• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Whiskwatch

Silver
Tjena, har aldrig ägt en Sinn förut men har fått upp ögonen för dem nu på senaste. Speciellt deras UX GSG 9, är det någon här som ägt en sån och isåfall tycker den är värt ett köp? Eller har det kommit något nytt liknande som rekommenderas? :)
 
Senast ändrad:

vanman

Guld
2-Faktor
Tjena, har aldrig ägt en Sinn förut men har fått upp ögonen för dem nu på senaste. Speciellt deras UX GSG 9, är det någon här som ägt en sån och isåfall tycker den är värt ett köp? Eller har det kommit något nytt liknande som rekommenderas? :)
Vet inte om @Fliegerchronograph🚁 har kvar sin, men han har skrivit en fin recension som är läsvärd, https://klocksnack.se/threads/sinn-ux-gsg9-en-oljefylld-tuffing-från-tyskland.62770/ :)
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Tjena, har aldrig ägt en Sinn förut men har fått upp ögonen för dem nu på senaste. Speciellt deras UX GSG 9, är det någon här som ägt en sån och isåfall tycker den är värt ett köp? Eller har det kommit något nytt liknande som rekommenderas? :)
Har UX SDR men inte GSG 9 varianten.
Väldigt nöjd. 44mm istf 40mm som mina andra Sinn upplevs inte för stor. Sen har jag börjat bli väldigt förtjust i quartz. Börjar bli slö 😀
Det som utmärker den är ju synvinkeln, lånad bild.

7F3C14E4-1F30-4640-B8A6-2A5ED90DA3BB.JPG

DAD9E71B-9018-4E80-811A-511994C951B1.jpeg
 
Senast ändrad:

Okonomiyaki

Silver
2-Faktor
IMG_20210522_091618.jpg

Vet att vissa flieger-purister rynkar på näsan för flygarklockor på gummi, men jag trivs med min 103:a på Scurfa-gummi.

Finnen svarade aldrig på mitt mail angående det slarviga snittet för C-spännet så 👎 för FinWatchStraps. Vidare så har jag väntat över en månad på mina två band från Two Stitch Straps. 🤦‍♂️ De svarar dock på mail och tror på Postnord-slarv vilket låter logiskt, så 👍 till dem!
 
Senast ändrad:

Dr. D

Pandion
2-Faktor
IMG_20210522_091618.jpg

Vet att vissa flieger-purister rynkar på näsan för flygarklockor på gummi, men jag trivs med min 103:a på Scurfa-gummi.

Finnen svarade aldrig på mitt mail angående det slarviga snittet för C-spännet så 👎 för FinWatchStraps och jag har väntat över en månad på mina två band från Two Stitch Straps. 🤦‍♂️ De svarar dock på mail och tror på Postnord-slarv vilket låter logiskt, så 👍 till dem!
Vad är det med folk?
Om en kund är missnöjd så hör man av sig...
 

Remofflan

Pandion
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20210522_091618.jpg

Vet att vissa flieger-purister rynkar på näsan för flygarklockor på gummi, men jag trivs med min 103:a på Scurfa-gummi.

Finnen svarade aldrig på mitt mail angående det slarviga snittet för C-spännet så 👎 för FinWatchStraps. Vidare så har jag väntat över en månad på mina två band från Two Stitch Straps. 🤦‍♂️ De svarar dock på mail och tror på Postnord-slarv vilket låter logiskt, så 👍 till dem!
Snygg klocka! 👌🏻😉😇😃
 

Whiskwatch

Silver

Har UX SDR men inte GSG 9 varianten.
Väldigt nöjd. 44mm istf 40mm som mina andra Sinn upplevs inte för stor. Sen har jag börjat bli väldigt förtjust i quartz. Börjar bli slö 😀
Det som utmärker den är ju synvinkeln, lånad bild.

7F3C14E4-1F30-4640-B8A6-2A5ED90DA3BB.JPG

DAD9E71B-9018-4E80-811A-511994C951B1.jpeg
Tack för svar! Blev helt såld efter jag läste recensionen 😄
Om någon här i tråden sitter på en som de vill bli av med så är det bara hojta till! 👍 Annars får jag nog beställa en ny, jäkligt dyr för att vara en kvartsare dock och det tar emot lite..
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Tack för svar! Blev helt såld efter jag läste recensionen 😄
Om någon här i tråden sitter på en som de vill bli av med så är det bara hojta till! 👍 Annars får jag nog beställa en ny, jäkligt dyr för att vara en kvartsare dock och det tar emot lite..
Samma verk som Breitling har i några av sina och kallas väl då för superquartz.
Håller tiden helt galet bra.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Tack för svar! Blev helt såld efter jag läste recensionen 😄
Om någon här i tråden sitter på en som de vill bli av med så är det bara hojta till! 👍 Annars får jag nog beställa en ny, jäkligt dyr för att vara en kvartsare dock och det tar emot lite..

Dessutom, om man som tex GSG eller andra yrken verkligen använder en klocka så är kvarts enda vettiga alternativet. Mer exakt, mer stötsäker osv. Så i detta fallet kan man säga att det gör klockan väsentligen mer ”genuin” 😉
 

vanman

Guld
2-Faktor
Så sugen på den nya 144:an och/eller EZM13. Har även kikat på lite cwc som många kör, de är ju inte då dyra. Men vill samtidigt ta det lite lugnt tänkte jag, bättre att längta riktigt mkt först
Fanns en EZM13 på @ERIKSON URHANDEL i måndags såg jag! Kan definitivt rekommendera 144:an, provade den och den gav definitivt habegär, infästning av gummibandet var urläcker!
 
Topp