• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Guld
2-Faktor
Lekparkshäng med den yngre i väntan på att äldregrabbens skolavslutning ska bli klar. Trist att inte få vara med på avslutningen och se och höra, men inget är ju normalt i dessa tider.
Nya tag till nästa år.
IMG_20210616_081450.jpg
Märklig klocka, den gör mig lika glad varje gång jag ser den, kanske måste ta fram min..... :cool:
 

SpejsMan

Guld
Pledge Member
2-Faktor
Jo den är bra den här.
Börjar få lite dings och annat efter 11 år och tickar på utan problem.
Skönt med en tavla som är lugn då ingen sekundvisare snurrar runt.
Den håller tiden inom +/- 1 minut och det räcker ju rätt långt i min vardag. Sällan jag behöver veta eller mäta tiden ner på sekund.
På tal om tidshållning är jag just färdig med ett testvarv på min.

Screenshot_20210616-095755_WatchCheck.jpg

Har inget ont att säga om Selita på den fronten!
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Jo den är bra den här.
Börjar få lite dings och annat efter 11 år och tickar på utan problem.
Skönt med en tavla som är lugn då ingen sekundvisare snurrar runt.
Den håller tiden inom +/- 1 minut och det räcker ju rätt långt i min vardag. Sällan jag behöver veta eller mäta tiden ner på sekund.
Jag är tvärtom. Gillar när det händer något på urtavlan hela tiden. Nästan så jag vill ha tidtagningen igång konstant.

Men sen är jag en stressad jäkel också 🙈
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
Jag är tvärtom. Gillar när det händer något på urtavlan hela tiden. Nästan så jag vill ha tidtagningen igång konstant.

Men sen är jag en stressad jäkel också 🙈
Försöker citera Bodil Jönsson, minns inte exakt men hörde henne säga så här i ett radioprogram, typ;

Tiden är fantastisk, så fort en sekund har gått så kommer det en ny helt automatiskt. Tiden tar alltså inte slut men vi människor, ja vi tar slut någon gång.
 
Topp