Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut!Är det hot shots man skådar?
Sommar igen! Läder bort, länk på !
För övrigt, hur fan ska man med en gammal mans ögon kunna se mörkröda datum???
Älskar den där. Är det Sinns eget band?EZM3F har vitt datum, kanske går att byta på din vid service? Själv behöver jag snart datumbubbla eller big-date om jag ska se datumet.
Ja, jag snodde bilden från Sinns hemsida.Älskar den där. Är det Sinns eget band?
Reagerade också på det. Det och det ytterst modest satta priset som gjorde att intresset för att slå till gick upp. Lät dock bli.Såg ni denna https://klocksnack.se/threads/sinn-556-blå.151516/ - intressant när det står ”cert i ej ifyllt” - känns ju inte så seriöst om nu CoC verkligen är en AD?
är det månne ”cowhide in Vintage-Style; dark brown, contrasting seam white” - har också funderat på ett brunt läder till min EZM3F, men varit osäker på hur det skulle passa!Ja, jag snodde bilden från Sinns hemsida.
Samma här! Ingen länk på sommaren, förutom med vid högtidliga sammanhangLitet lustigt, men jag gör tvärtom. Skönt att lätt kunna tvätta sommarens Nato i maskin. Och rätt läckert att känna den initiala vinterkylan från länken
Det är inte meningen. Datum bara stör. It’s not a bug, it’s a feature
Vet inte gränserna men låter som för hög avvikelseHar en sinn 556rs som har en gångavvikelse på +20sek/dygn vid användning. Klockan var ny i oktober och köpt av mig för ett par månader sedan hör av medlem.
Vet inte vad det är för grade på verket eller vad som är inom sinns acceptabla gräns?
Det var du som köpte min va?Har en sinn 556rs som har en gångavvikelse på +20sek/dygn vid användning. Klockan var ny i oktober och köpt av mig för ett par månader sedan hör av medlem.
Vet inte vad det är för grade på verket eller vad som är inom sinns acceptabla gräns?
För mycket för ett Top Grade Sellita om den vore ny. Service?Vet inte gränserna men låter som för hög avvikelse
Ny i oktober?För mycket för ett Top Grade Sellita om den vore ny. Service?
" Premium (Top) – adjusted in five positions; accuracy of +/-4 sec/day up to +/- 15 sec/day " Men brukar gå mycket bättre.
Tycker kombon blå tavla funkar ju hur bra som helst till MN orginalfärgernaVäntar på att åka och bada
Jag köpte en ny 556I som också gick +20spd efter några månader. Efter en liten resa till Tyskland för klockan så gick den betydligt mycket bättre. Min gick på garantin och tog ungefär två månader att få tillbaka (var när Corona precis slog till i Europa).Har en sinn 556rs som har en gångavvikelse på +20sek/dygn vid användning. Klockan var ny i oktober och köpt av mig för ett par månader sedan hör av medlem.
Låter konstigt. Men antagligen har då CoC inte koll på vikten av ifyllt cert. Jag hade definitivt begärt att de fixar det i efterhandSåg ni denna https://klocksnack.se/threads/sinn-556-blå.151516/ - intressant när det står ”cert i ej ifyllt” - känns ju inte så seriöst om nu CoC verkligen är en AD?
Du har garanti hos Erikssons Urhandel. Jag skulle börja med att snacka med dem!@Björklund det stämmer. När jag fick den av dig så gick den betydligt bättre, ca +5-8/dygn så det var inga problem!
Vet inte om det är värt att kolla ruckningen på klockan eller om jag bör kontakta sinn direkt?
Ok, jag kör klockan i disken, 30 grader kristall program. Funkar underbart!Litet lustigt, men jag gör tvärtom. Skönt att lätt kunna tvätta sommarens Nato i maskin. Och rätt läckert att känna den initiala vinterkylan från länken
Det är inte meningen. Datum bara stör. It’s not a bug, it’s a feature