• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Härlig tråd! Jag är egentligen ingen watch guy utan har mest använt billiga Tissot och liknande jag hittat på Tradera, men efter denna tråd har jag fått upp ögonen för Sinn 556/836/856... och den designen är i mina ögon helt fulländad. 😍 Kanske den coolaste klockan jag sett. Inget nonsens utan bara funktion till 100 procent. Nu hoppas jag bara att en sådan dyker upp här på KS inom kort. För en sådan MÅSTE jag ha.
Kul och välkommen. 556 dyker ju upp på K&S ganska regelbundet. Synd att du missade @Skägglurk s 836:a för ett tag sedan. Det var bra pris på den med alla tillbehör tyckte jag
 
556 är så allsidig. Den har helt dödat min jakt efter annat.
 

Bilagor

  • IMG_20210521_102706.jpg
    IMG_20210521_102706.jpg
    602.9 KB · Visningar: 16
Kul och välkommen. 556 dyker ju upp på K&S ganska regelbundet. Synd att du missade @Skägglurk s 836:a för ett tag sedan. Det var bra pris på den med alla tillbehör tyckte jag
Ja, men det ger ju hopp! Bara att fortsätta klicka sig in på K&S morgon och kväll med andra ord. Trägen vinner. Tycker den ser lika bra ut på gummi som på länk faktiskt. Läder använder jag inte, så det går bort.
 
556 är så allsidig. Den har helt dödat min jakt efter annat.
Precis vad jag vill höra! Jag planerar faktiskt att bara använda en klocka framöver. Jag tycker det är så smidigt att ha samma klocka på nattduksbordet dag ut och dag in. Jag är inte en sådan som tröttnar lätt som tur är. Jag hade en gammal Railmaster förr i världen och den hade jag JÄMT på mig, i alla lägen, vardag som fest.
 
Precis vad jag vill höra! Jag planerar faktiskt att bara använda en klocka framöver. Jag tycker det är så smidigt att ha samma klocka på nattduksbordet dag ut och dag in. Jag är inte en sådan som tröttnar lätt som tur är. Jag hade en gammal Railmaster förr i världen och den hade jag JÄMT på mig, i alla lägen, vardag som fest.
Livsfarligt för dig att hänga på den här tråden isåfall :woot: :woot:
För ett år sedan hade jag EN klocka. Min Sinn 756.
Idag har jag på något konstigt sätt TRE Sinn och fyra andra?
1621587292502.png
 
Precis vad jag vill höra! Jag planerar faktiskt att bara använda en klocka framöver. Jag tycker det är så smidigt att ha samma klocka på nattduksbordet dag ut och dag in. Jag är inte en sådan som tröttnar lätt som tur är. Jag hade en gammal Railmaster förr i världen och den hade jag JÄMT på mig, i alla lägen, vardag som fest.
Jag är lika för tillfället. Har sålt mina andra. Förlikat mig med att när jag "behöver" en dykare så gör jag inte det. Får se hur länge det håller i sig 😀
 
Livsfarligt för dig att hänga på den här tråden isåfall :woot: :woot:
För ett år sedan hade jag EN klocka. Min Sinn 756.
Idag har jag på något konstigt sätt TRE Sinn och fyra andra?
1621587292502.png
För ett år sedan hade jag inte en klocka, förutom ett väggur...nu har jag ....inte nog många! :) Brutal varning för Sinn, värre än crack!! :cool:
 
Precis vad jag vill höra! Jag planerar faktiskt att bara använda en klocka framöver. Jag tycker det är så smidigt att ha samma klocka på nattduksbordet dag ut och dag in. Jag är inte en sådan som tröttnar lätt som tur är. Jag hade en gammal Railmaster förr i världen och den hade jag JÄMT på mig, i alla lägen, vardag som fest.
På nattduksbordet? Använder du inte den på natten? Då är ju lumen som bäst! 😁
 
Härlig tråd! Jag är egentligen ingen watch guy utan har mest använt billiga Tissot och liknande jag hittat på Tradera, men efter denna tråd har jag fått upp ögonen för Sinn 556/836/856... och den designen är i mina ögon helt fulländad. 😍 Kanske den coolaste klockan jag sett. Inget nonsens utan bara funktion till 100 procent. Nu hoppas jag bara att en sådan dyker upp här på KS inom kort. För en sådan MÅSTE jag ha.
Köpte mig en 556i för ett tag sedan och det känns som jag äntligen hittat hem.
I början var jag lite besviken över hur lite den berörde mig, men allt eftersom har jag blivit djupt förälskad i den! För mig är det en keeper. :heart:
 
Får man vara med de stora pojkarna och leka nu?
IMG_20210521_144225_Bokeh.jpg


Grymt av Erikson urhandel och Postnord tillsammans. 23 och en halv timme efter att beställningen lagts på hemsidan kommer SMS från postombudet att paket finns att hämta.

