• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ut och gräva i trädgården...
F9CA7E07-03FA-4282-A482-E641EEBE0158.jpeg
Du har ju blivit helt gaaalen. Bandbyte hit och bandbyte dit. Passade dock bra med ruff hulliganlook på bandet till tysk stenhårding.
 
Någon som börjar se dåligt?
Ett blindur från 1960- Sinn(stämmer detta?)

Kollade på annonsen igen. Bilderna på urtavlan är så jäkla dåliga så det går knappt urskilja något alls. Orimligt dåliga till och med, nästan som det är fotat genom smörgåspapper. Urverket syns bättre av ngn konstig anledning.
Känns oseriöst bara av den anledningen.
 
Fick hem två band från under gårdagen. Svart kossa med vit kontrastsöm samt cordovan (som jag tidigare haft till min vita 104, och som tillsvidare får vila i lådan hemma innan det bryts in).

Inte helt utan bekymmer dock, fick hem fel längd på banden så var en vända med att skicka tillbaka till Sundbyberg och invänta ny leverans från Frankfurt. Anledningen till detta var att jag specifikt ville ha dem i storlek S, och inte i normal längd. I samband med första leveransen så fick jag hem även ett fjärilslås, men kunde som sagt pröva det skarpt på "rätt" längd först under gårdagen.

Lite strul med leveransen, fått vänta ganska länge. Men, med det sagt, så är det fan missar som kan inträffa, och det jag främst tar med mig är den täta dialog och uppdateringar @ERIKSON URHANDEL och urmakare Martin bistått med hela tiden. Inte första gången jag beställer från dem, inte sista heller, och går därmed vidare som nöjd kund. :)

Svart kossa nedan. Inte alls lika mycket överflödigt band (som i fallet med normallängd), eller med låset på innersta hålet. Fjärilslåset hamnar i mitten av handledens undersida (bilden luras lite nedan, eftersom fokus är på finish och inte placering..), till skillnad från sedan tidigare då jag haft det på ett standardlängd Hirsch Mariner.
20210701_084629.jpg
20210701_084556.jpg


EDIT: Ser nu att jag missat kompensera 30-dagarsmånaden.. :)
 
Senast ändrad:
Jag är imponerad över att det säljs och köps hejvilt! Själv är jag kass på att sälja! Jag har ju köpt för att jag vid något tillfälle ville ha den.... :) Får ångest så fort jag funderar på att sälja, men jag borde nog.....
Kan bara hålla med! Jag har i alla fall tagit steget från att köpa över disk till att våga handla beg. Men att sälja? Näää, då får man ju betala en gång till nästa gång man vill använda samma klocka/pryl igen 😂
 
Tillbaka
Topp