• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Definitivt en keeper. Ogräsets fiende nummer ett dessutom har hon har noll koll på mina klockor, märker knappt att en ny klocka har inhandlats (skyller oftast på band byte) :)
Provade nytt band taktiken igår. Fungerade inte. Jag var nog inte tillräckligt självsäker eller bekväm med det. Inte en Sinn där har vi det. Lättare att bli förlåten än tillåten dock. Allt väl i stugan iaf, pust.
 
Tack!
Insåg plötsligt hur bra jag har det som ogift.
Idag får den här hänga med ner till sjön.

(ser ni förresten hur skarpa mina bilder blivit sen igår? Ny mobil 👌🏽)
29573873-87EC-4D7D-A353-92FBDB91883A.jpeg
Grymt lyft!
 
Provade nytt band taktiken igår. Fungerade inte. Jag var nog inte tillräckligt självsäker eller bekväm med det. Inte en Sinn där har vi det. Lättare att bli förlåten än tillåten dock. Allt väl i stugan iaf, pust.
Du måste träna mer. Ny klocka ska presenteras när dom är upptagna med annat som intresserar mer än klockor. Jag visar alltid mina "nya band" när gumman ligger på knä i trädgårdslandet och rensar ogräs eller vintertid när hon far omkring som en maratonlöpare med vattenkannan och piffar med krukväxter. Då får man bara ett ja ja snygg utan att hon ens vrider på huvudet. :)
 
Du måste träna mer. Ny klocka ska presenteras när dom är upptagna med annat som intresserar mer än klockor. Jag visar alltid mina "nya band" när gumman ligger på knä i trädgårdslandet och rensar ogräs eller vintertid när hon far omkring som en maratonlöpare med vattenkannan och piffar med krukväxter. Då får man bara ett ja ja snygg utan att hon ens vrider på huvudet. :)
Tack. Ett tips från en mästare👍.
 
OT men...
Hur är det?
Börjar Finland lätta på inreseförbudet nu?
Norge släpper in svenskar som bor i grönlistade regioner från och med imorgon.
Ska inte säga att jag har stenkoll, men rekommendationen nu är att folk som kommer in från riskområde måste ha ansiktsmask i butiker och allmänna platser inomhus under 7 dagar, annars är det mesta "nästan normalt" igen.
 
Provade nytt band taktiken igår. Fungerade inte. Jag var nog inte tillräckligt självsäker eller bekväm med det. Inte en Sinn där har vi det. Lättare att bli förlåten än tillåten dock. Allt väl i stugan iaf, pust.

Du måste träna mer. Ny klocka ska presenteras när dom är upptagna med annat som intresserar mer än klockor. Jag visar alltid mina "nya band" när gumman ligger på knä i trädgårdslandet och rensar ogräs eller vintertid när hon far omkring som en maratonlöpare med vattenkannan och piffar med krukväxter. Då får man bara ett ja ja snygg utan att hon ens vrider på huvudet. :)


Det enda som är tuffare än att ha en uppmärksam ikke klocknördspartner är att ha en som ärt lika illa som en själv.. o_O det är som ett evigt gatlopp av frestelser.
 
Har lite snöat in på en 1739...
Är det någon som testat den och kan ge ett omdöme?
Jag har inte hittat någon runt Malmö som jag kan klämma på
 
Senast ändrad:
Vet inte gränserna men låter som för hög avvikelse
Detta kan vara en vägledning, sen minns jag inte vilken av graderna Sinn använder, men naturligtvis utgår jag från att det är Top. :)

4 GRADES OF SW200-1:​

Just like the ETA caliber 2824-2, there are four grades of the SW200-1 movement:

  • Standard – adjusted in two positions; accuracy of +/-12 sec/day up to +/- 30 sec/day
  • Special (Elabore) – adjusted in three positions; accuracy of +/-7 sec/day up to +/- 20 sec/day
  • Premium (Top) – adjusted in five positions; accuracy of +/-4 sec/day up to +/- 15 sec/day
  • Chronometer – COSC criteria
 
Detta kan vara en vägledning, sen minns jag inte vilken av graderna Sinn använder, men naturligtvis utgår jag från att det är Top. :)

4 GRADES OF SW200-1:​

Just like the ETA caliber 2824-2, there are four grades of the SW200-1 movement:

  • Standard – adjusted in two positions; accuracy of +/-12 sec/day up to +/- 30 sec/day
  • Special (Elabore) – adjusted in three positions; accuracy of +/-7 sec/day up to +/- 20 sec/day
  • Premium (Top) – adjusted in five positions; accuracy of +/-4 sec/day up to +/- 15 sec/day
  • Chronometer – COSC criteria
Vill minnas att Sinn bara använder top-grade
 
Tillbaka
Topp