• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tre veckor innan nytt jobb, kanske skulle fira med en ny Sinn? :-D
C4CBDADD-C932-4CAC-8D70-794B144FF950.jpeg
 
Sen på bollen kanske men har du fått den modifierad från Sinn på något vis ?
Blev nyfiken :)
Hehe jag kan beskriva det igen 😁. Ja, jag gjorde en specialbeställning på en 356 med vit lysmassa istället för den lite ljusgröna som annars är standard.
Den vita lyser mycket svagare men är alltså helt vit när den inte lyser. Jag gillar verkligen det helt svartvita och är inte brydd om hur mycket det lyser.

Nu vet jag inte faktiskt exakt vilken det är jag fått. Men jag antar att standard är C3 och att jag troligen fått C1 som antagligen också är samma på U50, 556 osv. För jag tror inte det är BGW9. Jag bad om samma kritvita som U50 och 556 i alla fall.

1628589980301.png
 
Hehe jag kan beskriva det igen 😁. Ja, jag gjorde en specialbeställning på en 356 med vit lysmassa istället för den lite ljusgröna som annars är standard.
Den vita lyser mycket svagare men är alltså helt vit när den inte lyser. Jag gillar verkligen det helt svartvita och är inte brydd om hur mycket det lyser.

Nu vet jag inte faktiskt exakt vilken det är jag fått. Men jag antar att standard är C3 och att jag troligen fått C1 som antagligen också är samma på U50, 556 osv. För jag tror inte det är BGW9. Jag bad om samma kritvita som U50 och 556 i alla fall.

1628589980301.png
Aaa schyst modifiering. Kan tänka mig att kontrasten blir lite annorlunda då.
Hur mycket det lyser skulle spela
mindre roll för mig med.
Har du jämfört med en ”vanlig” 356a för att se skillnaden irl ? Vad tog Sinn för en sådan modifiering och behöver man beställa direkt från Sinn eller är det även möjligt via Erikson Urhandel ? Flera frågor nu :)
Edit: Saknar min gamla 356 nu.
1628590873262.jpeg
 
Senast ändrad:
Aaa schyst modifiering. Kan tänka mig att kontrasten blir lite annorlunda då.
Hur mycket det lyser skulle spela
mindre roll för mig med.
Har du jämfört med en ”vanlig” 356a för att se skillnaden irl ? Vad tog Sinn för en sådan modifiering och behöver man beställa direkt från Sinn eller är det även möjligt via Erikson Urhandel ? Flera frågor nu :)
Edit: Saknar min gamla 356 nu.
1628590873262.jpeg

I din bild ser man knappt att den inte är helt vit faktiskt. Det funkar ju bättre på en klocka som i övrigt bara är just svartvitt. Men jag utvecklade någon slags olust inför det i och med min blåa 104a som jag sålde på typ ett par dagar för jag stod inte ut med att lysmassan inte var vit. Det skar sig rejält med den djupt blåa tavlan.

Inte hunnit jämföra med en vanlig än. Fick denna bara igår. Men nästa gång jag åker till Erikson för att kolla på en SS Worldtimer så tänkte jag ta med 356 och be få jämföra med en vanlig (om det finns inne) :).

Mycket möjligt att Erikson hade kunnat sköta det faktiskt. Jag tänkte inte ens tanken. Jag mailade direkt till Sinn. Det kostade ungefär 3000 extra.
 
I din bild ser man knappt att den inte är helt vit faktiskt. Det funkar ju bättre på en klocka som i övrigt bara är just svartvitt. Men jag utvecklade någon slags olust inför det i och med min blåa 104a som jag sålde på typ ett par dagar för jag stod inte ut med att lysmassan inte var vit. Det skar sig rejält med den djupt blåa tavlan.

Inte hunnit jämföra med en vanlig än. Fick denna bara igår. Men nästa gång jag åker till Erikson för att kolla på en SS Worldtimer så tänkte jag ta med 356 och be få jämföra med en vanlig (om det finns inne) :).

Mycket möjligt att Erikson hade kunnat sköta det faktiskt. Jag tänkte inte ens tanken. Jag mailade direkt till Sinn. Det kostade ungefär 3000 extra.
Ska bli intressant att se hur det ser ut jämförelsevis :) Ska ta mig en sväng förbi där med inom en snar framtid så får vi se vad man kommer ut med denna gång 😁
 
356 ses ju här på forumet @JoelD nya är väldigt fin👌🏽
Men 358 har jag inte sett?
Det enda som skiljer är väl stl?
Och på den vanliga använder de ett annat verk än SW500; Concepto C99001.
Tycker den här läcker, synd att den inte finns med H-länk och med samma lyspasta som Joels.
2EE5929F-8E48-48BD-BE58-AAD3E945DBA3.jpeg
Conceptoc99001 är en 7750 klon. Ska vara samma som Sellita o ETA i övrigt.
Sinn ersätter mer och mer Sellita o Eta med Concepto. Utan att veta tror jag att Sellita får mer och mer beställningar när Eta begränsar och att det är bra med fler tillverkare.
Det jag läst om concepto är bra kritik hittills.
 
