• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sinn räknas tydligen som ett micomärke, så har jag aldrig tänkt, är det bara typ Rolex, TAG, Omega, Tissot, Seiko mm som räknas som "riktiga" märken?? Isf är jag väldigt stolt över att ha hittat ett micromärke som passar mig perfekt! :)
Nja micromärke... Förstår att det inte är du som påstår det :). Men intressant är hur man kvalificerar sig som micromärke?
 
Har tyvärr inget 20mm band till bundet.
Men @Jamterik kan väl flytta över sin?

Bjussar på en OT bild på min bundklocka :woot:
1624427903523.png
Jag som verkligen hatar att montera på och av länk....får nog ta det under övervägande länge!
 
Nja micromärke... Förstår att det inte är du som påstår det :). Men intressant är hur man kvalificerar sig som micromärke?
Exakt, skulle nog ha skrivit att jag fick höra att jag höll mig till ett micromärke, jag har aldrig tänkt mig Sinn som ett micromärke. Inte för att jag bryr mig om så vore fallet, det gör inte att jag ändrar uppfattning alls, det är helt underbara klockor!
 
Lite off topic, men vad tusan betyder OBRO i en annons?? Or best recived offer?? Denna lyckas jag inte knäcka tror jag....
 
-Det är väldigt fina mått på 104:an. Skillnaden mot SPB143 är marginell:

-Diameter:
•104: 41mm
•SPB213: 40,5mm

-Thickness:
•104: 11,5mm
•SPB213: 13,3

-Lug to lug
•107: 47mm
•SPB213: 47,6mm

Båda boetter är bra och bärs smidigt på min handled som mäter 17,5cm. Bilder:

F11DACFE-4145-4288-BEF8-03692A8EA5EC.jpeg
71D769B5-AF36-4DA8-A655-10563536CB84.jpeg
13C76C22-EAD8-4CC6-B759-170AC2B3DF67.jpeg
7066DDEC-E8F9-431F-AE6D-70895E620711.jpeg
D44FAABC-8319-4CAC-85CF-5CCD5F2DEA0E.jpeg
00FBDDBB-A162-46A8-B090-C84AF4E3523A.jpeg
Den(104) SER mindre ut men troligen kulören på tavlan som luras-fina båda två!
 
Senast ändrad:
Den SER mindre ut men troligen kulören på tavlan som luras-fina båda två!

-Det är inte så stor skillnad mellan dem två egentligen. Bilden jag tog utgör ingen rättvis jämförelse då Seikon är närmare kameran och då ser det ut som att den är större. Plus att Seikon sitter på nato och då ser det ut som att den är mkt högre också…
 
Beställt några ”midsommarband” men glömde återigen att PN inte delar ut alla dagar. Måste komma ihåg att beställa till jobbet ist.

Hoppas det kommer imorgon.😱
 
En fråga till panelen:
Jag är påväg att handla U1 eller U50.
Men kan inte riktigt bestämma mig. Är U1 för stor eller om U50 kommer kännas för liten.
Jag går mest runt i en gammal Seiko 6309 eller 7548, och tycker dom känns bra instorleken. Det sägs att U1 bärs lite mindre än sina 44mm så jag lutar mot U1, håller ni med eller borde jag gå och skärpa mig?
 
En fråga till panelen:
Jag är påväg att handla U1 eller U50.
Men kan inte riktigt bestämma mig. Är U1 för stor eller om U50 kommer kännas för liten.
Jag går mest runt i en gammal Seiko 6309 eller 7548, och tycker dom känns bra instorleken. Det sägs att U1 bärs lite mindre än sina 44mm så jag lutar mot U1, håller ni med eller borde jag gå och skärpa mig?
Upplever inte min U1SE särskilt stor trots rätt lite handled, men det är nog rätt individuellt…
 
Ok, jag har nu haft min 556:a i en månad. Idag är den tio sekunder före. Den går som om det satt ett kvarts-verk i.

Nu skall sägas att vissa dagar varit större variationer. Fram och tillbaka. Störst dagar då jag inte haft den på armen så mycket.

Men grymt imponerad är jag!
 
En fråga till panelen:
Jag är påväg att handla U1 eller U50.
Men kan inte riktigt bestämma mig. Är U1 för stor eller om U50 kommer kännas för liten.
Jag går mest runt i en gammal Seiko 6309 eller 7548, och tycker dom känns bra instorleken. Det sägs att U1 bärs lite mindre än sina 44mm så jag lutar mot U1, håller ni med eller borde jag gå och skärpa mig?
Utan att uttrycka någon åsikt om U1 vs U50 tipsar jag om denna som jag tycker kan vara värd att överväga. Jag har själv inget att göra med annonsen eller vet något om den.

 
Dessa två har jag snöat in mig på just nu...
903:an är ju en klassiker, och de som säljs idag har column wheel.

144:an är ju så jävla stenhård, skitcool på gummi. Kostar lika mycket, har ett "sämre" urverk men är också limiterad.
Vilken köper man? Vill ha båda haha!
2345e1df68210ea4959bf2c5a81b019a.jpg
x144_St_S_Anniversary_II.jpg.pagespeed.ic.fyA5BPjvA3.jpg
 
Tillbaka
Topp