• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

B515C875-D4EA-4487-9BD4-193BC5BFC189.jpeg

Många mil i bil nu när ”semestern” börjar, lilleman är nöjd med klockan. U1SE på mesh fortsätter vara sommarklocka nr.1, EZM3f får vila..
Ett naturligt val.
SE står väl för semester?
 
Nja. Med min går man ingenstans och man gör ingenting. Köpt i julas. Paj i maj.
Nu tycks den ha rotat sig därnere i düskland och verkar vänta på permanent uppehållstillstånd. Under tiden har jag hunnit sukta efter annat och köpt mig både en Doxa och en Squale, båda levererade -den sistnämnda t.o.m. två gånger efter ett garantiärende tur och retur till Singapore!

Nog för att det är långa servicetider på klockor, men att garantiärenden ska ta månader är inget annat än ett skämt!

Hade jag sålt en dyr pryl som pajade förhållandevis omgående hade jag sett till att byta ut den illa kvickt! Då kommer kunden förhoppningsvis tillbaka till nästa klockköp istället för att sitta och skriva bittra inlägg på något internetforum..
 
Nja. Med min går man ingenstans och man gör ingenting. Köpt i julas. Paj i maj.
Nu tycks den ha rotat sig därnere i düskland och verkar vänta på permanent uppehållstillstånd. Under tiden har jag hunnit sukta efter annat och köpt mig både en Doxa och en Squale, båda levererade -den sistnämnda t.o.m. två gånger efter ett garantiärende tur och retur till Singapore!

Nog för att det är långa servicetider på klockor, men att garantiärenden ska ta månader är inget annat än ett skämt!

Hade jag sålt en dyr pryl som pajade förhållandevis omgående hade jag sett till att byta ut den illa kvickt! Då kommer kunden förhoppningsvis tillbaka till nästa klockköp istället för att sitta och skriva bittra inlägg på något internetforum..
Såååååå trist att läsa....
 
Nja. Med min går man ingenstans och man gör ingenting. Köpt i julas. Paj i maj.
Nu tycks den ha rotat sig därnere i düskland och verkar vänta på permanent uppehållstillstånd. Under tiden har jag hunnit sukta efter annat och köpt mig både en Doxa och en Squale, båda levererade -den sistnämnda t.o.m. två gånger efter ett garantiärende tur och retur till Singapore!

Nog för att det är långa servicetider på klockor, men att garantiärenden ska ta månader är inget annat än ett skämt!

Hade jag sålt en dyr pryl som pajade förhållandevis omgående hade jag sett till att byta ut den illa kvickt! Då kommer kunden förhoppningsvis tillbaka till nästa klockköp istället för att sitta och skriva bittra inlägg på något internetforum..
Det låter inget vidare alls! Men vad i hela friden gör en swiss made Squale i Singapore för garantiärende?
 
Det låter inget vidare alls! Men vad i hela friden gör en swiss made Squale i Singapore för garantiärende?
Återförsäljaren tar sitt ansvar. Dom bytte visare på den och råkade då repa AR-behandlingen så nytt glas monteras, och därutöver justerar dom även linjeringen på vridringen som hade sluppit igenom Squales kvalitetskontroll trots att den var lite off.
 
Senast ändrad:
God morgon tråden
Hörde precis vädertjejen på Morgonstudion säga att det kommer iallafall bli varmare än på julafton 😁
Så om det regnar och ni behöver inomhuslekar så kan ni ju alltid sprida ett ljus bland nära och kära och anordna ett litet klockquizz?

 
Nja. Med min går man ingenstans och man gör ingenting. Köpt i julas. Paj i maj.
Nu tycks den ha rotat sig därnere i düskland och verkar vänta på permanent uppehållstillstånd. Under tiden har jag hunnit sukta efter annat och köpt mig både en Doxa och en Squale, båda levererade -den sistnämnda t.o.m. två gånger efter ett garantiärende tur och retur till Singapore!

Nog för att det är långa servicetider på klockor, men att garantiärenden ska ta månader är inget annat än ett skämt!

Hade jag sålt en dyr pryl som pajade förhållandevis omgående hade jag sett till att byta ut den illa kvickt! Då kommer kunden förhoppningsvis tillbaka till nästa klockköp istället för att sitta och skriva bittra inlägg på något internetforum..
Håller helt med dig. Köpte en Oris som stannade efter en vecka, fick byta ut den mot en ny direkt - positiv känsla för märket idag.
Köpte en CWC som jag skickade tillbaka TRE gånger där jag sista gången sa att dom kunde behålla skiten, då fick jag en ny - fortfarande mycket tveksam till märket.

Kundvård är viktigt, konstigt att inte fler tänker mer på det.
 
Håller helt med dig. Köpte en Oris som stannade efter en vecka, fick byta ut den mot en ny direkt - positiv känsla för märket idag.
Köpte en CWC som jag skickade tillbaka TRE gånger där jag sista gången sa att dom kunde behålla skiten, då fick jag en ny - fortfarande mycket tveksam till märket.

Kundvård är viktigt, konstigt att inte fler tänker mer på det.
Jag fick också skicka tillbaka en CWC en gång, men jag fick en ny direkt. Eller... jag vet faktiskt inte om den var ny eller om de bara bytte urverket. Oavsett så går den bra idag. Dock upplevde jag kundtjänsten rätt syrlig. Men det kanske bara är att det framstår som det i text.
 
Håller helt med dig. Köpte en Oris som stannade efter en vecka, fick byta ut den mot en ny direkt - positiv känsla för märket idag.
Köpte en CWC som jag skickade tillbaka TRE gånger där jag sista gången sa att dom kunde behålla skiten, då fick jag en ny - fortfarande mycket tveksam till märket.

Kundvård är viktigt, konstigt att inte fler tänker mer på det.
Verkligen. Kundvård är inte bara viktigt, det allt om man vill fortsätta sälja! Extra viktigt som fysisk butik idag när vi har hela världens näthandel till vårt förfogande -då är servicen oftast det enda konkurrensmedlet butikerna har. I fallet med Sinn blir det ju lite knepigare när det är tillverkaren som är seg, och det är ju bra att våra synpunkter förs vidare till Sinn, men krasst så är ofta Erikson motpart i transaktionen och den som vi som konsumenter ska ställa krav på. Vad som händer i nästa steg mellan Erikson och Sinn är deras huvudbry.
 
Tillbaka
Topp