Hallå där klockvänner, detta är mitt första inlägg och jag tänkte passa på att berätta lite hur jag hamnade här och vem jag är.
Klockintresset mitt började för inte allt för länge sedan och efter en hel del efterforskningar angående olika modeller så valde jag tillslut att slå till på en SINN.
Som säkert många andra kikade man i början på de vanligare märkena/modellerna så som Omega speed/sea, Breitling navi/avi8 och annat innan valet tillslut föll på en Sinn 358Sa pilot BE. Detta ska tilläggas är min första klocka jag burit på en väldans massa år.
Då jag är närmast att betrakta som en nybörjare inom detta ämne kommer jag troligtvis ställa en del korkade frågor som kanske är superenkla för er så försök stå ut haha.
Hur kom det sig att jag valde Sinn då?
Jo det har nog att göra med delvis elegansen men ändå kvalitén på klockorna samtidigt som de inte är alltför mycket blingbling på dem.
Gillar mer lite de som smyger under radarn och dom som vet dom vet om ni förstår :).
Har haft klockan sedan Juni ( var nog blad de första) och väntar fortfarande på den första kommentaren på stan.
Nu är det inte sagt att aldrig kommer äga något annat märke men som det känns nu är jag helt rätt ute.

Vi ses i trådarna
Skruvkorken
 
Hallå där klockvänner, detta är mitt första inlägg och jag tänkte passa på att berätta lite hur jag hamnade här och vem jag är.
Klockintresset mitt började för inte allt för länge sedan och efter en hel del efterforskningar angående olika modeller så valde jag tillslut att slå till på en SINN.
Som säkert många andra kikade man i början på de vanligare märkena/modellerna så som Omega speed/sea, Breitling navi/avi8 och annat innan valet tillslut föll på en Sinn 358Sa pilot BE. Detta ska tilläggas är min första klocka jag burit på en väldans massa år.
Då jag är närmast att betrakta som en nybörjare inom detta ämne kommer jag troligtvis ställa en del korkade frågor som kanske är superenkla för er så försök stå ut haha.
Hur kom det sig att jag valde Sinn då?
Jo det har nog att göra med delvis elegansen men ändå kvalitén på klockorna samtidigt som de inte är alltför mycket blingbling på dem.
Gillar mer lite de som smyger under radarn och dom som vet dom vet om ni förstår :).
Har haft klockan sedan Juni ( var nog blad de första) och väntar fortfarande på den första kommentaren på stan.
Nu är det inte sagt att aldrig kommer äga något annat märke men som det känns nu är jag helt rätt ute.

Vi ses i trådarna
Skruvkorken
Välkommen till forumets trevligaste tråd! Tveka inte att fråga om det är något.
Men vi vill se bilder! 🤓
 
Hallå där klockvänner, detta är mitt första inlägg och jag tänkte passa på att berätta lite hur jag hamnade här och vem jag är.
Klockintresset mitt började för inte allt för länge sedan och efter en hel del efterforskningar angående olika modeller så valde jag tillslut att slå till på en SINN.
Som säkert många andra kikade man i början på de vanligare märkena/modellerna så som Omega speed/sea, Breitling navi/avi8 och annat innan valet tillslut föll på en Sinn 358Sa pilot BE. Detta ska tilläggas är min första klocka jag burit på en väldans massa år.
Då jag är närmast att betrakta som en nybörjare inom detta ämne kommer jag troligtvis ställa en del korkade frågor som kanske är superenkla för er så försök stå ut haha.
Hur kom det sig att jag valde Sinn då?
Jo det har nog att göra med delvis elegansen men ändå kvalitén på klockorna samtidigt som de inte är alltför mycket blingbling på dem.
Gillar mer lite de som smyger under radarn och dom som vet dom vet om ni förstår :).
Har haft klockan sedan Juni ( var nog blad de första) och väntar fortfarande på den första kommentaren på stan.
Nu är det inte sagt att aldrig kommer äga något annat märke men som det känns nu är jag helt rätt ute.

Vi ses i trådarna
Skruvkorken
Välkommen och grattis till bra val! Här finns inga dumma frågor. Och det viktigaste BILD! :).
 
Välkommen till forumets trevligaste tråd! Tveka inte att fråga om det är något.
Men vi vill se bilder! 🤓
Tack tack,
Det var just det som blir det knepiga, då den gick över minuten för snabbt per dygn så den befinner sig i Tyskland för reparation. men så fort den kommer tillbaka kommer bilderna. Hoppas det inte tar galet lång tid bara...Sjukt hur man redan vant sig med att bära klocka bara på några månader när man inte haft en på armen på över 20år.
 
Hallå där klockvänner, detta är mitt första inlägg och jag tänkte passa på att berätta lite hur jag hamnade här och vem jag är.
Klockintresset mitt började för inte allt för länge sedan och efter en hel del efterforskningar angående olika modeller så valde jag tillslut att slå till på en SINN.
Som säkert många andra kikade man i början på de vanligare märkena/modellerna så som Omega speed/sea, Breitling navi/avi8 och annat innan valet tillslut föll på en Sinn 358Sa pilot BE. Detta ska tilläggas är min första klocka jag burit på en väldans massa år.
Då jag är närmast att betrakta som en nybörjare inom detta ämne kommer jag troligtvis ställa en del korkade frågor som kanske är superenkla för er så försök stå ut haha.
Hur kom det sig att jag valde Sinn då?
Jo det har nog att göra med delvis elegansen men ändå kvalitén på klockorna samtidigt som de inte är alltför mycket blingbling på dem.
Gillar mer lite de som smyger under radarn och dom som vet dom vet om ni förstår :).
Har haft klockan sedan Juni ( var nog blad de första) och väntar fortfarande på den första kommentaren på stan.
Nu är det inte sagt att aldrig kommer äga något annat märke men som det känns nu är jag helt rätt ute.

Vi ses i trådarna
Skruvkorken
Välkommen till tråden. Inga frågor är korkade men vissa svar kan bli lite speciella, speciellt om du slänger ut ett köttben till hyenorna.
Vill se bild på din klocka. :)
 
Tillbaka
Topp