• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har hänt nåt med mina inställningar. Kan inte använda funktionerna i texten såsom fet, understruken osv. Samma för er?

Har precis bytt till ett Sinn-gummi (silikon?) till min EZM-3 och är galet nöjd! Även om jag var väldigt nöjd med länken så gillar att det känns mer som en dykare/tool watch med gummit. Nu till min fråga - såg att jag fått några fläckar på bandet som jag inte får bort (vet ej vad det är eller hur jag kan ha fått dem). Har testat varmt vatten och både diskmedel och tvål men det går inte bort. Har förstått att gummit kan dra åt sig damm etc men tycker det känns konstigt att ett helt nytt band får fläckar efter mindre än 24h på klockan, kan tilläggas att det var helt nytt när det åkte på igår. Är det ngn annan som har haft liknande erfarenheter eller har tips på vad man kan göra åt det?

Bilagor

• 27E42DEF-244B-4507-A80D-849526911BF1.jpeg
    27E42DEF-244B-4507-A80D-849526911BF1.jpeg
    279.3 KB · Visningar: 49
  • 0F7D04E7-6BFA-4B7D-8E67-0E00E7D4A14A.jpeg
    0F7D04E7-6BFA-4B7D-8E67-0E00E7D4A14A.jpeg
    206.7 KB · Visningar: 41
Har precis bytt till ett Sinn-gummi (silikon?) till min EZM-3 och är galet nöjd! Även om jag var väldigt nöjd med länken så gillar att det känns mer som en dykare/tool watch med gummit. Nu till min fråga - såg att jag fått några fläckar på bandet som jag inte får bort (vet ej vad det är eller hur jag kan ha fått dem). Har testat varmt vatten och både diskmedel och tvål men det går inte bort. Har förstått att gummit kan dra åt sig damm etc men tycker det känns konstigt att ett helt nytt band får fläckar efter mindre än 24h på klockan, kan tilläggas att det var helt nytt när det åkte på igår. Är det ngn annan som har haft liknande erfarenheter eller har tips på vad man kan göra åt det?
Det ser ut som fettfläckar?
Edit; svårt att se men som nytt brukar det vara en matt yta som med tiden blir blankare av slitaget. Så min gissning att det är fettfläckar utgick från att bandet var matt från början?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp