• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

En bundlapp till det från cozy, rapsolja och tid - voilá någon får en vinnare
Utan rapsolja så matchar Cozys ljusa så här mot ljusa Rios1931 Typhoon.
1619102953292.png

Japp men klarade inte av avsmalningen. Satt bara på i några minuter.
Kanske att det bara stör på 900-an men jag kommer fram till att jag gillar jämnbreda band på den. Då sitter den bättre på armen.

Får fundera men kommer antagligen aldrig använda det bandet
@Boatman kanske något för dig?
En till lapp från cozy så har du två tunga bund till en cool klocka på en annan tråd.

Alltså, satan så bra den är! Här har man suktat efter massa tooliga klockor från Sinn men tyckt att alla är för stora och så släpper denna fullpoängaren! Och tunn, dessutom. Något jag lärt mig är bland det viktigaste för att jag ska klaffa med en klocka :)

IMG_20210422_170052.jpg

Alltså, satan så bra den är! Här har man suktat efter massa tooliga klockor från Sinn men tyckt att alla är för stora och så släpper denna fullpoängaren! Och tunn, dessutom. Något jag lärt mig är bland det viktigaste för att jag ska klaffa med en klocka :)

IMG_20210422_170052.jpg
Jättefin! Och jag håller med om att tjockleken är viktig för hur en klocka känns. Jag har inte så grova handleder, men ganska platta. Det gör att att vissa klockor fungerar bra om man bara tittar på lug till lug jämfört med handledens bredd, men känslan blir helt fel om klockan är för tjock. Sen gillar jag också att klockan går in hyfsat smidigt under en skjortärm.

IMG_20210422_175512.jpg

Här ser du skillnaden.

Nya bandet på!

IMG_20210422_174652.jpg
IMG_20210422_175800.jpg
IMG_20210422_175805.jpg
IMG_20210422_175810.jpg
Vackert med färg! Förstår av bilderna att det är bra kvalitet men intresserad av ett omdöme då du haft det ett monterat en tag. Har själv tittat på "finnens" läder och han har många fina saker. Hur var köpupplevelsen? Tänker leveranstid och e.v kommunikation? Gör han på beställning eller har han ett visst lager?

Ska man göra ett försök att väcka intresset till liv eller ska man låta livet rulla på och sitta nöjd? Testar lite Sinn ett par dagar och ser om det hjälper...
20210422_212259.jpg

Det är inget att försöka forcera fram. Intresset kommer förhoppningsvis tillbaka vad det lider. Har inte haft klocka på mig annat än korta stunder de senaste veckorna och känner inget större sug efter att ha något på handleden för tillfället. Så klockorna får ligga och bida sin tid tills det blir roligt igen :)

Läckert! Klockan är en allätare när de gäller band men det där blev top 👍🏻

:angel: :heart:

Inspiration var Worn & Wounds artikel där han sulat på ett tegelrött natoband i läder.

SINN_103_DIAL3.jpg

Vackert med färg! Förstår av bilderna att det är bra kvalitet men intresserad av ett omdöme då du haft det ett monterat en tag. Har själv tittat på "finnens" läder och han har många fina saker. Hur var köpupplevelsen? Tänker leveranstid och e.v kommunikation? Gör han på beställning eller har han ett visst lager?

Kul att du frågar och tack!

Jag svarar dig nu direkt, och efter några veckor.

De tillverkar banden på beställning, och för mig gick det precis 20 dagar från betalning till att jag hade klockan i handen, så bra leveranstid. Jag har också beställt två band från TwoStitchStraps. Där har jag inte hört något sedan jag beställde.

Kvalitetsmässigt är jag supernöjd. Bra tjocklek och finish på bandet. Jag har också testat ett beggat band från WatchStrapHeaven och detta har väsentligen tunnare gods och känns inte alls lika kvalitetsmässigt. Lädret i detta bandet är Horween Cordovan, vilket är riktigt fint. Dock har jag noterat att man skurit för C-spännet något slarvigt på sidan mot handleden på mitt finska band. Se bild nedan.

IMG_20210422_220415.jpg

Jag är lite orolig att det ska slitas upp mot stygnen. Jag har mailat FinWatchStraps igår och i tidigare kommunikation har de svarat prompt och tydligt så jag är hoppfull. Vi får se, jag återkommer. Jag tycker inte riktigt detta är OK vid köp av ett band på 1000+ kr.

IMG_20210423_072936.jpg
IMG_20210423_072940.jpg
IMG_20210423_072943.jpg
IMG_20210423_073049.jpg

Testat även ett band från WatchStrapHeaven med ljusbrun färg. Tycker det känns lite sladdrigt och tunt och ger inte samma känsla av säkerhet.

