• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG20210927203116__01.jpg

IMG20210927203056__01.jpg

Kände nästan hur hjärtat stannade och Sinn förstördes för mig när gamle gubbstrutsen Sauk drog fram fram denna. Men oavsett vad man tycker om honom, får man ändå ge honom att han hade rätt så balla klockor. :shifty: :hilarious:
Kul att se en kändis som har ett genuint klockintresse. Men han skulle lämna 856an om till förmån för IWC om han bara fick behålla en😮. Pluspoäng för bundet 🙂. Han är onekligen tuff då han törs dyka med en 3atm IWC.

Kul att se en kändis som har ett genuint klockintresse. Men han skulle lämna 856an om till förmån för IWC om han bara fick behålla en😮. Pluspoäng för bundet 🙂. Han är onekligen tuff då han törs dyka med en 3atm IWC.
Ja, tuff eller dum. Men jag är lite biased då Sauk uttalat sig klumpigt kring ortopedi och verkar vara en person som "tycker att han har koll" på en massa saker... :meh:

Håller med att bunden var svincool.

Just den IWC är ju förresten svincool och skulle gärna ha en sådan själv på armen. Tror förresten den kan vara quartz dessutom.

Ja, tuff eller dum. Men jag är lite biased då Sauk uttalat sig klumpigt kring ortopedi och verkar vara en person som "tycker att han har koll" på en massa saker... :meh:

Håller med att bunden var svincool.

Just den IWC är ju förresten svincool och skulle gärna ha en sådan själv på armen. Tror förresten den kan vara quartz dessutom.
Sauk är rätt kul på ett sätt, men han har definitivt inte helt koll på aerodynamik vilken han med all önskvärd tydlighet bevisade i klippet, men vaf.. gör det egentligen. :)

Sinn skulle behöva skärpa till sig med FFD-klockorna.

EDIT: Vill bara lägga till att jag verkligen gillar de flesta FFD-klockorna men att jag önskar att de vore något tunnare så det är ingen FFD-bashing 💚

Hur fantastisk är inte 6000 i roséguld, BILD 1. Perfekt storlek för en guldklocka på 38,5mm. MEN! Så är det någon som tyckte att det var en bra idé att trycka in ett SW500 så att höjden blir 16,5mm!!! Vad f-n rent ut sagt på en sådan klocka.

Jämför det med den 41,5mm stora 6096, BILD 2, med ETA 2893-2 vilket gör att den har smakfulla 10mm i höjd.

MIttemellan har vi 6086, BILD 3, 38,5mm och en vanlig trehandare men trots det högre än 6096 med 12mm.

Det är inte superenkelt att få in 16,5mm under manschetten. Man har förvisso Classic-linjen, men för mig är FFD-klockorna dress och inte stålsport så allt över 10mm i höjd känns högst tveksamt.

x6000_Rose_Gold.jpg.pagespeed.ic.11TqsITMY0.jpg

x6096.jpg.pagespeed.ic.h7kMN3SMsj.jpg

x6068.jpg.pagespeed.ic.vdTP6e1KiH.jpg

Senast ändrad:
Sinn skulle behöva skärpa till sig med FFD-klockorna.

Hur fantastisk är inte 6000 i roséguld, BILD 1. Perfekt storlek för en guldklocka på 38,5mm. MEN! Så är det någon som tyckte att det var en bra idé att trycka in ett SW500 så att höjden blir 16,5mm!!! Vad f-n rent ut sagt på en sådan klocka.

Jämför det med den 41,5mm stora 6096, BILD 2, med ETA 2893-2 vilket gör att den har smakfulla 10mm i höjd.

MIttemellan har vi 6086, BILD 3, 38,5mm och en vanlig trehandare men trots det högre än 6096 med 12mm.

Det är inte superenkelt att få in 16,5mm under manschetten. Man har förvisso Classic-linjen, men för mig är FFD-klockorna dress och inte stålsport så allt över 10mm i höjd känns högst tveksamt.

x6000_Rose_Gold.jpg.pagespeed.ic.11TqsITMY0.jpg

x6096.jpg.pagespeed.ic.h7kMN3SMsj.jpg

x6068.jpg.pagespeed.ic.vdTP6e1KiH.jpg
Ett kronografverk blir ju högre, men hade den varit handvevad så hade man ju kapat nån millimeter.

Tillbaka
Topp