När jag öppnar paketet ser jag att klockan inte bara går, utan tiden och datumet är rätt. Och de har tagit bort ett par länkar så att den skall passa (jag skall ta ett snack med måttbandet sedan, för min armar är visst tjockare än vad armbandet säger).

Kort och gott tror jag att den här helgen börjar arta sig. Vad tror ni?
 
Får man vara med de stora pojkarna och leka nu?
IMG_20210521_144225_Bokeh.jpg


Grymt av Erikson urhandel och Postnord tillsammans. 23 och en halv timme efter att beställningen lagts på hemsidan kommer SMS från postombudet att paket finns att hämta.

När jag öppnar paketet ser jag att klockan inte bara går, utan tiden och datumet är rätt. Och de har tagit bort ett par länkar så att den skall passa (jag skall ta ett snack med måttbandet sedan, för min armar är visst tjockare än vad armbandet säger).

Kort och gott tror jag att den här helgen börjar arta sig. Vad tror ni?
Grattis och välkommen!
 
Får man vara med de stora pojkarna och leka nu?
IMG_20210521_144225_Bokeh.jpg


Grymt av Erikson urhandel och Postnord tillsammans. 23 och en halv timme efter att beställningen lagts på hemsidan kommer SMS från postombudet att paket finns att hämta.

När jag öppnar paketet ser jag att klockan inte bara går, utan tiden och datumet är rätt. Och de har tagit bort ett par länkar så att den skall passa (jag skall ta ett snack med måttbandet sedan, för min armar är visst tjockare än vad armbandet säger).

Kort och gott tror jag att den här helgen börjar arta sig. Vad tror ni?
Välkommen hit! Är detta är din första SInn??? Isf....come on in...there´s more! :cool:
 
Yes, min första Sinn. Jag har gått och lurat på denna i säkert två år, men nu var det liksom dags. Har länge funderat på om den inte var för lik min SARB 033. Men jag tycker de ändå är tillräckligt olika för att kunna leva tillsammans.

Jag är visserligen lite förvånad över hur liten den faktiskt kändes när den väl kom på armen. Jag tror att det löser sig snart. Jag har haft en Orient Mako på armen de senaste dagarna, och den har ju en storlek som gör sig bäst till kortärmat. 556:an är diskretion personifierad, så den håller sig under skjortan tills det är dags att göra tjänst. Konsten att verka utan att synas liksom. :)
 
Kul med fler Sinneaster! Välkommen @fransl !

Fler bilder efterfrågades för fredagsmyset, så jag får väl bidra med en smutsig musmatta och en nyputsad U50. Den är nästan alltid nyputsad, men det beror uteslutande på att den alltid är skitig...

Har någon vågat testa det där med keramisk lackförsegling på safiren ännu?!


1621602844747.png
 
Senast ändrad:
Kul med fler Sinneaster! Välkommen @fransl !

Fler bilder efterfrågades för fredagsmyset, så jag får väl bidra med en smutsig musmatta och en nyputsad U50. Den är nästan nyputsad, men det beror uteslutande på att den alltid är skitig...

Har någon vågat testa det där med keramisk lackförsegling på safiren ännu?!


1621602844747.png
Keramisk vad, sa du?
 
Yes, min första Sinn. Jag har gått och lurat på denna i säkert två år, men nu var det liksom dags. Har länge funderat på om den inte var för lik min SARB 033. Men jag tycker de ändå är tillräckligt olika för att kunna leva tillsammans.

Jag är visserligen lite förvånad över hur liten den faktiskt kändes när den väl kom på armen. Jag tror att det löser sig snart. Jag har haft en Orient Mako på armen de senaste dagarna, och den har ju en storlek som gör sig bäst till kortärmat. 556:an är diskretion personifierad, så den håller sig under skjortan tills det är dags att göra tjänst. Konsten att verka utan att synas liksom. :)
Tveklöst gör den sig bäst till långärmad. Bilkö.
 

Bilagor

  • IMG_20210521_125217.jpg
    IMG_20210521_125217.jpg
    912.8 KB · Visningar: 14
Tillbaka
Topp