• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Spellrong

Basic
Det va dumt att beställa hem den här sjukt fina katalogen 🤦‍♂️🤤

20210523_174504.jpg
 

Olipheus

Silver
2-Faktor
Jag är sugen på en U50 på H-länk Tegimenterad.
Någon som kan dela med sig av lite erfarenheter från den ?
Är det värt dom extra slantarna för att få den tegimenterad ?
Jag har aldrig själv haft en tegimenterad modell men jag vet att de inte kan polera dem. Skulle man få en repa eller en ding så går det således inte rätta till. Nu är jag ske sannolikheten inte så stor att man lyckas misshandla sin klocka till en sådan grad att det sätter märken i en tegimenterad boett, men det GÅR ju..
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor

Cosmo

Guld
2-Faktor
Jag har aldrig själv haft en tegimenterad modell men jag vet att de inte kan polera dem. Skulle man få en repa eller en ding så går det således inte rätta till. Nu är jag ske sannolikheten inte så stor att man lyckas misshandla sin klocka till en sådan grad att det sätter märken i en tegimenterad boett, men det GÅR ju..
Då får repan vara kvar helt enkelt :)
 

Okonomiyaki

Silver
2-Faktor
Snyggt! Har börjat luta allt mer mot att skaffa mig en 103 St istället. Har du testat den på Sinns finelink bracelet? En ytterliggare fråga. Är 103 St polerad över hela caset likt St Sa? Jag måste bara ta och sluta vela och skaffa mig en Sinn!

Kul att se att man har en Sinn 103 som granne dessutom! :pompus:
Tack!
Nej, jag har en H-länk. Den är riktigt schysst dock.

Nej, men luggar och case. Sedan är undersidan och boettlocket borstad, samt även ett litet steg urfräst under sidorna.

16217954508562604040860472659028.jpg

16217955425286545038707954310365.jpg
16217954278004333913894528573279.jpg
 

Cosmo

Guld
2-Faktor
Jag tycker även att det finns en liten extra känsla i att ha tegimentering. Ytterligare en Sinn-teknologi man tar del av på något sätt. Lite coolare helg enkelt 😉

Men har även en klocka helt utan sinn-teknik, den är skitbra den också 😃
Jag tycker att det skulle kännas riktigt tryggt och bra att ha den tegimenterad :)
Lär nog åka förbi Erikson Urhandel snarast möjligt och prova hur U50 känns på handleden.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Är det bara Erikson urhandel som säljer Sinn? Hade velat prova en UX GSG9 men bor i Göteborg.. jäkla segt och isåfall
Så är det. Men om det hjälper så har de 14 dgr returrätt enligt distansköpslagen. Du får då iofs stå för returfrakten.
Viktigt för mig när jag chansade och köpte en klocka jag aldrig varit i närheten av.
 

fransl

Basic
Visserligen lite utanför trådens syfte, men visst är det trist att det inte går att känna och klämma på¨saker innan man köper längre? Ju dyrare prylen är desto mindre vågar man ju chansa. Eller få lära sig att älska det man köpt i efterhand så att säga! :)
 

Whiskwatch

Silver

Så är det. Men om det hjälper så har de 14 dgr returrätt enligt distansköpslagen. Du får då iofs stå för returfrakten.
Viktigt för mig när jag chansade och köpte en klocka jag aldrig varit i närheten av.

Visserligen lite utanför trådens syfte, men visst är det trist att det inte går att känna och klämma på¨saker innan man köper längre? Ju dyrare prylen är desto mindre vågar man ju chansa. Eller få lära sig att älska det man köpt i efterhand så att säga! :)

Okej tack för svar!
Väldigt synd tycker jag, även märkligt att dem inte har en butik i Sveriges näst största stad också..
Jag vill ju precis som @fransl säger, känna och klämma på grejerna innan jag lägger 27k på ett kvartsur. Tråkigt att gå miste om upplevelsen att köpa den live i butiken också.
Kommer ihåg när jag en gång köpte en klocka av annat märke via nätet utan att ha sett den i verkligheten, den klockan stannade inte särskilt länge i min ägo och det slutade med att jag sålde den med ett svidande andrahandsvärde. Den klockan hade jag nog aldrig köpt om jag känt på den i en butik innan. Efter den upplevelsen lovade jag mig själv att aldrig lägga så mycket pengar på en klocka innan jag fått känna och klämma. :/

