Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SvincoolHoppsan. Skulle bara iväg på lite jobb i Sumpan…
Tänk vilken skön tråd det här är
Var ju lite lugnt här ett tag.
Och så....
Vist är det trist, men en vacker dag när vi alla ser ut som sprut narkomaner efter allt covid vaccin då blir det GTGJa, riktigt bra surr i tråden Det är verkligen trist att det inte bara är att dra ihop en GTG, men en dag...
Citerar mig själv..Det är lill-Lördag.. Vi måste fira alla i tråden som köpt nya tidsmaskiner
Sura äpplen blir söta när dom fått ligga till sig en stundFår nog bita i det sura äpplet och köpa ett av de där dyra bandverktygen. Skulle byta från länk till mjukt och mysigt alcantara nu men får inte bort länken.
Sura äpplen blir söta när dom fått ligga till sig en stund
Köpte en sån här Bergenon hos tidlösa.. Värt pengarna många gånger om..Får nog bita i det sura äpplet och köpa ett av de där dyra bandverktygen. Skulle byta från länk till mjukt och mysigt alcantara nu men får inte bort länken.
Köpte en sån här Bergenon hos tidlösa.. Värt pengarna många gånger om..
Pincetten har helt släta ändar. Bergenons verktyg är en rundad fördjupning som gör att man inte slinter när bandstiften ska demonteras. Tror den kostade betydligt mindre än 2000.. men minnet kanske sviker. Det är iallfall värt ett samtal.. Och dina bandhorn är väl värda någon kronaNågon får ändå förklara för mig varför den ena kostar 2.000 mer än den andra
Pincetten har helt släta ändar. Bergenons verktyg är en rundad fördjupning som gör att man inte slinter när bandstiften ska demonteras. Tror den kostade betydligt mindre än 2000.. men minnet kanske sviker. Det är iallfall värt ett samtal.. Och dina bandhorn är väl värda någon krona
Jag köpte en sån här på watchwear så varför kostar den Perhog visade 2000:-?Jo, jag är med på att det är skillnad i konstruktionen Men ersättningsgafflar till Bergeon kostar ca en femtiolapp så vad betalar man 1.900sek för? Det är varken utvecklingskostnad eller någon avancerad konstruktion som kräver en avancerad tillverkning.
7825 heter den jag har.. tja varför kostar det? Varför lägger man 30000 på en sinn med keramisk vridring när man kan få en billig digital klocka från wich för en 50 lapp?Jo, jag är med på att det är skillnad i konstruktionen Men ersättningsgafflar till Bergeon kostar ca en femtiolapp så vad betalar man 1.900sek för? Det är varken utvecklingskostnad eller någon avancerad konstuktion som kräver en avancerad tillverkning.
Är det möjligen lättare att byta med den?7825 heter den jag har.. tja varför kostar det? Varför lägger man 30000 på en sinn med keramisk vridring när man kan få en billig digital klocka från wich för en 50 lapp?
Håller med dig i din synpunkt men ibland tycker jag att det är bättre at lägga någon krona på något som fungerar istället för att försöka modifiera/eller använda et billigt substitut. Jag kanske är knäpp men bra verktyg gör faktiskt halva jobbet. Om du väntar till efter covid kan du få låna min Vill du inte vänta till efter covid kan vi ses på en öppen åker med var sitt metspö så kan du låna den iallafall .
Ska man byta länk på en SINN tex är det hur lätt som helst. bara att klämma ihop och ta bort. Inget fipplande. lika när länken ska dit. men som sagt vi har alla olika syn på vad som är bra eller inte, Jag gillar det verktyget.Är det möjligen lättare att byta med den?
Jag petar utifrån i ena hålet och så när det släpper håller jag fast och sen upprepar jag på andra hornetSe här..
7825 heter den jag har.. tja varför kostar det? Varför lägger man 30000 på en sinn med keramisk vridring när man kan få en billig digital klocka från wich för en 50 lapp?
Håller med dig i din synpunkt men ibland tycker jag att det är bättre at lägga någon krona på något som fungerar istället för att försöka modifiera/eller använda et billigt substitut. Jag kanske är knäpp men bra verktyg gör faktiskt halva jobbet. Om du väntar till efter covid kan du få låna min Vill du inte vänta till efter covid kan vi ses på en öppen åker med var sitt metspö så kan du låna den iallafall .
Tillåtet att gråta och gnälla hos vänner.. Bergenon har två varianter. Den ena svindyr och den jag har något billigare.. Erbjudandet at testa min står kvar ifall du vill.Jag är helt med på att även tillbehör till lyxprodukter kostar premium och jag kommer att köpa en förr eller senare Behövde bara gnälla av mig lite i ett tryggt rum
När du klämmer ihop den-blir det lika mycket på varje sida?Se här..
Japp..När du klämmer ihop den-blir det lika mycket på varje sida?
Får mig att tänka på när jag bytte gummi på min 5167 med grillbestick-kniv. Ska tilläggas att den inbringar större värde idag men var ändå vågat.Jag petar utifrån i ena hålet och så när det släpper håller jag fast och sen upprepar jag på andra hornet
Trodde det var hål på 103 men tji fick jagNi måste köpa klockor med borrade hål i bandhornen förstår ni väl
När du klämmer ihop den-blir det lika mycket på varje sida?
Skrivit det innan. Skulle någon stå jämte mig och erbjuda det verktyget när jag försöker pilla på h-länken på 103an hade jag nog betalt det dubbla