• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har du haft 3 st UX??
Japp. Har haft en lång följetong som jag inte ska dra i sin helhet, men kortfattat: en äldre med Chronometermärkning som jag köpte begagnad och som visade sig tom på olja. Gick till Sinn för service men valde att bubbla sig i omgångar. Sen blev den faktiskt utbytt av dem till en ny. Som också bubblade sig. Och nu en nyare som är som den ska.
 
Jag har haft massor med band på min 103, men jag tycker verkligen att den är hemma på det här bandet. Rios1931 Blizzard.

08836ECA-2ACF-4157-8D72-67A09D9763B6.jpeg
 
Älskar 104an!
Den har fått vara med nästan hela semestern både på land och i vatten.
Bra komplement till Speedyn tycker jag!

20210910_163118.jpg


Finns ju i blått med, men tror inte att du skulle tycka svart blir för likt, eller tänkte du på 103an?
Det var allt 104 jag tänkte på med svart tavla😊. Älskar svarta tavlor med vita visare, tydligt som f*n vilket är ett stort ➕. Ja det kanske funkar ändå, det jag gillar med 104 är att den så allround... passar till allt😍
 
Är oberoende alkohol en ganska intressant fråga. Jag har alltid tenderat att feminisera mina klockor, men jag är antagligen lite udda i den frågan. (Å så blev det OT igen...)
Fortsätter OT. Även helt nykter brukar jag inte benämna mina klockor som varken hon eller han. Däremot är en flygmaskin definitivt en hon liksom båtar. Den korekta benämningen för flygplan är ju luft fartyg därav den feminina benämningen. Dessutom styr man dem :p

Edit. jo jag är nog en mansgris 😂
 
Blir det lite kaka på kaka om man har en speedy och kompletterar med en Sinn 104 med svart tavla? Svarta tavlor med vita visare båda två. Diggar den och vill ha/behöver en daglig bruksklocka helt enkelt. Är orolig att de tar ut varandra bara? Kanske borde köra på nån annan sinn?
Tycker de är så pass olika och har olika spec så att det funkar bra att ha båda

104/Speedy:
3-hand/kronograf
Dag och datum/Inget datum
Automat/manuell
200m WR/50m WR
Safir/Plexi
Countdown bezel/Tachymeter
Osv

Annars var jag nöjd med min UX som tålig klocka, men det är ju en helt annan klocka :)

Jag har en speedy och en 103 St sa, båda kronografer med svart tavla och vita visare men de bärs verkligen helt olika.
Har en 104 st sa samt en 103 st sa och planerar för en Speedy. Möjligheterna är oändliga ☺
 
Tillbaka
Topp