• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

David71

Guld
2-Faktor
EZM7 på balkongen. Trevlig helg allihopa!

IMG_20210521_152209~2.jpg
 

fransl

Basic
Yes, min första Sinn. Jag har gått och lurat på denna i säkert två år, men nu var det liksom dags. Har länge funderat på om den inte var för lik min SARB 033. Men jag tycker de ändå är tillräckligt olika för att kunna leva tillsammans.

Jag är visserligen lite förvånad över hur liten den faktiskt kändes när den väl kom på armen. Jag tror att det löser sig snart. Jag har haft en Orient Mako på armen de senaste dagarna, och den har ju en storlek som gör sig bäst till kortärmat. 556:an är diskretion personifierad, så den håller sig under skjortan tills det är dags att göra tjänst. Konsten att verka utan att synas liksom. :)

Ursäkta mitt svamlande här, men det är nytt så så är det!

Det blev bättre med en länk längre. Dessutom känns det, konstigt nog, större då.

Jag har gått och velat mellan A eller I-modellen. Jag älskar 3/6/9/12-grejen. Och med tanke på min SARB 033 tänkte jag att I och Seikon skulle vara lite för lika. Det finns någon på YouTube som håller båda sida vid sida. Men när jag gör det ser det helt annorlunda ut.

556:an är ju bara tavla. Seikon är mycket mindre och DEN hade nog passat med siffror istället för endast index. Men på 556:an blir det (i mina ögon) för stort, eftersom tavlan är så stor.
 

JoelD

Guld
2-Faktor
Födelsedagskorten är oväntat uppskattade för nåt som känns så enkelt och ju trots allt kommer från en vinstdrivande butik som ju ändå är ute efter att få mig att komma tillbaka liksom, haha.
 

perhog

Guld
2-Faktor
Försökt att läsa ikapp men ger upp. Massor av fina bilder och nya sinister. Hälsar dom senare hjärtligt välkomna till denna ruinerande tråd.
Alla fina bilder och kul inlägg som jag inte reagerat på får en 👍 och en :)
 

perhog

Guld
2-Faktor
Trodde jag var ensam och skämts lite för de vita men nödvändiga förvrängda sanningarna om bandbyten :).
Var glad att din gumma inte hittat kvitton på banden. Min upptäckte av en ren slump kvittot från senaste bandköpet hos Erikson. lovar att en otrohetsaffär är enklare att trassla sig ur än att förklara varför man köpt ett klockarmband som kostar mer än vad en normal människa lägger på klockor under ett helt liv. ( med normal i detta sammanhang avses folk som inte är med på KS dessutom använder inte normala människor klockor dom har ju mobiler))
 
Topp