• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Arlanda..
All trafik är flyttad till terminal 5.
Bussen från parkeringen stannar dock inte på terminal 5 utan på terminal 4.
Hallå???

Någon italienare får använda kalsongerna flera gånger i helgen...

C12D6D3E-1560-42D6-95E3-A158A172ED8D.jpeg
 
Liten personlig iakttagelse...
Jag har nog alltid föredragit länk före allt annat, i alla fall på mina Sinn. Men här finns kanske något positivt av pandemin och det är att hemarbete med en Mac, som är i metall, väldigt ofta i knät (fungerar inte så bra med länk) så har jag tvingats att gå över till andra alternativ med mindre kontakt mellan metaller :)

MN är sjukt bekvämt om än lite kinkigt att få på sig och så finns det så många varianter av canvas, läder, sailcloth etc. som är fantastiska 😍 Alltid något att ta med sig som lärdom i pandemin för oss som inte redan hade koll på det. Och Sinn är ju generellt strap monsters dessutom. Ska sluta vara off topic ish nu 😄
 
Senast ändrad:
Ska för första gången till erikson urhandel imorgon för att testa ett gäng Sinn. Ska bli kul att se alla modeller man tidigare bara sett på bild/video. Förhoppningsvis kommer jag därifrån med en ny dinka som känns 100.

Du kommer inte att kunna klaga på servicen i alla fall. @ERIKSON URHANDEL är helt outstanding.
Lycka till och hoppas att du hittar något som känns rätt för dig :)
 
Liten personlig iakttagelse...
Jag har nog alltid föredragit länk före allt annat, i alla fall på mina Sinn. Men här finns kanske något positivt av pandemin och det är att hemarbete med en Mac, som är i metall, väldigt ofta i knät (fungerar så bra med länk) så har jag tvingats att gå över till andra alternativ med mindre kontakt mellan metaller :)

MN är sjukt bekvämt om än lite kinkigt att få på sig och så finns det så många varianter av canvas, läder, sailcloth etc. som är fantastiska 😍 Alltid något att ta med sig som lärdom i pandemin för oss som inte redan hade koll på det. Och Sinn är ju generellt strap monsters dessutom. Ska sluta vara off topic ish nu 😄
Jag älskar paratrooper straps. Så bekvämt.
Länk funkar inte när jag jobbar med laptopen, då får jag alltid ta av klockan. Därför är det viktigt med externt tangentbord😉
 
Liten personlig iakttagelse...
Jag har nog alltid föredragit länk före allt annat, i alla fall på mina Sinn. Men här finns kanske något positivt av pandemin och det är att hemarbete med en Mac, som är i metall, väldigt ofta i knät (fungerar inte så bra med länk) så har jag tvingats att gå över till andra alternativ med mindre kontakt mellan metaller :)

MN är sjukt bekvämt om än lite kinkigt att få på sig och så finns det så många varianter av canvas, läder, sailcloth etc. som är fantastiska 😍 Alltid något att ta med sig som lärdom i pandemin för oss som inte redan hade koll på det. Och Sinn är ju generellt strap monsters dessutom. Ska sluta vara off topic ish nu 😄
Har testat SINNs länk på flera klockor, även länk på andra märken men aldrig hittat något som fungerat. Armen sväller ju ibland så antingen är länken för lös eller för slapp. (undantaget ett känt märke som ha en smidig mikro justering) När det Gäller SINN och även några andra märken är läder med viklås oslagbart. Det sorgliga med SINNs viklås är att dom är lite väl klumpiga men trots det smidiga. Alligator band är aldrig fel :)
 
Har testat SINNs länk på flera klockor, även länk på andra märken men aldrig hittat något som fungerat. Armen sväller ju ibland så antingen är länken för lös eller för slapp. (undantaget ett känt märke som ha en smidig mikro justering) När det Gäller SINN och även några andra märken är läder med viklås oslagbart. Det sorgliga med SINNs viklås är att dom är lite väl klumpiga men trots det smidiga. Alligator band är aldrig fel :)
Jag har flera och har haft ännu flera klockor där låset har inbyggd microjustering, går även att köpa sådana lås lösa men när man inte kan byta låset så blir det ju knepigt 😢

Trooor iofs att jag hittat ett läge som kan funka för mig på 104an nu 😃
 
Har testat SINNs länk på flera klockor, även länk på andra märken men aldrig hittat något som fungerat. Armen sväller ju ibland så antingen är länken för lös eller för slapp. (undantaget ett känt märke som ha en smidig mikro justering) När det Gäller SINN och även några andra märken är läder med viklås oslagbart. Det sorgliga med SINNs viklås är att dom är lite väl klumpiga men trots det smidiga. Alligator band är aldrig fel :)

Själv har jag aldrig haft direkta problem med länk eller lås från Sinn. Visst, de är rudimentära i förhållande till många konkurreter men har alltid funkat för mig. Undantaget är min finelink där jag själv lyckats ha sönder skruvar som gör att jag inte längre kan justera som jag vill men det är ju mitt fel. Jag håller dock helt med i kritiken vad gäller låsen och dess förbättringspotential. De borde uppdateras, helt klart.
Om man sedan bäst gillar länk, alligator etc. är väl upp till var och en :) Tydligt är att ett en Sinn oftast fungerar utmärkt på vad du som ägare än föredrar eller variera med :heart:
Each to his own 😁
Jag reflekterade mest över att en ny situation gjort att jag lärt mig uppskatta fler typer av band 😊
 
Tillbaka
Topp