• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hoppsan. Skulle bara iväg på lite jobb i Sumpan…
B82C2078-EAD1-412B-93A8-47E5F2EDB849.jpeg
Svincool
 
så farligt var det inte. snacka med robert. Finns en dyrare variant men den jag visade duger mer än väl. :)

Dessutom går det att byta spetsar. Skulle inte kunna göra en liknade själv utan att lägga ner fler timmar än vad det är värt.
 
Någon får ändå förklara för mig varför den ena kostar 2.000 mer än den andra 😅
Skärmavbild 2021-09-01 kl. 21.18.04.png
Pincetten har helt släta ändar. Bergenons verktyg är en rundad fördjupning som gör att man inte slinter när bandstiften ska demonteras. Tror den kostade betydligt mindre än 2000.. men minnet kanske sviker. Det är iallfall värt ett samtal.. Och dina bandhorn är väl värda någon krona ;)
 
Pincetten har helt släta ändar. Bergenons verktyg är en rundad fördjupning som gör att man inte slinter när bandstiften ska demonteras. Tror den kostade betydligt mindre än 2000.. men minnet kanske sviker. Det är iallfall värt ett samtal.. Och dina bandhorn är väl värda någon krona ;)

Jo, jag är med på att det är skillnad i konstruktionen :) Men ersättningsgafflar till Bergeon kostar ca en femtiolapp så vad betalar man 1.900sek för? Det är varken utvecklingskostnad eller någon avancerad konstruktion som kräver en avancerad tillverkning.

Skärmavbild 2021-09-01 kl. 21.25.00.png
 
Jo, jag är med på att det är skillnad i konstruktionen :) Men ersättningsgafflar till Bergeon kostar ca en femtiolapp så vad betalar man 1.900sek för? Det är varken utvecklingskostnad eller någon avancerad konstruktion som kräver en avancerad tillverkning.

Skärmavbild 2021-09-01 kl. 21.25.00.png
Jag köpte en sån här på watchwear så varför kostar den Perhog visade 2000:-?

 
Jo, jag är med på att det är skillnad i konstruktionen :) Men ersättningsgafflar till Bergeon kostar ca en femtiolapp så vad betalar man 1.900sek för? Det är varken utvecklingskostnad eller någon avancerad konstuktion som kräver en avancerad tillverkning.

Skärmavbild 2021-09-01 kl. 21.25.00.png
7825 heter den jag har.. tja varför kostar det? Varför lägger man 30000 på en sinn med keramisk vridring när man kan få en billig digital klocka från wich för en 50 lapp?
Håller med dig i din synpunkt men ibland tycker jag att det är bättre at lägga någon krona på något som fungerar istället för att försöka modifiera/eller använda et billigt substitut. Jag kanske är knäpp men bra verktyg gör faktiskt halva jobbet. Om du väntar till efter covid kan du få låna min :) Vill du inte vänta till efter covid kan vi ses på en öppen åker med var sitt metspö så kan du låna den iallafall .

IMG_0466.JPG
 
7825 heter den jag har.. tja varför kostar det? Varför lägger man 30000 på en sinn med keramisk vridring när man kan få en billig digital klocka från wich för en 50 lapp?
Håller med dig i din synpunkt men ibland tycker jag att det är bättre at lägga någon krona på något som fungerar istället för att försöka modifiera/eller använda et billigt substitut. Jag kanske är knäpp men bra verktyg gör faktiskt halva jobbet. Om du väntar till efter covid kan du få låna min :) Vill du inte vänta till efter covid kan vi ses på en öppen åker med var sitt metspö så kan du låna den iallafall .

IMG_0466.JPG
Är det möjligen lättare att byta med den?
 
7825 heter den jag har.. tja varför kostar det? Varför lägger man 30000 på en sinn med keramisk vridring när man kan få en billig digital klocka från wich för en 50 lapp?
Håller med dig i din synpunkt men ibland tycker jag att det är bättre at lägga någon krona på något som fungerar istället för att försöka modifiera/eller använda et billigt substitut. Jag kanske är knäpp men bra verktyg gör faktiskt halva jobbet. Om du väntar till efter covid kan du få låna min :) Vill du inte vänta till efter covid kan vi ses på en öppen åker med var sitt metspö så kan du låna den iallafall .

IMG_0466.JPG

Jag är helt med på att även tillbehör till lyxprodukter kostar premium och jag kommer att köpa en förr eller senare :) Behövde bara gnälla av mig lite i ett tryggt rum 😅
 
Tillbaka
Topp