Får väl bli en tur upp till deras butik när tillfälle ges istället :)
 

vanman

Guld
2-Faktor
Okej tack för svar!
Väldigt synd tycker jag, även märkligt att dem inte har en butik i Sveriges näst största stad också..
Jag vill ju precis som @fransl säger, känna och klämma på grejerna innan jag lägger 27k på ett kvartsur. Tråkigt att gå miste om upplevelsen att köpa den live i butiken också.
Kommer ihåg när jag en gång köpte en klocka av annat märke via nätet utan att ha sett den i verkligheten, den klockan stannade inte särskilt länge i min ägo och det slutade med att jag sålde den med ett svidande andrahandsvärde. Den klockan hade jag nog aldrig köpt om jag känt på den i en butik innan. Efter den upplevelsen lovade jag mig själv att aldrig lägga så mycket pengar på en klocka innan jag fått känna och klämma. :/

Får väl bli en tur upp till deras butik när tillfälle ges istället :)
Klart du ska ta en tur dit, jag körde 55mil enkel i förra veckan för att ”känna” på klockor på @ERIKSON URHANDEL, värt varenda minut!
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Visserligen lite utanför trådens syfte, men visst är det trist att det inte går att känna och klämma på¨saker innan man köper längre? Ju dyrare prylen är desto mindre vågar man ju chansa. Eller få lära sig att älska det man köpt i efterhand så att säga! :)
It´s a Sinn, what could possible go wrong ?? ;)
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Älskar låset o spännet på F-länken
88CB0516-2A9E-48AC-97CB-A473722BFEFA.jpeg
Det verkar som att F-länken håller ett par klasser bättre kvalitet än H-länken, stämmer det? Jag som tänker köpa en 556 funderar på hur en F-länk skulle se ut på den modellen. Det finns inte så många bilder/filmer att gå på när jag googlar. Nästan alla väljer 556 tillsammans med H-länk eller integrerat silikonband.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Det verkar som att F-länken håller ett par klasser bättre kvalitet än H-länken, stämmer det? Jag som tänker köpa en 556 funderar på hur en F-länk skulle se ut på den modellen. Det finns inte så många bilder/filmer att gå på när jag googlar. Nästan alla väljer 556 tillsammans med H-länk eller integrerat silikonband.
Jag har en av varje.
Har aldrig upplevt något kvalitetsproblem med h-länken. Fördel med H-länk är microjusteringan, nackdel är det lite klumpiga spännet och den obegripliga dykarförlägningen på en flygarklocka. På motsvarande sätt kan jag sakna främst microjustering på f-länken.
Sedan är enligt mitt tycke h-länken toolig och f-länken mer dressad
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Jag har en av varje.
Har aldrig upplevt något kvalitetsproblem med h-länken. Fördel med H-länk är microjusteringan, nackdel är det lite klumpiga spännet och den obegripliga dykarförlägningen på en flygarklocka. På motsvarande sätt kan jag sakna främst microjustering på f-länken.
Sedan är enligt mitt tycke h-länken toolig och f-länken mer dressad
Ah, det låter vettigt, tack för klargörandet. Jag lutar faktiskt åt att börja med ett rakt icke-integrerat silikonband och sedan köpa till en H-länk ifall jag får lust till det. Jag har haft både integrerade och raka gummiband på andra klockor och kommit fram till att jag gillar den enkla looken som ett rakt band ger. Men det är inga lätta beslut eftersom båda länkarna och båda silikonbanden är riktigt snygga...
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Det verkar som att F-länken håller ett par klasser bättre kvalitet än H-länken, stämmer det? Jag som tänker köpa en 556 funderar på hur en F-länk skulle se ut på den modellen. Det finns inte så många bilder/filmer att gå på när jag googlar. Nästan alla väljer 556 tillsammans med H-länk eller integrerat silikonband.
F & 556 är en perfekt kombo! Jag älskar min! :)
 
Topp