• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Watcharound

Silver
2-Faktor
En helt vanlig U1:a.
2C01AFBE-18B1-4E33-A052-D41A392D0C05.jpeg
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Hann inte ta kortet först. Har även fått frågan om vad som finns i alla kuvert med olika band som kommer lite för ofta. Försökt förklara att vi ”byter med varandra” rätt frekvent 🙈
Vi är många som sitter i samma båt tycks det.
Jag brukar uppmärksamma sambon inte minst, när det sålts av en dyr klocka. I vintras gick en Planet Ocean iväg. Vad det faktiskt var, har hon inte intresse nog att sätta sig in i. Men hon vet att den gick iväg.
Men, det fina i kråksången är att det då med sanning i rösten går att konstatera att "det köps och säljs" lite då och då.
Att trillade in en ny Speedmaster förra veckan har jag inte slagit på trumman om.
Men slantarna från säljet sist gick såklart in i denna. ...och en liten skvätt till...

Någon som känner igen sig?
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Vi är många som sitter i samma båt tycks det.
Jag brukar uppmärksamma sambon inte minst, när det sålts av en dyr klocka. I vintras gick en Planet Ocean iväg. Vad det faktiskt var, har hon inte intresse nog att sätta sig in i. Men hon vet att den gick iväg.
Men, det fina i kråksången är att det då med sanning i rösten går att konstatera att "det köps och säljs" lite då och då.
Att trillade in en ny Speedmaster förra veckan har jag inte slagit på trumman om.
Men slantarna från säljet sist gick såklart in i denna. ...och en liten skvätt till...

Någon som känner igen sig?
Hehe förstår att klockintresset som gift eller sambo kan vara en aning känsligt om man har gemensam ekonomi.
Själv så skilde jag mig för 6 år sedan så får göra vad jag vill med mina pengar. Livsfarligt... :woot: :woot:
 
Senast ändrad:

neptun

Basic
2-Faktor
Tjena, har aldrig ägt en Sinn förut men har fått upp ögonen för dem nu på senaste. Speciellt deras UX GSG 9, är det någon här som ägt en sån och isåfall tycker den är värt ett köp? Eller har det kommit något nytt liknande som rekommenderas? :)
Jag har en UX gsg 9, den är riktigt cool, läsbarheten är suverän. Oljefyllningen ger den en särskild karaktär. :)
 

Olipheus

Silver
2-Faktor
Men vafan. Jag kan inte släppa detta! 104:an är avsedd som ett flygarur! Världen är upp och ned. Det SKA ju vara en dykare. Den ser ut som en dykare! De har ju 903:an, varför ens göra bezeln dubbelriktad?? 103:an är åtminstone en kronograf och "flyger" på den meriten, så att säga.

Nej. 104:an är en felgjord dykare. Det kan inte förhålla sig på något annat sätt.

Var är mina valium?! 😂
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Men vafan. Jag kan inte släppa detta! 104:an är avsedd som ett flygarur! Världen är upp och ned. Det SKA ju vara en dykare. Den ser ut som en dykare! De har ju 903:an, varför ens göra bezeln dubbelriktad?? 103:an är åtminstone en kronograf och "flyger" på den meriten, så att säga.

Nej. 104:an är en felgjord dykare. Det kan inte förhålla sig på något annat sätt.

Var är mina valium?! 😂
Man kan dyka med flygplan 🛩
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Men vafan. Jag kan inte släppa detta! 104:an är avsedd som ett flygarur! Världen är upp och ned. Det SKA ju vara en dykare. Den ser ut som en dykare! De har ju 903:an, varför ens göra bezeln dubbelriktad?? 103:an är åtminstone en kronograf och "flyger" på den meriten, så att säga.

Nej. 104:an är en felgjord dykare. Det kan inte förhålla sig på något annat sätt.

Var är mina valium?! 😂
Du har rätt, det är Sinn som knaprat valium. Fly and dive med 104.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Hehe förstår att klockintresset som gift eller sambo kan vara en aning känsligt om man har gemensam ekonomi.
Själv så skilde jag mig för 6 år sedan så får göra vad jag vill med mina pengar. Livsfarligt... :woot: :woot:

Det kanske framstod i mitt första inlägg som det skulle var problem mellan mig och frugan om mina klockinköp men så illa är det inte. Det är nog mest jag som inte riktigt vill berätta, antagligen pga att det kan vara lite svårt att motivera vissa inköp kontra andra prioriteringar. Men inte så att klockor kommer i vägen för annat. Btw berättar jag inte heller vad delar till sommarbilen kostar heller 😂🙈

Däremot är en skilsmässa väsentligt dyrare (och tråkigare såklart) än några få tyska klockor med olika band. 😉
 
Topp