Nu väntar jag på ett helsytt svart cordovanband och ett till vintage-band, båda från TwoStitchStraps.

:angel: :heart:

Inspiration var Worn & Wounds artikel där han sulat på ett tegelrött natoband i läder.

Kul att du frågar och tack!

Jag svarar dig nu direkt, och efter några veckor.

De tillverkar banden på beställning, och för mig gick det precis 20 dagar från betalning till att jag hade klockan i handen, så bra leveranstid. Jag har också beställt två band från TwoStitchStraps. Där har jag inte hört något sedan jag beställde.

Kvalitetsmässigt är jag supernöjd. Bra tjocklek och finish på bandet. Jag har också testat ett beggat band från WatchStrapHeaven och detta har väsentligen tunnare gods och känns inte alls lika kvalitetsmässigt. Lädret i detta bandet är Horween Cordovan, vilket är riktigt fint. Dock har jag noterat att man skurit för C-spännet något slarvigt på sidan mot handleden på mitt finska band. Se bild nedan.

Jag är lite orolig att det ska slitas upp mot stygnen. Jag har mailat FinWatchStraps igår och i tidigare kommunikation har de svarat prompt och tydligt så jag är hoppfull. Vi får se, jag återkommer. Jag tycker inte riktigt detta är OK vid köp av ett band på 1000+ kr.

Testat även ett band från WatchStrapHeaven med ljusbrun färg. Tycker det känns lite sladdrigt och tunt och ger inte samma känsla av säkerhet.

Nu väntar jag på ett helsytt svart cordovanband och ett till vintage-band, båda från TwoStitchStraps.
Jag föll pladask för hans band förra sommaren ooch försökt komma i kontakt med honom - via mejl inget svar...
Hur kontakade du honom?

Det är inget att försöka forcera fram. Intresset kommer förhoppningsvis tillbaka vad det lider. Har inte haft klocka på mig annat än korta stunder de senaste veckorna och känner inget större sug efter att ha något på handleden för tillfället. Så klockorna får ligga och bida sin tid tills det blir roligt igen :)
Tror owgmarch fick mig att inse hur världsliga ting klockor ändå är. Det gick upp för mig att alla argument jag haft för dyra inköp bottnar i att tillfredsställa egot och inget annat. Klarar mig väldigt bra utan att stå och välja på morgonen. Sen måste man ju unna sig onödiga saker, något måste man ju använda pengarna till :)

Jag tror inte heller att gemene mans önskan om lyxartiklar hjälpt till. Detta året har varit extremt på den punkten upplever jag. Det är roligare när de som vet, de vet, än att var och varannan gubbe/gubbinna helt plötsligt pratar Rolex i korridorerna.

Nämnde jag att detta har med egot att göra? 😂

Avslutar med ännu en bild. Fredagsguldet får vila, idag går jag efter coolhetsfaktor istället! :cool:

20210423_123911.jpg

Tror owgmarch fick mig att inse hur världsliga ting klockor ändå är. Det gick upp för mig att alla argument jag haft för dyra inköp bottnar i att tillfredsställa egot och inget annat. Klarar mig väldigt bra utan att stå och välja på morgonen. Sen måste man ju unna sig onödiga saker, något måste man ju använda pengarna till :)

Jag tror inte heller att gemene mans önskan om lyxartiklar hjälpt till. Detta året har varit extremt på den punkten upplever jag. Det är roligare när de som vet, de vet, än att var och varannan gubbe/gubbinna helt plötsligt pratar Rolex i korridorerna.

Avslutar med ännu en bild. Fredagsguldet får vila, idag går jag efter coolhetsfaktor istället! :cool:

20210423_123911.jpg
Så sant, men tröttnar du på den där pjäsen så säg till. Finns spekulanter här i tråden ;-)

20210423_123911.jpg

809 säger hej :)

IMG_20210423_124408.jpg

Senast ändrad:
Så sant, men tröttnar du på den där pjäsen så säg till. Finns spekulanter här i tråden ;-)
Den dagen jag får för mig att sälja något ska jag försöka komma ihåg det :D Hoppas inte på för mycket bara, jag har fortfarande en TH Monaco som inte ens lämnat service-fodralet efter fullservice. Som gjordes för fem år sedan eller något sådant :banghead:

418BCFAA-73C9-4D2F-A7CF-C26E343B9C8E.jpeg

Sinn U50S på mitt trevliga camo-nato. Legat en del i lådan ett tag, men en jäkligt trevlig klocka. Länken och detta nato är favoriterna. Det röda gummit och jag har inte klickat helt. Kanske till sommaren? Någon som har andra idéer om färgkombinationer/band?!

Tillbaka
Topp