• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Guld
2-Faktor
Har rotat fram en bild från back in the days när mobilkamera inte var en självklarhet. Inser när jag tittar på bilden den att jag lyckats fånga allt.

1. Gamla oljan som medförde gulbruna visare och tavla. Check.
2. Sekundvisarens bounce. Check.
3. Med lite vilja ser man en luftbubbla ovanför minutvisaren där den börjar smalna av. Check.

Tänk om jag hade haft kvar denna :arghh: !

1622042014713.png
Det är ju så den ska se ut i mina ögon! Får fråga om det går att få en UX med E Lume! 😛
 

Bezelman

Guld
2-Faktor
Lite besvärande ändå att ett varumärke med tysk ingenjörskonst och precision som kännetecken har denna typ av problem? Framförallt tycker jag att väntetiderna verkar under all kritik. Tycker att garantiärenden ska prioriteras.
Instämmer helt i detta. Hela grejen med Sinn tycker jag är just ingenjörsmässigheten och känslan av att man köper kvalité före design. Tyvärr motsvaras det inte helt i det som levereras vilket lett till att jag numera är helt utan synd. Vilket är synd...
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Har rotat fram en bild från back in the days när mobilkamera inte var en självklarhet. Inser när jag tittar på bilden den att jag lyckats fånga allt.

1. Gamla oljan som medförde gulbruna visare och tavla. Check.
2. Sekundvisarens bounce. Check.
3. Med lite vilja ser man en luftbubbla ovanför minutvisaren där den börjar smalna av. Check.

Tänk om jag hade haft kvar denna :arghh: !

1622042014713.png
Snygg!
Men lite kul att det som ses som fel och brister i nuet i efterhand blir charmig patina.
 
Jag upplevde personligen att 103 St Sa var lite för hög och topptung. Det efter att ha ägt den i några månader. Iom att det är en safirmacka med utstickande baksida. Plexi och stålbaksida tycker jag inte alls upplevs lika tjock. 103 st är nog den klockan jag saknar mest av alla sålda. Mina fem kopek.
Den är ju ruskigt snygg men det ser ofta ut som den hovrar över handleden likt ett UFO. 😅

103 St har ju en bezel som hänger ut en bit utanför boetten med, tycker det får den att se lite mer balanserad ut.
 

Canee

Silver
2-Faktor
Instämmer helt i detta. Hela grejen med Sinn tycker jag är just ingenjörsmässigheten och känslan av att man köper kvalité före design. Tyvärr motsvaras det inte helt i det som levereras vilket lett till att jag numera är helt utan synd. Vilket är synd...
Jag har faktiskt ingenting att gnälla på när det gäller min 104 men det ger i mina ögon varumärket en lite törn.

Edit: kanske mest att det tar lång tid med garantiärenden.
 
Senast ändrad:

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Instämmer helt i detta. Hela grejen med Sinn tycker jag är just ingenjörsmässigheten och känslan av att man köper kvalité före design. Tyvärr motsvaras det inte helt i det som levereras vilket lett till att jag numera är helt utan synd. Vilket är synd...
Visst har Sinn problem med kvaliteten i vissa sammanhang men tycker du generaliserar. De flesta har inte problem med kvaliten
 

perhog

Guld
2-Faktor
Visst har Sinn problem med kvaliteten i vissa sammanhang men tycker du generaliserar. De flesta har inte problem med kvaliten
Jag har 5 SINN klockor. Ingen har varit föremål för garanti ärenden. Inte ens när dom legat länge har det varit några problem med tid hållningen som flera här redovisat.
Tror inte SINN har större problem med kvalitén än andra märken som använder liknade urverk.
Är det SINN teknik det är fel på eller är det urverken som dom faktiskt inte gör själva.
Lång ledtid på service är inte kul men testa att serva mer "berömda" märken. ta Rolex som exempel, måste en sådan sändas till fabriken så räkna med 6- 9 månader, 25000 för ett kostnadsförslag på icke garantiärenden och vad slutnotan blir vågar man inte ens tänka på.
Vist fasen är det trist när det strular men vi har en mycket kompetent SINN återförsäljare i @ERIKSON URHANDEL som säkert gör sitt bästa för att förkorta lidandet för den som har problem.
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Sinn och Kvalité.

Tror inte att vi ska dra för stora växlar på kvalitetsbrister i märket, fel kommer att finnas, men jag kan hålla med om att det har varit en bunt reklamationer ganska tätt på senare tid. Det är trist! Som någon annan skrev, det är tiden på åtgärd som jag finner anmärkningsvärd! En kund som har betalat för en vara har gjort det för att han ville ha just den varan vid just det tillfället, om man sen får vänta läääänge på en reklamation så finns risken att man surnar till och letar efter alternativ. Kundvård är a&o! Jag vill ännu en gång framhålla servicen som @ERIKSON URHANDEL ger! Den är i de fall jag har varit i kontakt med dom outstanding! Visst jag har bara köpt småsaker, men jag är nöjd! Kommer jag att köpa en klocka hos dom när nästa infall kommer?? ABSOLUT!

