• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

25628E38-4FAA-4920-8460-DEB6802D577B.jpeg

Bild från imorse. Varför blir bilder så bra i bilen? 😂
 
När jag först hittade Sinn-tråden var jag på jakt efter en "go anywhere, do anything"-klocka, en riktig trotjänare som varken var tråkig eller prålig. Jag funderade fram och tillbaka mellan olika modeller från Omega, Longines och Oris. Sinn hade jag aldrig hört talas om, men sedan såg jag en bild på en 556 i den här tråden och då visste jag direkt att det var en sådan jag skulle ha. Kärlek vid första ögonkastet helt enkelt!

Nu har jag haft min 556 i tre månader och jag måste säga att den har varit exakt så bra som jag hoppades. Jag har den både till vardag och bortbjudningar och den smälter in överallt med sin perfekta storlek, sköna länk och härliga sidenmatta finish. Dagtid har den knappt lämnat handleden sedan jag köpte den - bättre betyg går väl inte ge? Så tack till er i denna tråd som öppnade mina ögon för detta tyska kvalitetsur! För mig är det den ultimata allroundklockan.

IMG_20210819_191238_edit_178414613243607.jpg
 
När jag först hittade Sinn-tråden var jag på jakt efter en "go anywhere, do anything"-klocka, en riktig trotjänare som varken var tråkig eller prålig. Jag funderade fram och tillbaka mellan olika modeller från Omega, Longines och Oris. Sinn hade jag aldrig hört talas om, men sedan såg jag en bild på en 556 i den här tråden och då visste jag direkt att det var en sådan jag skulle ha. Kärlek vid första ögonkastet helt enkelt!

Nu har jag haft min 556 i tre månader och jag måste säga att den har varit exakt så bra som jag hoppades. Jag har den både till vardag och bortbjudningar och den smälter in överallt med sin perfekta storlek, sköna länk och härliga sidenmatta finish. Dagtid har den knappt lämnat handleden sedan jag köpte den - bättre betyg går väl inte ge? Så tack till er i denna tråd som öppnade mina ögon för detta tyska kvalitetsur! För mig är det den ultimata allroundklockan.

IMG_20210819_191238_edit_178414613243607.jpg
Vad roligt att du är så nöjd.
Riktigt kul med en 556 A RS i tråden.
 
Upplever att vridringen blivit lite trög. Kan bero på att jag använde klockan som lite beater i somras och att den fick många salta bad och hänga med på stranden.
Men kan man smörja ringen på något bra sätt eller helt sonika ta av den och göra rent?
BA1AAAE7-A96F-452E-9AE5-B7329E0056FF.jpeg
 
Enig. Har inget alls emot läder på dykare. Men som alla band kan det bli mer eller mindre lyckat.
Sedan spelar ju dessutom personliga preferenser in.
Har du något mulligt läderband hemma så kan du väl testa det på din UX :)
Det som @Clark visade var ju helt rätt - verkar dock inte finnas längre...

Edit;
Det här är väl det som liknar det mest,

 
Har du något mulligt läderband hemma så kan du väl testa det på din UX :)
Det som @Clark visade var ju helt rätt - verkar dock inte finnas längre...

Edit;
Det här är väl det som liknar det mest,

Har ju ett jag fick av dig. Det ska jag testa.
Men än så länge får den svarta länken sitta på. Sedan måste jag testa straps, det är ju så skönt.
 
Har du något mulligt läderband hemma så kan du väl testa det på din UX :)
Det som @Clark visade var ju helt rätt - verkar dock inte finnas längre...

Edit;
Det här är väl det som liknar det mest,

Har ett sånt i "olivgrått". Testar på UX sen :).
1629455690848.png
 
Tillbaka
Topp