• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Gillar klockor över 40 men har aldrig (i modern tid iaf) funderat över om det skulle anspela på manlighet eller motsatsen.

Dotterns klassföreståndare/huvudlärare som är en mycket trevlig man i 40-50 års åldern, ca 180 cma lång, har vad jag försökt klura ut en 26mm Datejust. Repekt för det såklart men ser onekligen litet ut

Gillar klockor över 40 men har aldrig (i modern tid iaf) funderat över om det skulle anspela på manlighet eller motsatsen.

Dotterns klassföreståndare/huvudlärare som är en mycket trevlig man i 40-50 års åldern, ca 180 cma lång, har vad jag försökt klura ut en 26mm Datejust. Repekt för det såklart men ser onekligen litet ut
Gick själv med en 36mm Certina i säkert 5 år. Det är absolut ingen med hälsosam relation till armbandsur som reflekterar över sådana detaljer. ;)

Denna har inte lämnat handleden sedan köpet den 12:e, vilket är ovanligt för mig.

Den har snittat på +1,8 spd! Det är bland det bästa jag ägt. :)

C85389AE-AE8B-41D5-8686-4A566F33EB71.jpeg

16194239038318344007853400878140.jpg

Snart är sommaren här (fast det känns inte så) och då kommer mitt beroende av natoband smygande till huvudet. Har ni några färgtips nu till våren/sommaren ? Eller kanske till och med något gummiband eller varför inte nytt läder? 🤔 Nu blev det jobbigt för mitt huvud😉

16194239038318344007853400878140.jpg

Snart är sommaren här (fast det känns inte så) och då kommer mitt beroende av natoband smygande till huvudet. Har ni några färgtips nu till våren/sommaren ? Eller kanske till och med något gummiband eller varför inte nytt läder? 🤔 Nu blev det jobbigt för mitt huvud😉

Inte så somrigt kanske och inget nato men väldigt snyggt till EZM3 och säkert till andra modeller. H
on kan hon Erika, synd att hennes band är så hemult dyra jmf med andra likande band.
Är det värt det?
1619424530766.png

Inte så somrigt kanske och inget nato men väldigt snyggt till EZM3 och säkert till andra modeller. H
on kan hon Erika, synd att hennes band är så hemult dyra jmf med andra likande band.
Är det värt det?
1619424530766.png

De där banden har jag kollat på tidigare och tycker är snygga men aldrig vågat klickat hem. Vet inte om de klär 556I. Någon i forumet som har sånt band till sin 556I?

Är det värt det?
1619424530766.png
Måste säga att den kombon var inte helt fel. Kanske blir att köpa klocka till mina band istället 😉

1619425968000.png
1619426007607.png
1619426056818.png

Snabb bildgoogling- tycker det funkar utmärkt.
Har just köpt ett MN band och gillart, dock inte Erikas.
Strapped.se ska ju få in lite nya färger strax- @Rawa kanske någoot somrigt på G?
Tycker de där banden är väldigt snygga men orolig för att bandet är elastiskt. Hur upplevs det med en lite större, tyngre klocka? Blir det inte ”vingligt”?

1619425968000.png
1619426007607.png
1619426056818.png

Snabb bildgoogling- tycker det funkar utmärkt.
Har just köpt ett MN band och gillart, dock inte Erikas.
Strapped.se ska ju få in lite nya färger strax- @Rawa kanske något somrigt på G?
Helt ärligt så tänkte inte min hjärna så långt som att man kan googla 🙈 skäms lite över min kommentar 🤣.
Åter till ämnet. Det ser riktigt snyggt ut med MN band till så blir nog att beställa ett för att testa om jag trivs med det.

Har ett MN strap från Erika i lådan. Då jag beställde det, så fick jag ange omkrets på min handled. Bandet sitter dock för jävla bra, och misstänker att det är pga. detta.

Tycker dock priset rusat lite, och vill minnas att jag bara gav knappa 500 för mitt. De billigare alternativ som finns, hur sitter de? Nån som kan jämföra med Erikas som referens?

Har ett MN strap från Erika i lådan. Då jag beställde det, så fick jag ange omkrets på min handled. Bandet sitter dock för jävla bra, och misstänker att det är pga. detta.

Tycker dock priset rusat lite, och vill minnas att jag bara gav knappa 500 för mitt. De billigare alternativ som finns, hur sitter de? Nån som kan jämföra med Erikas som referens?
Tror det är det som är lite hemligheten, har provat några billiga MN men gav upp då passformen blev kass och allt blev för ”slappt”

Nu 75€..\

Tillbaka
Topp