Personligen är jag mer orolig för att märket ska få en mer populistisk inriktning, finns andra märken som spottar ur sig "nyheter" i rasande tempo, den ena hemskare än den andra. Mina åsikter, jag säger inte att det är en allmän sanning, bara som jag upplever det!

Om man försöker bli lite hippa och växa organiskt ut från sin själ, kommer det att få rekyler, fler variationer brukar leda till friare tolkning av vad som är kvalité. Jag hoppas att man håller fast vid att vara ett nisch märke för entusiaster, jag TROR att det är vägen framåt för att bygga vidare på Sinns anda.

My 2 cents....
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Sinn och Kvalité.

Tror inte att vi ska dra för stora växlar på kvalitetsbrister i märket, fel kommer att finnas, men jag kan hålla med om att det har varit en bunt reklamationer ganska tätt på senare tid. Det är trist! Som någon annan skrev, det är tiden på åtgärd som jag finner anmärkningsvärd! En kund som har betalat för en vara har gjort det för att han ville ha just den varan vid just det tillfället, om man sen får vänta läääänge på en reklamation så finns risken att man surnar till och letar efter alternativ. Kundvård är a&o! Jag vill ännu en gång framhålla servicen som @ERIKSON URHANDEL ger! Den är i de fall jag har varit i kontakt med dom outstanding! Visst jag har bara köpt småsaker, men jag är nöjd! Kommer jag att köpa en klocka hos dom när nästa infall kommer?? ABSOLUT!

Personligen är jag mer orolig för att märket ska få en mer populistisk inriktning, finns andra märken som spottar ur sig "nyheter" i rasande tempo, den ena hemskare än den andra. Mina åsikter, jag säger inte att det är en allmän sanning, bara som jag upplever det!

Om man försöker bli lite hippa och växa organiskt ut från sin själ, kommer det att få rekyler, fler variationer brukar leda till friare tolkning av vad som är kvalité. Jag hoppas att man håller fast vid att vara ett nisch märke för entusiaster, jag TROR att det är vägen framåt för att bygga vidare på Sinns anda.

My 2 cents....
Helt enig. Det är ofta hur en reklamation hanteras som är avgörande för kundnöjdhet. I det här fallet är det tiden som är problemet.

Håller tyvärr även med om rädslan att Sinn blir för mkt ”mainstream” med releaser som är mer populistiska. Är såklat nojig men tycker mig skönja ett mönster där man vill öka volymerna. Med tanke på Lothars ålder kanske inför en ev försäljning. Men jag har inte följt Sinn särskilt länge och är nog bara paranoid.
Mot ovan talar ju även releaser av tex 717 och R500 som är allt annat än mainstreamklockor.
Om Care of Carl tycker jag däremot inte!
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Sinnister,
Ni vet att vi följer er tråd och stor anledning till detta är att Vi lär oss saker och får ökad förståelse om hur ni upplever märket i alla dess avseenden.
Under många år har ni varit "tysta", men nu är ni flera som påtalar det negativa i ledtiderna, inte minst vid garantiåtaganden. Här håller vi helt med, till 100% och utan att slå sig för bröstet eller försöka framstå som någon som vet bättre, så har vi under minst 6 år påtalat att ledtiderna och återigen vid garantier är för långa. För många år sedan fick vi till svar att man skulle komma att anställa fler urmakare. Bra så, men med ett ökat intresse för märket så är vi tillbaka på ruta ett.
Jag kommer idag kontakta försäljningschefen och genom denne föra fram era åsikter till servicechefen.
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Bästa Sinnister,
Ni vet att vi följer er tråd och stor anledning till detta är att Vi lär oss saker och får ökad förståelse om hur ni upplever märket i alla dess avseenden.
Under många år har ni varit "tysta", men nu är ni flera som påtalar det negativa i ledtiderna, inte minst vid garantiåtaganden. Här håller vi helt med, till 100% och utan att slå sig för bröstet eller försöka framstå som någon som vet bättre, så har vi under minst 6 år påtalat att ledtiderna och återigen vid garantier är för långa. För många år sedan fick vi till svar att man skulle komma att anställa fler urmakare. Bra så, men med ett ökat intresse för märket så är vi tillbaka på ruta ett.
Jag kommer idag kontakta försäljningschefen och genom denne föra fram era åsikter till servicechefen.
Tack och förstår att även ni känner en viss frustration.
Att bygga upp ett varumärke kan ta en livstid men att rasera det kan ta en minut..
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Bästa Sinnister,
Ni vet att vi följer er tråd och stor anledning till detta är att Vi lär oss saker och får ökad förståelse om hur ni upplever märket i alla dess avseenden.
Under många år har ni varit "tysta", men nu är ni flera som påtalar det negativa i ledtiderna, inte minst vid garantiåtaganden. Här håller vi helt med, till 100% och utan att slå sig för bröstet eller försöka framstå som någon som vet bättre, så har vi under minst 6 år påtalat att ledtiderna och återigen vid garantier är för långa. För många år sedan fick vi till svar att man skulle komma att anställa fler urmakare. Bra så, men med ett ökat intresse för märket så är vi tillbaka på ruta ett.
Jag kommer idag kontakta försäljningschefen och genom denne föra fram era åsikter till servicechefen.
Snyggt! Så jobbar man med kundvård 👍
 
Topp