• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jäklarns. Tänk om det såg ut så i skylten idag🙂.
Damnit! Hade stått och knackat på imorgon om så var fallet. 😉

Det har varit uppe för diskussion innan men jäklar vad det skiljer sig i åtgång mellan olika LE:s. 103 classic säljer slut på ett par timmar medan gott on 856B finns kvar 4 år senare. Och då kan man inte anklaga 856B för att vara en dålig modell, särskilt med tanke på hur många här som äger en… 🧐
 
Damnit! Hade stått och knackat på imorgon om så var fallet. 😉

Det har varit uppe för diskussion innan men jäklar vad det skiljer sig i åtgång mellan olika LE:s. 103 classic säljer slut på ett par timmar medan gott on 856B finns kvar 4 år senare. Och då kan man inte anklaga 856B för att vara en dålig modell, särskilt med tanke på hur många här som äger en… 🧐

Superbra modell, men på samma sätt som 717 eller Ezm7 en mycket mer nischad klocka i jämförelse med 103 Klassik.
 
3644909-cd2c3760016e5f4c0fc78abadf3f7ca6.jpeg
 
Vilken klocka! Det var ett tag sen jag villhövde ha en ny, men denna! 👌

Men 17mm? 🤔

Det har varit uppe för diskussion ett par sidor tillbaka i tråden. Men man bör testa den på handleden och inte bara stirra sig blind på måttet. Min handled är inte modell XL men för mig var det aldrig något problem med en 17mm hög IFR. Nu använder jag snudd på aldrig skjorta, och skulle jag väl ha det så väljer jag en annan klocka. Hittar ingen riktigt bra bild där man får en känsla för höjden.

IMG_20191207_102723-01.jpg
 
Det har varit uppe för diskussion ett par sidor tillbaka i tråden. Men man bör testa den på handleden och inte bara stirra sig blind på måttet. Min handled är inte modell XL men för mig var det aldrig något problem med en 17mm hög IFR. Nu använder jag snudd på aldrig skjorta, och skulle jag väl ha det så väljer jag en annan klocka. Hittar ingen riktigt bra bild där man får en känsla för höjden.

IMG_20191207_102723-01.jpg
Vad har vi sagt om att visa bilder på den där😁.
 
Scouten testade ju även 105 an idag.
Tyckte den var väldigt bekväm.
Smög enkelt in under manschetten.
37E5084B-49E9-41BF-BEC7-4AB1C1405D32.jpeg
Den där är faktiskt riktigt trevlig, även om det är lite mer modernt än vad vi kanske är vana vid från Sinn. "Me like" och kan absolut tänka mig att he en så småningom.
Det jag oroar mig för är att UTC visaren kan bli väl prominent i förhållande till timvisaren... Nya gummit med lås ser ju också mycket lovande ut.
 
Den där är faktiskt riktigt trevlig, även om det är lite mer modernt än vad vi kanske är vana vid från Sinn. "Me like" och kan absolut tänka mig att he en så småningom.
Det jag oroar mig för är att UTC visaren kan bli väl prominent i förhållande till timvisaren... Nya gummit med lås ser ju också mycket lovande ut.
Håller med om UTC visaren och gummit som sluter fint mot boetten är ju verkligen ett lyft.
 
Det har varit uppe för diskussion ett par sidor tillbaka i tråden. Men man bör testa den på handleden och inte bara stirra sig blind på måttet. Min handled är inte modell XL men för mig var det aldrig något problem med en 17mm hög IFR. Nu använder jag snudd på aldrig skjorta, och skulle jag väl ha det så väljer jag en annan klocka. Hittar ingen riktigt bra bild där man får en känsla för höjden.

IMG_20191207_102723-01.jpg
Vi är många som bannar oss att vi inte var snabba nog när den var ute🙈 Med facit i hand kanske det var bra för annars hade vi kivats än idag 😉
 
Den där är faktiskt riktigt trevlig, även om det är lite mer modernt än vad vi kanske är vana vid från Sinn. "Me like" och kan absolut tänka mig att he en så småningom.
Det jag oroar mig för är att UTC visaren kan bli väl prominent i förhållande till timvisaren... Nya gummit med lås ser ju också mycket lovande ut.
Det gick precis en sån på K&S. Tyckte bilderna där sålde den bra. Jag fnös åt den när den släpptes, men den har något ändå. Känns clean på något sätt. Plus att jag är svag för blästrade boetter.
 
Tillbaka
Topp