vridringen med siffrorna ordnade för nedräkning, att den har 60 hack och går att vrida åt båda hållen. Gillar generellt urtavlor med arabiska siffror, men index underdelade 4 gånger/minut gör det snabbare att ställa klockan. Första bild i kvällssolen.
sol_960x540.jpg

:sinn:
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Har länge funderat på Sinn-flygare, och när tillfälle nyligen gavs i närområdet så blev det en 104. Min första Sinn. Gillar vridringen med siffrorna ordnade för nedräkning, att den har 60 hack och går att vrida åt båda hållen. Gillar generellt urtavlor med arabiska siffror, men index underdelade 4 gånger/minut gör det snabbare att ställa klockan. Första bild i kvällssolen.
sol_960x540.jpg

:sinn:
Välkommen in i värmen !
 
Topp