Moody
Guld
Svårt när man är så sugen på nytt. :ODet är nog inget fel på priset utan det är nog mer att modellen inte har lika många potentiella köpare som tex 556. Tålamod
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svårt när man är så sugen på nytt. :ODet är nog inget fel på priset utan det är nog mer att modellen inte har lika många potentiella köpare som tex 556. Tålamod
Då får vi pinga @Jaggis. Han var snäll och skickade med några naton när jag köpte Cwc dykare av honom, inkl detta som faktiskt är favoritnatot i bandlådanVad är det för Nato? Riktigt grym färg!
Jag testade en ljusare variant hos Erikson. Det såg riktigt lovande ut. Jag tror dock att de kanske behövs vit sömm oavsett.Tycker att de funkar!
Jag vill nog testa en något ljusare variant av läder på min, men det är jag det...
Då får vi pinga @Jaggis. Han var snäll och skickade med några naton när jag köpte Cwc dykare av honom, inkl detta som faktiskt är favoritnatot i bandlådan
Färgmässigt ser det nästan ut att vara samma som singulars grå premiumnatoVad är det för Nato? Riktigt grym färg!
Hur känns den?Fortsätter på denna
Åh. Den sitter perfekt med sin Finelink. Jag har tur. Vit urtavla...har inte bestämt mig vad jag tycker ännu. Varken bu eller bä alltsåHur känns den?
Jag håller ju med om att den varianten är rätt blingig. Kanske mindre med H-länken. Jag har ju den delvis polerade H-länken till 103:an. Stördes inte av de polerade mittpartierna.Åh. Den sitter perfekt med sin Finelink. Jag har tur. Vit urtavla...har inte bestämt mig vad jag tycker ännu. Varken bu eller bä alltså
Jag gillar länken. Den är följsam och sitter fint Dock så har den ju väldigt mycket polerade ytor. Blingig. Kunde fått vara mer borstat faktiskt. Tror hela boetten skulle göra sig bättre borstad imo.
Jag tror 104:an med svart urtavla och H-länken med PCL skulle passa fintJag håller ju med om att den varianten är rätt blingig. Kanske mindre med H-länken. Jag har ju den delvis polerade H-länken till 103:an. Stördes inte av de polerade mittpartierna.
Befinner du dig i Stockholm kan vi träffas över en fika där du får gärna klämmaJag tror 104:an med svart urtavla och H-länken med PCL skulle passa fint
Sedan tycker jag att @mchamoun 556:a Anniversary med borstad finelink är bland det härligaste jag sett i Sinnväg. Den tickar alla mina boxar. Hörde du det @mchamoun!
Om du vill byta mot en 556 i med svart tavla och H-länk och lite + är jag intresserad
Befinner du dig i Stockholm kan vi träffas över en fika där du får gärna klämma
Har inga planer på att sälja eller byta ut klockan för tillfället då den fyller verkligen alla mina krav och passar min profil som klocka perfekt
Mm. Mm.
På med blått läder så blir det fullträff!Försöker fånga skiftningen i tavlan på bild. Jäkligt cool blå. Upplever den som mörkare än t.ex Datejust blåa.
Ja den kom ju på blått läder. Men jag tyckte det blev lite för....blått.På med blått läder så blir det fullträff!
Ett brunt läder, kanske lite åt det ljusa hållet, och som har lite vintagekaraktär tror jag skulle bli snyggtJa den kom ju på blått läder. Men jag tyckte det blev lite för....blått.
Testade det jag har. Men den saknade vita sömmar, varför det kändes lite för anonymt. Ska ge det ett nytt försök imorrn kanske.Ett brunt läder, kanske lite åt det ljusa hållet, och som har lite vintagekaraktär tror jag skulle bli snyggt
Ja, en liten söm vid bandhornen åtminstone förhöjer.Testade det jag har. Men den saknade vita sömmar, varför det kändes lite för anonymt. Ska ge det ett nytt försök imorrn kanske.
Klart den skall bäras på originalläder!Ja, en liten söm vid bandhornen åtminstone förhöjer.
Är jag den enda som tycker att den är sjukt tjusig på originalbandet? Förutom att du tycker att det är för blått, hur upplever du det annars?
Ja, inte behöver den skämmas med de klädernaKlart den skall bäras på originalläder!
Jag är ju inte heller ett naturligt fan av alligatormönstrat. Det känns lite gubbigtJa, en liten söm vid bandhornen åtminstone förhöjer.
Är jag den enda som tycker att den är sjukt tjusig på originalbandet? Förutom att du tycker att det är för blått, hur upplever du det annars?
Kan inte heller påstå att jag är ett fan av det men till den klockan tycker jag att det funkar väldigt bra. Vet inte vad den skulle ha levererats på för läder annarsJag är ju inte heller ett naturligt fan av alligatormönstrat. Det känns lite gubbigt
Men kvalitén är de inge fel på. Jag tycker överlag att sinns egna läder är riktigt bra. Formar sig rätt fort.
Eftersom det är en tysk klocka så borde det vara den underbara färgen "Signal Grau"Admiralty Grey kanske?
Det svarta va? Har för mig att det finns två storlekar varav en är längre och en kortare. Minns inte vilket det svarta var. Jag bär den korta varianten på innersta hålet. 17 mm handledKan inte heller påstå att jag är ett fan av det men till den klockan tycker jag att det funkar väldigt bra. Vet inte vad den skulle ha levererats på för läder annars
Min enda erfarenhet av Sinns läder är det som följde med 356 och det tyckte jag var lite för långt för att sitta bra. Jag har väl för klena handleder och uppfyller inte den tyska normen
Precis, det svarta. Då är det säkert det långa för har jag det på innersta hålet så tycker jag att det fattas ett hål.Det svarta va? Har för mig att det finns två storlekar varav en är längre och en kortare. Minns inte vilket det svarta var. Jag bär den korta varianten på innersta hålet. 17 mm handled