Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jagduhr har aldrig varit en klocka jag sneglat åt, men den här bilden gjorde ju en sjukt sugen….
Bara en sån sak som lume på månenHaha håller med.
Känns ju också som man får fler klockor till priset av en
Ja, och den blir ju lite dressig med F-länk också…Bara en sån sak som lume på månen
Man ska nog ha en rejäl handled om man ska kunna bära upp en 44mm klocka med så tunn glasring, tavlan måste vara riktigt stor.Ja, och den blir ju lite dressig med F-länk också…
Precis så tänker jag också.Man ska nog ha en rejäl handled om man ska kunna bära upp en 44mm klocka med så tunn glasring, tavlan måste vara riktigt stor.
En 44mm U-modell är ju lättare att bära upp, då urtavlan blir mindre, tack vare vridringen.
Tycker att en klocka med den designen bör vara mindre för att funka
Det är min kritik mot Sinn i allmänhet tyvärr. Majoriteten av deras klockor är alldeles för stora. Bara en bråkdel jag har en chans att bära överhuvudtaget och även då är det bannemig på gränsen, som U50.Man ska nog ha en rejäl handled om man ska kunna bära upp en 44mm klocka med så tunn glasring, tavlan måste vara riktigt stor.
En 44mm U-modell är ju lättare att bära upp, då urtavlan blir mindre, tack vare vridringen.
Tycker att en klocka med den designen bör vara mindre för att funka
Och jag kan säga tvärtom.Det är min kritik mot Sinn i allmänhet tyvärr. Majoriteten av deras klockor är alldeles för stora. Bara en bråkdel jag har en chans att bära överhuvudtaget och även då är det bannemig på gränsen, som U50.
Och jag kan säga tvärtom.
Det mesta sinn har är för litet för mig. Jag är en rejäl bit och vill ha en klocka därefter.
U1 passar kanon, U50 - för liten.
Just nu kör jag med en 44mm bred (över bezelen) Damasko DC66. Den ser verkligen inte för stor ut.
40mm funkar inte, ändå anses det vara "det perfekta måttet" på en boett.
Samma sak med 20mm breda länkar/band. Det ser ut som man knyter ngt snöre runt handleden.
Så, diskussionen kring ett helt märkes klockstorlekar är tämligen onödig - vi kommer aldrig komma fram till något
mer än vad som är personligt.
Enda raka är att äta semla eller låta bli, så kan man anpassa handlederna efter hur fet man är
Eller gå på gym...
Sorry, menade inte att vara dryg. Skrev som ett skämt. Jag hade nog inte köpt denna om jag inte haft mina feta handleder. Alternativt om jag varit flygare då såklartOkej jag hade skrivit en lång rant här, men jag skippar det. Men jag nöjer mig med att säga att jag inte håller med.
Eftersom vi har olika stora handleder och förmodligen olika tycke och smak - så kommer vi aldrig vara "överens".Okej jag hade skrivit en lång rant här, men jag skippar det. Men jag nöjer mig med att säga att jag inte håller med.
Eftersom vi har olika stora handleder och förmodligen olika tycke och smak - så kommer vi aldrig vara "överens".
Och varför skulle det vara ett slags "bra läge" att uppnå.
Det hela är upp till var och en.
Förutom att det då var fickur eller fickur påklistrade på handleden i brist på annat i militären. Inte riktigt en rättvis jämförelseÅterstår semla då....
Jo, hade preferensen för vad som är normalt varit 1975 hade ju 40mm röknats som fläskigt.
Runt första världskriget var det väl tvärtom, 50mm räknades väl som ett smutt ur....
Ok. Tycker det är lite tråkigt att du inte postar mer nytt här i tråden. Hur gör vi för att få till det?Hade jag haft obegränsat med pengar så
Lägg ner.Ok. Tycker det är lite tråkigt att du inte postar mer nytt här i tråden. Hur gör vi för att få till det?
Enkelt, ta ett par sms lån och köp några udda SINNar. Säker på att många i tråden skulle uppskatta den uppoffringenOk. Tycker det är lite tråkigt att du inte postar mer nytt här i tråden. Hur gör vi för att få till det?
Kan kanske bero på att inte alla SINN ägare är med i detta forum. Känner åtminstone två som inte är medlemmar på KS
Såklart. Men även att Sinn ägare som är medlemmar på KS behöver naturligtvis inte vara aktiva i denna trådKan kanske bero på att inte alla SINN ägare är med i detta forum. Känner åtminstone två som inte är medlemmar på KS
Så sant så. Jag har några klockmärken vars trådar jag inte är aktiv i. Vi får vara glada för dom som delar med sig i denna trådSåklart. Men även att Sinn ägare som är medlemmar på KS behöver naturligtvis inte vara aktiva i denna tråd
Han verkar både ha humor och kunna tala för sig själv. Om du däremot vill ha fler till tråden så rekommnderar jag att du försöker dig på en trevligare ton.
Ouch! Ett förslag, börja om, detta är inte kul.Han verkar både ha humor och kunna tala för sig själv. Om du däremot vill ha fler till tråden så rekommnderar jag att du försöker dig på en trevligare ton.
Kan kanske bero på att inte alla SINN ägare är med i detta forum. Känner åtminstone två som inte är medlemmar på KS
Såklart. Men även att Sinn ägare som är medlemmar på KS behöver naturligtvis inte vara aktiva i denna tråd
Lurk, lurkSå sant så. Jag har några klockmärken vars trådar jag inte är aktiv i. Vi får vara glada för dom som delar med sig i denna tråd
Sjukt bra par!Lurk, lurk