• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sitter här och tränar på att räkna med vridringen. När apokalypsen kommer och batterierna är slut kommer jag vara beräkningskung.

IMG_20210621_191952.jpg

Vet hur det är. Murstocken i mitt hus är från mitten 1800 tal, resten från årtal fram till nu :)

Ett säkert ålderstecken är när man behöver renovera något som man mins att man med stor möda och noggrannhet renoverade för många år sedan :rolleyes:
Samma här. Huset är från 1913 och har helt klart sina utmaningar. Gillar att fixa och trixa lite. Särskilt när man jobbar på kontor är det kul med lite kroppsarbete.
Men att göra om saker man gjorde för 10-talet år sedan suger hårt.

-26 här. Bara några fönster kvar, men hittar ständigt nya projekt för att slippa ta tag i dem.
Eller, kanske borde byta taket strax.
Oj just ja, panelen är rätt vissen.
Skorstenen! Den måste ju få lite nytt bruk och en kåpa...
Okej, finns lite kvar...

-26 här. Bara några fönster kvar, men hittar ständigt nya projekt för att slippa ta tag i dem.
Eller, kanske borde byta taket strax.
Oj just ja, panelen är rätt vissen.
Skorstenen! Den måste ju få lite nytt bruk och en kåpa...
Okej, finns lite kvar...
Å gräsmattan borde ha klippts för tre år sedan ;)

fast dränera grunden är ännu mer intetsägande på den skalan....oj va kul, här gräver vi ner 150k....

Syllbyte är ungefär lika roligt. Dränering och syllbyte är iallafall sådant man gör Max en gång per hus. Stämmer nog rätt bra med takbyte också misstänker jag

Haha eller den fantastiska idén att isolera vinden med lösull en fuktig och varm julidag...

Vi bytte avloppssystem för 200 tusen för ett par år sedan. Jippi...
Ett Hilleberg tält kanske inte har så höga underhållskostnader :rolleyes:

De senaste sidorna har inte varit bra för mig. Jag har både tak (inkl. utbyggnad), dränering, avlopp, uppvärmning, två badrum, ett kök, växthus, jordkällare, stall och en maskinhall kvar att renovera efter att ha köpt hus förra året. Om ni inte ser mig eller min Sinn här framöver så kom ihåg att det är erat eget fel!!!

De senaste sidorna har inte varit bra för mig. Jag har både tak (inkl. utbyggnad), dränering, avlopp, uppvärmning, två badrum, ett kök, växthus, jordkällare, stall och en maskinhall kvar att renovera efter att ha köpt hus förra året. Om ni inte ser mig eller min Sinn här framöver så kom ihåg att det är erat eget fel!!!
Asch, renovering är kul! Vi har kört igenom 4 bostadsrätter och 5 hus!

Tillbaka
Topp