• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Rätt nice! Blir rätt jävla rugged med detta band. Passar bra till höst/vinter och tjockare kläder.
20210726_193733.jpg
 
God morgon i tråden 🌞

Sorry om jag ev har missat några inpingningar men har inte haft så bra koll den senaste tiden. Tittar bara in för att säga hej, och hoppas att ni alla har en riktigt bra sommar 🌻 Klockintresset ligger just nu i träda. Kan ta på mig en klocka på morgonen men den åker av armen högst 5 minuter senare. Vi får hoppas på en vändning till hösten 🙂
 
God morgon i tråden 🌞

Sorry om jag ev har missat några inpingningar men har inte haft så bra koll den senaste tiden. Tittar bara in för att säga hej, och hoppas att ni alla har en riktigt bra sommar 🌻 Klockintresset ligger just nu i träda. Kan ta på mig en klocka på morgonen men den åker av armen högst 5 minuter senare. Vi får hoppas på en vändning till hösten 🙂
Tack detsamma och njut av sommaren!
 
God morgon i tråden 🌞

Sorry om jag ev har missat några inpingningar men har inte haft så bra koll den senaste tiden. Tittar bara in för att säga hej, och hoppas att ni alla har en riktigt bra sommar 🌻 Klockintresset ligger just nu i träda. Kan ta på mig en klocka på morgonen men den åker av armen högst 5 minuter senare. Vi får hoppas på en vändning till hösten 🙂
God morgon Clark, önskar dig detsamma! Intressen går i vågor, hoppas att du studsar tillbaka till oss i höst!
 
God morgon i tråden 🌞

Sorry om jag ev har missat några inpingningar men har inte haft så bra koll den senaste tiden. Tittar bara in för att säga hej, och hoppas att ni alla har en riktigt bra sommar 🌻 Klockintresset ligger just nu i träda. Kan ta på mig en klocka på morgonen men den åker av armen högst 5 minuter senare. Vi får hoppas på en vändning till hösten 🙂
Kul att se dig! Tror det lätt blir så i sommartid - kan känna igen i detta!
 
Sinn är bara ett av flera klockmärken jag inte kände till innan jag började delta i Klocksnack. Jag antar att det är ett ganska okänt märke i Sverige. Vissa modeller(som dykarna) faller inte i min smak men jag hittade en som verkligen gör det! Riktigt snygg!

Screenshot_20210727-131324_DuckDuckGo.jpg
 
Den ångrade sig-nu går den igen??
Kan det vara så att om det blir för varmt lägger den av?
Runt 30 här idag och hållit på en del i solen?

Såklart=
"Functionally reliable from –20 °C up to +60 °C"

Samtidigt så är ju batteriet den svaga länken tänker jag?

UX håller tiden exakt nu.
Undrar vad som hände?
91A6EACA-E57B-4A58-972F-F972E844ACE1.jpeg
Gjorde en ovetenskaplig temperaturtest med UX liggandes ute i direkt solljus- +21grC i skuggan och vindstilla. Temperaturen sjönk snabbt vid normal användning på armen. Kan ju hända att resultatet blivit annorlunda i stekheta Stockholm:).
1627384871135.png
 
Gillar liksom med den bruna att den är utan datum och med monterade index.

Jag håller med, och jag gillar det symmetriska och rena utseendet. Datum och dag är i många fall överflödigt på en klocka, och man slipper tänka på att justera dessa vid månadsskifte och om klockan fått vila ett tag. Bara ställa in tiden utan att behöva tänka på för eller eftermiddag.
 
Sinn är bara ett av flera klockmärken jag inte kände till innan jag började delta i Klocksnack. Jag antar att det är ett ganska okänt märke i Sverige. Vissa modeller(som dykarna) faller inte i min smak men jag hittade en som verkligen gör det! Riktigt snygg!

Screenshot_20210727-131324_DuckDuckGo.jpg
Gillar att den i visst ljus ser svart ut men kan vara väldigt färgrann också.

 
Tillbaka
Topp