• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bilagor

  • 16313532666487386650106464021361.jpg
    16313532666487386650106464021361.jpg
    339.9 KB · Visningar: 8
Tycker du har prickat in rätt bra kostymer till samtliga också👍 .
Tack
Finns nog två som jag kunde låta gå.
- Nej ingen Sinn.
Men de får nog hänga med en stund till då det börjar bli dags att hänga mer på kontoret från mitten av oktober.
Annars åker de kanske ut på köp och sälj.
Det har varit kul att väcka klockintresset mycket tack vare alla knasbollar på den här tråden 😍
Vet dock inte om jag ska tacka eller skälla ut er 😅.
 
Finns härliga bilder på nya 103 Klassik här.
Både på H-länk och annat.

 
Här är en lumebild på 356:an förresten. Sådana bilder brukar kunna bli rätt missvisande. Antingen upplevs det för starkt lysande eller för svagt beroende på vad man har för slutartid och allt det där (som jag inte kan så mycket om). Men ungefär såhär ser det ut i alla fall. Den lyser mycket svagare än originalet i alla fall. Minns den korta tid jag hade blåa 104:an som nog har samma sorts lysmassa. Den lös ju som en fyr bara man gick in i skugga när man var utomhus på sommaren. Inte så med denna. På ett sätt kan jag sakna det... men ändå inte 🤔
U50 har ju samma sorts lysmassa som denna och den upplevs lysa starkare, men den har ju också betydligt bredare och mer heltäckta visare. Så det är ju rimligt.

20210909_181905_HDR.jpg
Lyser säkert svagare en vanlig 356:a (som min som lyser riktigt bra), men däremot kul att de har lagt lume även på index och inte bara siffrorna vilket är nåt jag verkligen saknar på min. Förstår inte riktigt varför de inte fixat till det då de gör det på 358:an.
 
Lyser säkert svagare en vanlig 356:a (som min som lyser riktigt bra), men däremot kul att de har lagt lume även på index och inte bara siffrorna vilket är nåt jag verkligen saknar på min. Förstår inte riktigt varför de inte fixat till det då de gör det på 358:an.
Vänta nu... den är inte så i original?! Jag fick googla. Se där... Vad lustigt! Det sa jag inget om i min beställning ens, haha.
 
Tillbaka
Topp