• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag är oartig på webmötet och tittar mer på klockan än kalkylstrukturen i vårt nya erp. Det är tydligt vad som är mest intressant.

IMG_20210519_111907.jpg

Det ser ut att vara (ungefär) samma som i den här. Omega Speedmaster Prof.

8EC098D6-2CA0-472D-9360-62EFE84EB922.jpeg
 
Varannandagsutlämning borde för övrigt inte gälla klockrelaterade sändningar.
Jag överväger att beställa till jobbet framöver
Tror det är första gången något försvinner för mig.
La det tyvärr bara på postlådan uppe vid torget med dubbla porton.
Dtet var ju inga dyra saker som tur är men irriterande ändå...
@R.Capac jag har dock anmält försvunnet brev till post och telestyrelsen....

"Anmälan om saknat brev är mottagen

Din anmälan har fått nummer:xxxxx"





Här länk till pts om ngn annan råkar ut för samma sak;

 
Tror det är första gången något försvinner för mig.
La det tyvärr bara på postlådan uppe vid torget med dubbla porton.
Dtet var ju inga dyra saker som tur är men irriterande ändå...
@R.Capac jag har dock anmält försvunnet brev till post och telestyrelsen....

"Anmälan om saknat brev är mottagen

Din anmälan har fått nummer:xxxxx"





Här länk till pts om ngn annan råkar ut för samma sak;

Min inställning till PN är njugg..... :-(
 
Har förlorat saker till Postnord både som skickare och mottagare. För ett par år sen sålde jag ett par skor på KS. De försvann spårlöst. Jag och köparen delade på förlusten medan postnords kundtjänst sa "Inte fan kommer vi ersätta dig, haha." (kan vara lite tillspetsat för komisk effekt)
 
Tror det är första gången något försvinner för mig.
La det tyvärr bara på postlådan uppe vid torget med dubbla porton.
Dtet var ju inga dyra saker som tur är men irriterande ändå...
@R.Capac jag har dock anmält försvunnet brev till post och telestyrelsen....

"Anmälan om saknat brev är mottagen

Din anmälan har fått nummer:xxxxx"





Här länk till pts om ngn annan råkar ut för samma sak;

Post Nord är den värsta katastrofen i mänsklighetens historia näst efter Svenska rayon, tillverkare av viskos (på 60-70 talet) som användes i kläder, fan man kunde lika gärna virka en undertröja av fiskelina.
Den 8.de maj kom ett paket från England med delar till mitt gökur och det ligger fortfarande för behandling hos den för.....de post terminalen. Bor man dessutom på landet är det ett rent lotteri att få en paket leverans eller till och med ett brev.
Tyvärr finns inte tillräckliga kraftuttryck i svenska språket för att i detalj kunna återge mina känslor för Post nord. (jag är inte bitter) :)
 
Var just in en sväng på Erikson och påmindes om två saker: dels vilken trevlig butik det är och dels vad många fina Sinnmodeller det finns. Tyvärr ingen U50 med pärlemor att kika på än men övriga utbudet skäms inte för sig heller. Suget efter en 556i är alltid stort efter att ha testat…
 
Var just in en sväng på Erikson och påmindes om två saker: dels vilken trevlig butik det är och dels vad många fina Sinnmodeller det finns. Tyvärr ingen U50 med pärlemor att kika på än men övriga utbudet skäms inte för sig heller. Suget efter en 556i är alltid stort efter att ha testat…
kollade du in den gråa U1?
 
Hatten av för den här klockmannen!
@perhog är det nån släkting till dig?

 
Hatten av för den här klockmannen!
@perhog är det nån släkting till dig?


Tror du det kan vara @perhog som startat nytt konto? Isf ser jag fram mot utveckling o design av skyddsplasten 😘
 
Håller på att plöja igenom tråden sakta men säkert, är på sida 200 ungefär så en lång bit att vandra.

La upp en köpesannons på en Sinn i dagarna och tänkte att jag lägger in en liten blänkare i tråden också.

Är ute efter en Sinn U1/UX/U50 på länk, gärna SDR och heltegimenterad och i fint skick :)
Välkommen hit och lycka till med sökandet!
 
Hatten av för den här klockmannen!
@perhog är det nån släkting till dig?

Allmänt storhetsvansinne är utan tvekan en likhet men jag nöjer mig med större klockor som man kan se även på ålderns höst. :)
 
Tror det är första gången något försvinner för mig.
La det tyvärr bara på postlådan uppe vid torget med dubbla porton.
Dtet var ju inga dyra saker som tur är men irriterande ändå...
@R.Capac jag har dock anmält försvunnet brev till post och telestyrelsen....

"Anmälan om saknat brev är mottagen

Din anmälan har fått nummer:xxxxx"





Här länk till pts om ngn annan råkar ut för samma sak;

På tal om Post Nord
Men för fn.. dom har haft paketet en evighet nu, ska dom renovera ett eget gökur och beslag ta mitt bälgskinn :mad:

From: Importpaket

Stopped​

The shipment item is in customs clearance and there is no estimated delivery time yet
 
På tal om Post Nord
Men för fn.. dom har haft paketet en evighet nu, ska dom renovera ett eget gökur och beslag ta mitt bälgskinn :mad:

From: Importpaket

Stopped​

The shipment item is in customs clearance and there is no estimated delivery time yet
De tror väl att det är något farligt. För ingen importerar väl bälgskinn när det finns elektroniska väggklockor och smartwaches 😉
 
De tror väl att det är något farligt. För ingen importerar väl bälgskinn när det finns elektroniska väggklockor och smartwaches 😉
Kanske det.. ett super tunt skinn 0,2 till 0,3 mm och bara 20 x 20 cm ca. Dom kanske tror att det kommer från någon utrotningshotad pungråtta eller att det är manglat kokain. Mitt gökur kommer kanske aldrig mer att gala 😢
 
Härlig tråd! Jag är egentligen ingen watch guy utan har mest använt billiga Tissot och liknande jag hittat på Tradera, men efter denna tråd har jag fått upp ögonen för Sinn 556/836/856... och den designen är i mina ögon helt fulländad. 😍 Kanske den coolaste klockan jag sett. Inget nonsens utan bara funktion till 100 procent. Nu hoppas jag bara att en sådan dyker upp här på KS inom kort. För en sådan MÅSTE jag ha.
 
Härlig tråd! Jag är egentligen ingen watch guy utan har mest använt billiga Tissot och liknande jag hittat på Tradera, men efter denna tråd har jag fått upp ögonen för Sinn 556/836/856... och den designen är i mina ögon helt fulländad. 😍 Kanske den coolaste klockan jag sett. Inget nonsens utan bara funktion till 100 procent. Nu hoppas jag bara att en sådan dyker upp här på KS inom kort. För en sådan MÅSTE jag ha.
Haha välkommen! Och sen måste du grotta ner dig i UX, U och varför inte ngn 103? Kanske fundera på ngn annaa EZM?
 
Tillbaka
Topp