• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Okej tack för svar!
Väldigt synd tycker jag, även märkligt att dem inte har en butik i Sveriges näst största stad också..
Jag vill ju precis som @fransl säger, känna och klämma på grejerna innan jag lägger 27k på ett kvartsur. Tråkigt att gå miste om upplevelsen att köpa den live i butiken också.
Kommer ihåg när jag en gång köpte en klocka av annat märke via nätet utan att ha sett den i verkligheten, den klockan stannade inte särskilt länge i min ägo och det slutade med att jag sålde den med ett svidande andrahandsvärde. Den klockan hade jag nog aldrig köpt om jag känt på den i en butik innan. Efter den upplevelsen lovade jag mig själv att aldrig lägga så mycket pengar på en klocka innan jag fått känna och klämma. :/

Får väl bli en tur upp till deras butik när tillfälle ges istället :)
Tycker det är tråkigt att det inte finns någon AD för Sinn i GBG med. Var uppe ganska nyligen och klämde och kände på Sinn eftersom jag också blivit "bränd" när jag köpt andra klockor utifrån bilder tidigare. Om det hjälper dig så upplevde jag samtliga Sinn som ännu snyggare än på bilderna, kvalitén och finishen låg över sin prislapp i mina ögon.

Däremot önskade jag att jag kollade ännu närmare för jag velar fortfarande på vilken det slutar på, fick upp ögonen på andra modeller som jag inte ens övervägt tidigare. Blir nog en tur upp till Eriksons igen under sommaren. 🙃
 

Pinsam

Silver
2-Faktor
Till alla som funderar på en Sinn 556. Kör, bara kör. För egen del hade den lätt fått kosta det dubbla och ändå varit prisvärd. Betänk då att den var riktigt billig för bara några år sedan.

Den är så perfekt i sin enkelhet. Så exakt, sportig och snygg.
 

SurTratten

Basic
2-Faktor
Äh va fasen, lägger ut en blänkare här också 🙂
Åkt på Sinn-sjuka och letar nu efter en 104 (gärna på länk)!

För att inte vara helt OT slänger jag med dagens dinka på armen 🙂
IMG_20210524_145907.jpg
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Både 556 och 104 på F-länk är imho grymma dressare! Kan inte tänka mig vad som skulle vara bättre till en schyst kostym...om inte en White då....får nog fundera på om jag inte har ett behov....
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Både 556 och 104 på F-länk är imho grymma dressare! Kan inte tänka mig vad som skulle vara bättre till en schyst kostym...om inte en White då....får nog fundera på om jag inte har ett behov....
Den här;

1621858817650.png


 

Ninna

Basic
Jag är sugen på en U50 på H-länk Tegimenterad.
Någon som kan dela med sig av lite erfarenheter från den ?
Är det värt dom extra slantarna för att få den tegimenterad ?
Min U50 på länk är helt tegimenterad och jag är väldigt nöjd med att jag valde det. Ytan är lite silkeslen på något vis och jag upplever den som en nyans mörkare (kanske?).
Snart fyller den 1år och än så har den inte varken repa, ding eller hairline.
Har ingen erfarenhet hur en likadan länk utan tegiment skulle sett ut dock. De skall ju vara extremt tåliga bestar :)
 

Cosmo

Guld
2-Faktor
Min U50 på länk är helt tegimenterad och jag är väldigt nöjd med att jag valde det. Ytan är lite silkeslen på något vis och jag upplever den som en nyans mörkare (kanske?).
Snart fyller den 1år och än så har den inte varken repa, ding eller hairline.
Har ingen erfarenhet hur en likadan länk utan tegiment skulle sett ut dock. De skall ju vara extremt tåliga bestar :)
Kul att du är nöjd :) Lär åka förbi och prova en i Sundbyberg snarast möjligt inser jag.
 
Topp