• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Klart man kan ha både SINN och speedy. Har 6 SINN 2 Speedy (och 2 till på ingång) Den ena godbiten utesluter inte den andra, klockor är som ett gigantiskt smörgåsbord :p
Bäst att trycka in en bild med!
IMG_20210812_150258.jpg
 
Henne???? Vaf... Är klockor feminina? Har du nyttjat alkoholhaltiga drycker? Det finns väl inget mer maskulint än en riktigt flygarklocka 😂
På tyska används femenin bestämd form, die uhr, vilket är det viktigaste i denna tråd.
I övrigt brukar (brukade) man säga "hon är" angående hur mycket klockan är på svenska.
Klockan är femenin, precis som båtar och flygplan.
Men vem är jag att sätta ett pronomen på någon eller något nu för tiden? Tycker alla ska fråga sina klockor vilket genus de anser sig tillhöra!
 
På tyska används femenin bestämd form, die uhr, vilket är det viktigaste i denna tråd.
I övrigt brukar (brukade) man säga "hon är" angående hur mycket klockan är på svenska.
Klockan är femenin, precis som båtar och flygplan.
Men vem är jag att sätta ett pronomen på någon eller något nu för tiden? Tycker alla ska fråga sina klockor vilket genus de anser sig tillhöra!
Mycket motvilligt måste jag ge dig rätt i ditt påstående.. Hon är ju 22.55 nu 😂
 
Här är en lumebild på 356:an förresten. Sådana bilder brukar kunna bli rätt missvisande. Antingen upplevs det för starkt lysande eller för svagt beroende på vad man har för slutartid och allt det där (som jag inte kan så mycket om). Men ungefär såhär ser det ut i alla fall. Den lyser mycket svagare än originalet i alla fall. Minns den korta tid jag hade blåa 104:an som nog har samma sorts lysmassa. Den lös ju som en fyr bara man gick in i skugga när man var utomhus på sommaren. Inte så med denna. På ett sätt kan jag sakna det... men ändå inte 🤔
U50 har ju samma sorts lysmassa som denna och den upplevs lysa starkare, men den har ju också betydligt bredare och mer heltäckta visare. Så det är ju rimligt.

20210909_181905_HDR.jpg
 
Här är en lumebild på 356:an förresten. Sådana bilder brukar kunna bli rätt missvisande. Antingen upplevs det för starkt lysande eller för svagt beroende på vad man har för slutartid och allt det där (som jag inte kan så mycket om). Men ungefär såhär ser det ut i alla fall. Den lyser mycket svagare än originalet i alla fall. Minns den korta tid jag hade blåa 104:an som nog har samma sorts lysmassa. Den lös ju som en fyr bara man gick in i skugga när man var utomhus på sommaren. Inte så med denna. På ett sätt kan jag sakna det... men ändå inte 🤔
U50 har ju samma sorts lysmassa som denna och den upplevs lysa starkare, men den har ju också betydligt bredare och mer heltäckta visare. Så det är ju rimligt.

20210909_181905_HDR.jpg
20210911_094840.jpg

God morgon tråden!
 
Helt uppåt väggarna för länge.
Ska bara vara 6min, 48sek enligt Deutsche Industri Norme.
But but but...jordens dragningskraft är annorlunda på mina breddgrader så då kompenseras både det och att vi har mindre kalkhaltigt vatten här med att lägga på 12 sekunder.
Våra höns värper också något annorlunda än de tyska så skalen blir lite tjockare.
 
Tillbaka
Topp