• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Klart nöjd med inköpet på lunchen! 😀
IMG_1910.jpg

Kompletterar med några fler bilder och några första reflektioner kring klockan - inser att det ju inte varit några hands-on-inlägg om just 105 St Sa UTC här i tråden. Lägger också in ett par bilder där den syns i kombination med min Explorer II på 42 mm för jämförelse. Klockan är såklart inköpt på @ERIKSON URHANDEL som gav kanonservice och gott kaffe :)

• Galet härlig känsla i klockan. Kvalitet rakt igenom. 100% tool watch.
  • Caset är som bekant bead-blasted, vilket ger en härligt snygg matt finish. Personligen gillar jag klockan bäst med länk, då man får ännu mer av just den matta finishen.
  • Har läst recensioner där man hävdat att klockan bärs mer som en 39 mm eller 40 mm. Håller inte med, känns som sina 41 mm. Får dessutom en tydlig närvaro på grund av länken som både börjar och slutar på 20 mm, plus att länken i sig är relativt tjock. Däremot är den klart "kortare" lug-to-lug med sina 47,4 jämfört med Explorer II:ans ca 50 mm. Men totalt sett känns den som 41 mm och markerar närvaro på ett rakt igenom positivt sätt.
  • Något jag inte sett på bilder av klockan tidigare är att safirglaset är lätt välvt, vilket ger en snygg profil.
  • Man kan fundera på om en sann tool watch ska ha en transparent bakboett, men vad 17 - jag gillar det.

Sammantaget: grymt nöjd.

IMG_1911.jpg IMG_1919.jpg IMG_1918[1].jpg IMG_1915.jpg IMG_1914.jpg IMG_1913.jpg

Senast ändrad:
Ni som har koll på Sinn här, går det inte att köpa ett grönt silikon med butterflylås till en 556? Finns varken på Sinn.de eller Erikssons vad jag kan se...

Mmmm den vita.....ahhhhhh
Håller med. Det var den vita jag var absolut mest sugen på när jag åkte till Sundbyberg för lite kläm&känn. På bild gör den sig så sjukt bra. -”Vilken sommklocka” tänkte jag. Men väl där på armen var den svarta snäppet bättre imho. Nu blev det inte affär på nån då jag bara någon dag senare fick samtal från AD att min BB58 kunde plockas ut. Men jag har inte släppt tanken på Sinn helt. Men iom pandemins intåg har jag inte haft vägarna förbi Eriksson på länge. Men nästa gång jag är i närheten blir det ett nytt besök så får vi se hur det slutar...

Ja. En UX hade varit fint :) hade UX SE kommit så hade jag glatt bytt bort min U1:a . Är ju svag för fejkpatinan.

Tillbaka
Topp