• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tänkte att jag kunde bidra med lite bilder också. Svåra val här i livet. Egentligen borde man kanske bara slå till på en 556i för den kommer aldrig lämna samlingen och funkar i så många lägen. 🥲




IMG_20210507_145821 (2).jpg



IMG_20210507_150854 (2).jpg
IMG_20210507_151035 (2).jpg
 

ML321

Basic
Har en EZM-3 som är drygt två månader gammal. Är sjukt nöjd med den och har haft den på mer eller mindre dagligen. Under helgen fick den dock ligga så tills den stannade, drog upp den igår morse men den fick ligga i lådan till kvällen då jag satte den på armen några timmar. När jag skulle sätta på mig klockan imorse hade den tappat nästan en timme. Jag vred upp den på nytt och har den nu på armen och den verkar gå fint. Antar att det bara var att jag inte drog upp fjädern tillräckligt igår (körde ca 50 varv)? Ngn haft liknande problem? Lägger också till en bild på klockan som jag använt mer än vad jag trodde - den är grym!
 

Bilagor

  • 731C37F7-F623-42E3-9E85-50D8348AF4E3.jpeg
    731C37F7-F623-42E3-9E85-50D8348AF4E3.jpeg
    186 KB · Visningar: 6
Hur kändes höjden på 103an??

edit:::
Det här är anledningen till att jag inte har köpt en ännu. Jag hade inte planerat att kolla på Sinn 103 så jag kollade inte upp den innan jag åkte dit. När jag testade den så tänkte jag inte på höjden alls, utan jag har insett i efterhand på bilderna och från andras kommentarer att den är väldigt hög. Jag känner att jag måste testa den igen innan jag vågar slå till åtminstone. Nu menar jag 103 St Sa då alltså!
103 St tycker jag inte upplevs hög alls då en stor del av höjden kommer från plexit.
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Har en EZM-3 som är drygt två månader gammal. Är sjukt nöjd med den och har haft den på mer eller mindre dagligen. Under helgen fick den dock ligga så tills den stannade, drog upp den igår morse men den fick ligga i lådan till kvällen då jag satte den på armen några timmar. När jag skulle sätta på mig klockan imorse hade den tappat nästan en timme. Jag vred upp den på nytt och har den nu på armen och den verkar gå fint. Antar att det bara var att jag inte drog upp fjädern tillräckligt igår (körde ca 50 varv)? Ngn haft liknande problem? Lägger också till en bild på klockan som jag använt mer än vad jag trodde - den är grym!
I princip alla mina Sinnare blir lite tjuriga när dom får ligga, har hittills gått till sig efter en v. Min EZM är den bästa av dom, tappar inte tid alls, inget som jag bryr mig om iaf, men den används frekvent! Låg i låda under mars, funkade lika bra när jag tog upp den igen.

Hoppas din uppför sig efter några dagar! :)
 

ML321

Basic
I princip alla mina Sinnare blir lite tjuriga när dom får ligga, har hittills gått till sig efter en v. Min EZM är den bästa av dom, tappar inte tid alls, inget som jag bryr mig om iaf, men den används frekvent! Låg i låda under mars, funkade lika bra när jag tog upp den igen.

Hoppas din uppför sig efter några dagar! :)
Tack! Hoppas att den bara vara lite sur för att den fick ligga still i helgen... 😉
 
Det här är anledningen till att jag inte har köpt en ännu. Jag hade inte planerat att kolla på Sinn 103 så jag kollade inte upp den innan jag åkte dit. När jag testade den så tänkte jag inte på höjden alls, utan jag har insett i efterhand på bilderna och från andras kommentarer att den är väldigt hög. Jag känner att jag måste testa den igen innan jag vågar slå till åtminstone. Nu menar jag 103 St Sa då alltså!
103 St tycker jag inte upplevs hög alls då en stor del av höjden kommer från plexit.
Tyckte du bar den bra! Var själv sugen förra veckan, men höll på att trilla av stolen när jag läste specen... Kanske får ta mig en liknande utflykt själv och pröva tinget.
 

Ninna

Basic
I princip alla mina Sinnare blir lite tjuriga när dom får ligga, har hittills gått till sig efter en v. Min EZM är den bästa av dom, tappar inte tid alls, inget som jag bryr mig om iaf, men den används frekvent! Låg i låda under mars, funkade lika bra när jag tog upp den igen.

Hoppas din uppför sig efter några dagar! :)
Jag måste haft tur med mina, både U50 och 104 får vila med jämna mellanrum men har aldrig märkt av något trassel med någon av dem.

Är detta något som är mer vanligt än ovanligt?
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Har rotat fram en bild från back in the days när mobilkamera inte var en självklarhet. Inser när jag tittar på bilden den att jag lyckats fånga allt.

1. Gamla oljan som medförde gulbruna visare och tavla. Check.
2. Sekundvisarens bounce. Check.
3. Med lite vilja ser man en luftbubbla ovanför minutvisaren där den börjar smalna av. Check.

Tänk om jag hade haft kvar denna :arghh: !

1622042014713.png
 
Tyckte du bar den bra! Var själv sugen förra veckan, men höll på att trilla av stolen när jag läste specen... Kanske får ta mig en liknande utflykt själv och pröva tinget.
Haha ja uppifrån sitter den som en smäck, oklart hur högt tornet reser sig från sidan dock. o_O Den kändes betydligt mer dressad än de flesta andra Sinns så då vill man ju gärna att den ska vara smidig en dag på kontoret.

Rekommenderar starkt en sväng dit, fantastisk service, sjukt trevliga och kunniga!
 

JuliusOne

Basic
Det här är anledningen till att jag inte har köpt en ännu. Jag hade inte planerat att kolla på Sinn 103 så jag kollade inte upp den innan jag åkte dit. När jag testade den så tänkte jag inte på höjden alls, utan jag har insett i efterhand på bilderna och från andras kommentarer att den är väldigt hög. Jag känner att jag måste testa den igen innan jag vågar slå till åtminstone. Nu menar jag 103 St Sa då alltså!
103 St tycker jag inte upplevs hög alls då en stor del av höjden kommer från plexit.
Jag upplevde personligen att 103 St Sa var lite för hög och topptung. Det efter att ha ägt den i några månader. Iom att det är en safirmacka med utstickande baksida. Plexi och stålbaksida tycker jag inte alls upplevs lika tjock. 103 st är nog den klockan jag saknar mest av alla sålda. Mina fem kopek.
 
Topp