• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_20210421_182721.jpg

IMG_20210421_182746.jpg

Köpte en ny bok till grabben men till min förvåning så väljer de Seiko och inte Sinn på bokstaven S 😉 men boken får duga ändå för att lära grabben lite om klockor.
Vi får tillverka en ersättningssida man kan klistra in kanske? :)

Jo. När länken väl är monterad tenderar den att få sitta kvar ett tag. Fast med Bergeon 6767 f har man åtminstone en sportslig chans. Finns det rentav verktyg som är ännu mer lämpade?
Håller med, Bergeron hjälper.
En annan sak; kom ihåg att dela på länken, blir såå mycket lättare. Börja med att få in stiftet på en sida, håll nere med tumme/pekfinger och tryck in stiftet med verktyget.
@Jamterik Visst skickade jag dig ett youtubeklipp om det här? Försökt att hitta det....

Edit- men typ så här;

Senast ändrad:
En annan sak; kom ihåg att dela på länken, blir såå mycket lättare. Börja med att få in stiftet på en sida, håll nere med tumme/pekfinger och tryck in stiftet med verktyget.
@Jamterik Visst skickade jag dig ett youtubeklipp om det här? Försökt att hitta det....

Edit- men typ så här;
Minns inte, vi pratade om det och svor över det. :) Men visst var det en video inblandad....

Edit- men typ så här;
Ser ju lätt ut såklart där men hade jag fått tag på den jäveln när jag pillade med mina korvfingrar så hade han fått sig en omgång 😂

Lyckades sedan sätta länken åt fel håll... Nära att klockan flög all världens väg...

Men nu så 🥳
image.jpg

Ok. Jag läste om att det tydligen finns tre olika storlekar på länkdelarna (https://www.watchuseek.com/threads/sinn-two-link-aka-h-link-vs-fine-link-bracelet.4670795/). Så jag tycker väl att man borde kunna få till passformen.
Jag har bara två olika till min 900 tror jag. Men det där med passform är nog individuellt från person till person. För vissa expanderar och krymper handled/arm mer eller mindre beroende av temperatur osv. Hade en SMP som jag aldrig fick till riktigt och som fick lämna bla därför

Jo. När länken väl är monterad tenderar den att få sitta kvar ett tag. Fast med Bergeon 6767 f har man åtminstone en sportslig chans. Finns det rentav verktyg som är ännu mer lämpade?
Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut vid stift och bandhorn på klockan som bråkar vid bandbyte men en Bergeon 7825 är grym på många klockor och kan rekommenderas att testa!

Japp men klarade inte av avsmalningen. Satt bara på i några minuter.
Kanske att det bara stör på 900-an men jag kommer fram till att jag gillar jämnbreda band på den. Då sitter den bättre på armen.

Får fundera men kommer antagligen aldrig använda det bandet
En bundlapp till det från cozy, rapsolja och tid - voilá någon får en vinnare

Tillbaka
Topp