• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Pandion
2-Faktor
-Nu åkte länken på✈️💚🙌🏼
2F808135-C2EA-4DD9-A4F7-BA1E7E5247C0.jpeg

3FFCD9F7-2CC6-4231-B858-B9A1E4447FA3.jpeg
Krispig!
 

Maer

Basic
Min Sinn 104 kommer förmodligen läggas ut till försäljning snart, velar väldigt mycket fram och tillbaka men får nog tyvärr bli så. Det är standard utförandet med svart urtavla. Om någon villig att försöka övertala mig att sälja så hit me. 😪
 

perhog

Guld
2-Faktor
@perhog kanske har någon bläster i verkstan?
Tyvärr så sålde jag den för två år sedan, en stor och opraktisk apparat. Sällan jag har saker som behöver blästras. Däremot undrar jag om inte en trumling vore ett vettigt alternativ till blästring på klockor. Ger en sammetsmatt och fin yta. Trumling är en roterande trumma fylld med någon form av material, tex små keramiska skärvor eller något annat lämpligt. Sen lägger man prylen som ska trumlas och låter det rotera någon stund. Nackdelen är kanske att hörn och vassa kanter blir lie rundare, men ändå mycket skonsammare än blästring
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Det där är toolwatch objektifierat.
Jo den är bra den här.
Börjar få lite dings och annat efter 11 år och tickar på utan problem.
Skönt med en tavla som är lugn då ingen sekundvisare snurrar runt.
Den håller tiden inom +/- 1 minut och det räcker ju rätt långt i min vardag. Sällan jag behöver veta eller mäta tiden ner på sekund.
 
Senast ändrad:
Topp