• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

SurTratten

Basic
2-Faktor
Äntligen är en grå 104 på väg till Finska Kongo! Tomten, ehrm, postnord kan inte komma fort nog!
B25BF580-CFAA-4E53-A363-5AF9C8C8B52A.jpeg

(bild stulen från gammal annons)
 

Skägglurk

Silver
2-Faktor
På tal om SINN. Det skulle enligt uppgift komma fler nyheter under året. Någon som hört om det kommer någon ny spännande specialutgåva snart?
Hoppas fortfarande på en nyutgåva av någon riktigt gammal modell av SINN
Några sidor sen på bollen men utifrån alla forum/sidor/sociala medier jag kollar då och då så har det varit tvärdött på skvallerfronten sen det kom ut att det planeras en uppföljare till EZM13 sent på året (inte ”läcka”, det meddelades via direkt fråga till Sinn).

Visserligen överenskommet att vi inte postar läckor i denna tråd men den korta tid som jag följt ämnet så finns det sällan nått försän ett par dagar innan annonserat släpp.

(ja... jag sitter för mycket framför internet när uttråkad).
 

iko

Silver
2-Faktor
Tänkte att jag kunde bidra med lite bilder också. Svåra val här i livet. Egentligen borde man kanske bara slå till på en 556i för den kommer aldrig lämna samlingen och funkar i så många lägen. 🥲




IMG_20210507_145821 (2).jpg



IMG_20210507_150854 (2).jpg
IMG_20210507_151035 (2).jpg
Jag var också på Erikson Urhandel idag och provade dem. Blev förvånad över hur höga de var.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Några sidor sen på bollen men utifrån alla forum/sidor/sociala medier jag kollar då och då så har det varit tvärdött på skvallerfronten sen det kom ut att det planeras en uppföljare till EZM13 sent på året (inte ”läcka”, det meddelades via direkt fråga till Sinn).

Visserligen överenskommet att vi inte postar läckor i denna tråd men den korta tid som jag följt ämnet så finns det sällan nått försän ett par dagar innan annonserat släpp.

(ja... jag sitter för mycket framför internet när uttråkad).
Bra om det inte kommer några nyheter på ett tag än. Är inte riktigt redo för ett köp än 😉
Lämpligt i okt-nov tycker jag 😃
 

iko

Silver
2-Faktor
Kronografer är ofta höga och särskilt de med valjoux7750 om jag förstått det rätt. Jag var också orolig för det när jag köpte min första kronograf men helt ärligt har det aldrig stört mig.
7BEA28A8-5980-415D-8953-70B21CFC3B0F.jpeg
Precis, det var det Martin på Erikson Urhandel också sa; att ha både kronograf och automatare bygger på höjden.

Jag tog en snabb bild på den jag provade idag:
_DSC2582.jpg
 

perhog

Guld
2-Faktor
Precis, det var det Martin på Erikson Urhandel också sa; att ha både kronograf och automatare bygger på höjden.

Jag tog en snabb bild på den jag provade idag:
_DSC2582.jpg
Grymt snygg, har en kamrat som suktar på den där...
Foresten det är bra bra att automatiska kronografer är lite höga, tänk på att vi blir äldre och synen försämras, då är det bra att klockan sticker upp lite :)
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Precis, det var det Martin på Erikson Urhandel också sa; att ha både kronograf och automatare bygger på höjden.

Jag tog en snabb bild på den jag provade idag:
_DSC2582.jpg
Jag tror resonemanget om höjd på klockor beror lite på hur man ser på ”närvaron” av en klocka.
Jag gillar att känna lite tyngd runt handleden och älskar vobblandet av rotorn på 7750 verket. Vill även att klockan ska synas. Höjden stör inte då.
Men vill man ha mer diskret eller lätt klocka kan jag förstå om höjden är en issue.

Funderade bwt att köpa en mindre klocka av annat märke för att utmana mig själv. Men läste sedan @vanman s säljannons på en likadan och det kändes så skönt att jag inte behöver testa. Tack vanman 😘
 

perhog

Guld
2-Faktor
Några sidor sen på bollen men utifrån alla forum/sidor/sociala medier jag kollar då och då så har det varit tvärdött på skvallerfronten sen det kom ut att det planeras en uppföljare till EZM13 sent på året (inte ”läcka”, det meddelades via direkt fråga till Sinn).

Visserligen överenskommet att vi inte postar läckor i denna tråd men den korta tid som jag följt ämnet så finns det sällan nått försän ett par dagar innan annonserat släpp.

(ja... jag sitter för mycket framför internet när uttråkad).
Skaffa en gård då har du inte tid att sitta framför datorn alternativt kan inte eftersom nätet sällan fungerar på landet.

För många månader sedan nämnde @ERIKSON URHANDEL att det enligt SINN skulle komma en del nya och en del limiterade klockor under året lite då och då. Eftersom det är 60 års jubileum tycker jag at dom kunde komma med något lite mer spännande än vad som hittills visats. Vist har dom 144 .an men jag hade nog förväntat mig något mer från Sinn.s begynnelse. Typ en manuell eller åtminstone något som liknar klockor från forntiden.:)
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Hittade denna på ett annat forum. Dressad absolut men manuellt SZ04 verk och bara 10,6 mm. En ännu mer dressad version görs fortfarande
9919A804-3802-4E91-B966-458260479E07.png
 

vanman

Guld
2-Faktor
Jag tror resonemanget om höjd på klockor beror lite på hur man ser på ”närvaron” av en klocka.
Jag gillar att känna lite tyngd runt handleden och älskar vobblandet av rotorn på 7750 verket. Vill även att klockan ska synas. Höjden stör inte då.
Men vill man ha mer diskret eller lätt klocka kan jag förstå om höjden är en issue.

Funderade bwt att köpa en mindre klocka av annat märke för att utmana mig själv. Men läste sedan @vanman s säljannons på en likadan och det kändes så skönt att jag inte behöver testa. Tack vanman 😘
Men @Laddsladd, du är säkerligen mer man än mig så det är klart att du ändå ska köpa den av mig ;-)
 

Airbus

Guld
Friends Of KS
Ni som har/har haft U1,U2,U50, UX SDR - hur står sig den svarta ringen? Vet att den är tegimenterad etc, men hur ser den ut efter lite dagliga smållar? Har ni lyckats skava på den något?

En annan fråga - Sinns gummiband formar sig inte riktigt efter handleden har jag märkt. Blir liksom som att låset hamnar en bit utanför handleden för att gummibanden är så raka... Formar sig bandet över tid? Ska man värma det så att det blir lite rundare?
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Jag har lagt planerna på länk på is ett tag. Svårt att hitta beggat och jag tycker nypriset är för högt. Kanske är jag snål, men för 2 800-3 500 kr förväntar jag mig helt ärligt mer än vad jag sett i diverse yt-recensioner. Så jag har beställt en svart Zuludiver sail strap som jag tror kommer passa bra, jag uppdaterar med bild längre fram.
 
Topp