• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

3C0D0846-E324-4249-99D5-302A71081808.jpeg

Luftar EZM3F på barnvagnspromenad!
 
Saab, lite ot, men vad jag tycker det är synd att det märket försvann! :-( Själv väntar jag på den perfekta sommar Alfan...
Detta är en bil jag ”ärvde” av farsan. Går bara några hundra mil på sommaren.
Hade dock en egen tidigare modell av9-3 för länge sedan. Vilken skitbil 😂 Kul att köra men gick sönder konstant.
 
Tänk att människor som gillar teknisk höjd, skönhet och robusthet hos sina klockor samtidigt kan uppskatta det där. Jag är förstummad o_O
Finns ju en härlig historia kring märket.
Okej - de gick ju bort sig nån gång på 80-talet men det tror iallafall jag har mest med ägarbytena att göra.
 
OT, men även jag hade en Saab 9-5 för dryga 10 år sedan, klart den bästa bil jag haft, skönaste sätena som dessutom var ventilerade med fläkt… teknisk storhet!
 
Det har jag i min Lexus också, men den har gått över 30 000 mil utan att gå sönder eller brinna upp ;)

Meeeen, nu är vi lååångt off-topic :D
Nja inte så långt off-topic tycker jag

Vi pratat om känslan av bilar och varumärken. Inte långt från klockvärlden egentligen.

Varför köpa mekaniska ur när det finns kvarts och smartklockor. Varför ha hesalitglas när det finns safir osv.
 
Tillbaka
Topp