• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ninna

Basic
Lite svårt att inte tappa fokus på att klippa rakt när man hela tiden sneglade mot klockan.
U50 är verkligen en sån himla bra allroundklocka. För mig iaf.
20210611_135343.jpg
 

perhog

Guld
2-Faktor
Lite svårt att inte tappa fokus på att klippa rakt när man hela tiden sneglade mot klockan.
U50 är verkligen en sån himla bra allroundklocka. För mig iaf.
20210611_135343.jpg
Ett litet tipps.. Håll armen så att timvisaren pekar i den riktningen du ska klippa. Då blir du tvungen att kolla klockan hela tiden, akta grannens katt bara.. :)
 

JoelD

Guld
2-Faktor
Verkligen!
Är det mjukt från början eller behöver det lite tid för att anpassa sig efter armen?
Jag har inte så mycket att jämföra med, men ...lite mitt i mellan? Det har iof anpassat sig ganska snabbt och det känns mjukt och böjligt men hade kunnat vara ännu lite böjligare?
Det är en zuludiver köpt från Royal Straps för övrigt.
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Ojojoj där ligger min favorit och påminner om sin förträfflighet igen......

Jag har inte varit inne på en enda köpsajt eller trålat Instagram och andra sociala medier efter klockor att köpa på snart ett halvår. Tappat sugen lite, delvis för att allt är orimligt dyrt, (även om man snudd på kan få alla klockor bilden för samma pris som en modern keramik-Daytona 🙃 ), och delvis för att det är The Usual Suspects som dammsuger marknaden på det ovanliga så man är aldrig först på bollen.
 

Jamterik

Guld
2-Faktor
Jag har inte varit inne på en enda köpsajt eller trålat Instagram och andra sociala medier efter klockor att köpa på snart ett halvår. Tappat sugen lite, delvis för att allt är orimligt dyrt, (även om man snudd på kan få alla klockor bilden för samma pris som en modern keramik-Daytona 🙃 ), och delvis för att det är The Usual Suspects som dammsuger marknaden på det ovanliga så man är aldrig först på bollen.
Glöm inte bort alla troll!😱 Tom jag börjar vara redigt nervös när jag skickar pengar nu för tiden!
 

R.Capac

Guld
2-Faktor
Jag har inte varit inne på en enda köpsajt eller trålat Instagram och andra sociala medier efter klockor att köpa på snart ett halvår. Tappat sugen lite, delvis för att allt är orimligt dyrt, (även om man snudd på kan få alla klockor bilden för samma pris som en modern keramik-Daytona 🙃 ), och delvis för att det är The Usual Suspects som dammsuger marknaden på det ovanliga så man är aldrig först på bollen.
Såg denna annons för dryga halvåret sen men den såldes direkt ....
1623486104821.png
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Såg denna annons för dryga halvåret sen men den såldes direkt ....
1623486104821.png

Skumt, du sparade ingen bild på den specifika klockan? Om jag inte är ute och cyklar är det där Michel Tripis avatar, dvs Vintage Sinn Collector himself. Jag köpte min 104 av honom för att han hade hittat en annan med tachy-skala. Priset verkar märkligt lågt.
 

Omega21jul1969

Guld
2-Faktor
Det här är från när det peakade med vintagekronografer innan jag fick hål i huvudet och sålde 104.

IMG_20191205_133707.jpg
IMG_20191205_133234.jpg

Fin samling, håll modet uppe. Kan hålla med om att det tär på att alltid jaga nästa objekt. Ohållbart i längden. Blir mer att intresset når en platå. Jag har fortfarande flera märken jag är intresserad av och samlar på. Vilket gör det lättare att addera en klocka då och då. Vid någon punkt (för lång tid sedan) går det ändå över normal nivå. Och nu kör jag mer en in, en ut för att inte bli helt idiotförklarad. Samt att det går mot 4st märke i följande kategorier:

-Tool
-Pilot
-Motorsport
-”snygg som fan”

Går bra att lura sig själv ett tag till… :)
 
Tack Eriksons Urhandel för ett utomordentligt bemötande och att jag fick min första seriösa klocka! Jag är jättenöjd med min Sinn 556A och kommer alltid bära den med lycka!
Nöjd kund kommer alltid tillbaka, visst är det så? 😍🙏😀en stor ära att få träffa Richard också 🙏
 

Bilagor

  • IMG_20210612_103007.jpg
    IMG_20210612_103007.jpg
    261.9 KB · Visningar: 19
  • IMG_20210612_102916.jpg
    IMG_20210612_102916.jpg
    369.1 KB · Visningar: 20
  • Screenshot_2021-06-12-11-52-05-865_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2021-06-12-11-52-05-865_com.miui.gallery.jpg
    373.1 KB · Visningar: 19
Topp