UncleBear
Silver
Här kommer en bild på min 6000...Är det någon här som har något från Frankfurt Financial District serien? I så fall så vore det trevligt med lite bilder och omdömen
Bra klocka som kommer med många tillbehör och rejäl box.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här kommer en bild på min 6000...Är det någon här som har något från Frankfurt Financial District serien? I så fall så vore det trevligt med lite bilder och omdömen
Riktigt vass den där!Här kommer en bild på min 6000...
Stort tack för ditt bidrag i frågan! Den är grym helt enkelt (i min mening)Bra klocka som kommer med många tillbehör och rejäl box.....
Det enda som kan uppfattas negativt är att den bygger lite på höjden i förhållande till sina 38 mm... grymt nöjd ändå med helheten.Stort tack för ditt bidrag i frågan! Den är grym helt enkelt (i min mening)
En liten tjockis alltså. Den ser dock ut att krama din handled rätt sjysst. Bra passform.Det enda som kan uppfattas negativt är att den bygger lite på höjden i förhållande till sina 38 mm... grymt nöjd ändå med helheten.
Klockan är från 2003.
Ok, ja 15,5 mm kan bli lite i överkant om man inte har tur med känslan overall på armen. Tack hur som helst!Det enda som kan uppfattas negativt är att den bygger lite på höjden i förhållande till sina 38 mm... grymt nöjd ändå med helheten.
Klockan är från 2003.
Bandbredden är 20 mm och höjden är ca 16 mm.En liten tjockis alltså. Den ser dock ut att krama din handled rätt sjysst. Bra passform.
Hur är lug to lug?
Schysst line upHär är en jämförelse med andra klockor som är vanliga på KS. Ganska jämna ur storlekssynpunkt på armen.
Longines LD är 42, Tudor Sub är 40, förträngt måtten på Tag Monaco...
Riktigt trevlig line up och framförallt jämförelsen i storlek mellan dem. Sinn:en står sig bra mot de andra.Här är en jämförelse med andra klockor som är vanliga på KS. Ganska jämna ur storlekssynpunkt på armen.
Aaa tack, men uttryckte mig slarvigt. Menade övre bandhorn till undre bandhorn.Bandbredden är 20 mm och höjden är ca 16 mm.
Kändes som att den vita sömmen lirade bra med vita sub-dials.Gillar kontrastsömmen!
Har köpt lite ljusblått till passarounden...
Vinnaren behåller så klart!
Fina klockor du har! Din Rolex är väl med Maxicaset?Lug to lug ungefär som en sub. Skulle gissa att sinnen Är 48 mm ganska exakt.
Bilden ljuger lite. Sinnen bärs mindre än subben. 17 mm på höjden märks knappt.
En Breitling Avenger ska ha 17-18 mm i höjd och den känns enorm på min klena handled.
Yes sir! Maxicase.Fina klockor du har! Din Rolex är väl med Maxicaset?
Jämförelse i storlek enligt nedan mellan Rolex 16710 och Sinn 6000 med samma årgång 2003...
Här är en jämförelse med andra klockor som är vanliga på KS. Ganska jämna ur storlekssynpunkt på armen.
Hade ett svagt ögonblick och bytte till Nato
Tycker att de funkar!Sådär! Mörkbrunt sinnläder med vit sömm. Satte även på det polerade spännet som satt på det blåa aligatorlädret. Vad tycks?
@Yoko , I boxen finner du två läderband, bandbytarverktyg, extra springbars, putsduk, förstoringsglas (monokel) samt plats för andra band.Här kommer en bild på min 6000...
Det där är också en natofärg som funkar bra på nästan alla klockor.
Tack @UncleBear! Så småningom tror jag nog att det blir en "finansklocka". När är oklart men "så småningom"Köp bara köp!
Vad är det för Nato? Riktigt grym färg!Japp! Vilken klocka jag än trär på det natot så ser det grymt bra ut
Det är rätt att byta lite Den blir lite "stealth" på det där bandet vilket är coolt.Hade ett svagt ögonblick och bytte till Nato
Please doTycker att de funkar!
Jag vill nog testa en något ljusare variant av läder på min, men det är jag det...
Will do... Eventually...Please do
Det är nog inget fel på priset utan det är nog mer att modellen inte har lika många potentiella köpare som tex 556. TålamodAtt ingen kniper denna.