Snyggt när det sitter tajt mot boetten.
Bild tidigare från Geneve veckan.
Ja, föredrar det mot det raka gummit från Sinn. Men nu får det sitta på ett tag i alla fall.
Det ska bli spännande att se vad som kommer att släppas på fredag förresten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt när det sitter tajt mot boetten.
Bild tidigare från Geneve veckan.
Hoppas det inte är alltför spännande. Vill inte fylla min nya SINN låda för fortJa, föredrar det mot det raka gummit från Sinn. Men nu får det sitta på ett tag i alla fall.
Hoppas det inte är alltför spännande. Vill inte fylla min nya SINN låda för fort
Hoppas det blir något kul, ska till Prag i ett par dagar, lite kaxigt att köpa en Sinn där om det nu finns en AD....Ja, föredrar det mot det raka gummit från Sinn. Men nu får det sitta på ett tag i alla fall.
Jag använder bara standard bandstift. Testade ett Hirsch för ett tag sedan med quick release men gillade inte konstruktionen. Tror det blir svagare än ett traditionellt och risken att tappa en klocka överväger det extra jobb att använda vanliga bandstiftJust de, en fråga om dina fina alligatorband. När du har beställt band i den högre prisklassen, har du beställt med standard bandstift eller med quick release? Ser att man kan välja när man beställer på Molequin. Traditionalisten i mig säger att ett vanligt band är att föredra medan tummen mitt i handen-mannen skriker i en megafon att om jag inte väljer quick release bör jag genomgå någon form av förståndstest.
Hoppas det blir något kul, ska till Prag i ett par dagar, lite kaxigt att köpa en Sinn där om det nu finns en AD....
Kul då blir det lite nya bilder i slutet på veckanHoppas det blir något kul, ska till Prag i ett par dagar, lite kaxigt att köpa en Sinn där om det nu finns en AD....
Jag har svängt lite när det kommer till kurvade band.Ja, föredrar det mot det raka gummit från Sinn. Men nu får det sitta på ett tag i alla fall.
Jag har svängt lite när det kommer till kurvade band.
Tycker bandhorn och boettform oftast kommer fram bättre med raka band. Blir ofta lite mycket Swatch/Garmin med kurvat.
Varierar med modell naturligtvis, men lpngt från allt blir bättre med kurvat imo.
Det är som vanligt, man får bra hjälp (med att göra sig av med slantar) här!
Se det som en investering för framtidenDet är som vanligt, man får bra hjälp (med att göra sig av med slantar) här!
Hirsch Heritage.Manuellt vintage är bäst. Lite sugen på ett sådant band som @R.Capac visade för någon sida sedan. Var det Hirsch eller Geckota
Tack
Åker till @ERIKSON URHANDEL och hämtar ett
Mer bilder på båda banden tackHirsch Heritage.
OT;Jag har svängt lite när det kommer till kurvade band.
Tycker bandhorn och boettform oftast kommer fram bättre med raka band. Blir ofta lite mycket Swatch/Garmin med kurvat.
Varierar med modell naturligtvis, men lpngt från allt blir bättre med kurvat imo.
Det är väldigt mjukt och följsamt. Betydligt bättre och mindre stelt än de som följde med 103 Klassik12.Nu får det bli Bundeswehr i några dagar.
@perhog Hur är bund-bandet till Dark Star jämfört med Sinn's andra nya band?
Det är väldigt mjukt och följsamt. Betydligt bättre och mindre stelt än de som följde med 103 Klassik12.
Läder torkar med tiden tyvärr..Har mailat Sinn om det går att beställa separat. Förvisso coolt med bund-märkningen men det är ju dels 19mm och dels torrt så att det nästan känns lite plastigt. Kanske borde ägna mig åt lite lädervård iofs.
EDIT: Hur är lösningen med hur det är fäst mellan band och platta?
Läder torkar med tiden tyvärr..
Bund märkning finns på DS bandet
Det ser nytillverkat utSkumt att det är en märkning iom att det är en inventariekod från försvaret. Kan inte tänka mig annat än att det är nytillverkat, eller?
Har mailat Sinn om det går att beställa separat. Förvisso coolt med bund-märkningen men det är ju dels 19mm och dels torrt så att det nästan känns lite plastigt. Kanske borde ägna mig åt lite lädervård iofs.
Läste som hastigast om lädervård och där fanns olika skolor där en del avvisade vissa lädervårds medel som pesten. Jag kom fram till att rapsolja fungerar bra men finns säkert bättre. Något med björnfett ringer en klocka i bakhuvudet. Tänk bara på att läder med stor sannolikhet mörknar om man behandlar det (om det inte redan är svart ).Läder torkar med tiden tyvärr..
Bund märkning finns på DS bandet
Inte fäst alls. bandet löper i en hälla på plattan.Har mailat Sinn om det går att beställa separat. Förvisso coolt med bund-märkningen men det är ju dels 19mm och dels torrt så att det nästan känns lite plastigt. Kanske borde ägna mig åt lite lädervård iofs.
Kolla skovårdstråden eller be om råd där.Läste som hastigast om lädervård och där fanns olika skolor där en del avvisade vissa lädervårds medel som pesten. Jag kom fram till att rapsolja fungerar bra men finns säkert bättre. Något med björnfett ringer en klocka i bakhuvudet. Tänk bara på att läder med stor sannolikhet mörknar om man behandlar det (om det inte redan är svart ).
Kunskapen finns säkert i den tråden. Att skovårdsprodukter är rätt för klockarmband är jag däremot inte säker på...Kolla skovårdstråden eller be om råd där.
Bättre produkter än dem finns nog inte.
Nä, inte de rengörande eller de skyddande, men de vårdande. I alla fall om vi talar kalvskinn.Kunskapen finns säkert i den tråden. Att skovårdsprodukter är rätt för klockarmband är jag däremot inte säker på...
Vad säger Björnen?Läste som hastigast om lädervård och där fanns olika skolor där en del avvisade vissa lädervårds medel som pesten. Jag kom fram till att rapsolja fungerar bra men finns säkert bättre. Något med björnfett ringer en klocka i bakhuvudet. Tänk bara på att läder med stor sannolikhet mörknar om man behandlar det (om det inte redan är svart ).