• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Snyggt när det sitter tajt mot boetten.
Bild tidigare från Geneve veckan.
1632725693281.png

Ja, föredrar det mot det raka gummit från Sinn. Men nu får det sitta på ett tag i alla fall.

Det ska bli spännande att se vad som kommer att släppas på fredag förresten.

IMG_20210927_090642.jpg

Hoppas det inte är alltför spännande. Vill inte fylla min nya SINN låda för fort 😂

Just de, en fråga om dina fina alligatorband. När du har beställt band i den högre prisklassen, har du beställt med standard bandstift eller med quick release? Ser att man kan välja när man beställer på Molequin. Traditionalisten i mig säger att ett vanligt band är att föredra medan tummen mitt i handen-mannen skriker i en megafon att om jag inte väljer quick release bör jag genomgå någon form av förståndstest.

Just de, en fråga om dina fina alligatorband. När du har beställt band i den högre prisklassen, har du beställt med standard bandstift eller med quick release? Ser att man kan välja när man beställer på Molequin. Traditionalisten i mig säger att ett vanligt band är att föredra medan tummen mitt i handen-mannen skriker i en megafon att om jag inte väljer quick release bör jag genomgå någon form av förståndstest.
Jag använder bara standard bandstift. Testade ett Hirsch för ett tag sedan med quick release men gillade inte konstruktionen. Tror det blir svagare än ett traditionellt och risken att tappa en klocka överväger det extra jobb att använda vanliga bandstift :)

Ja, föredrar det mot det raka gummit från Sinn. Men nu får det sitta på ett tag i alla fall.

Det ska bli spännande att se vad som kommer att släppas på fredag förresten.

IMG_20210927_090642.jpg
Jag har svängt lite när det kommer till kurvade band.
Tycker bandhorn och boettform oftast kommer fram bättre med raka band. Blir ofta lite mycket Swatch/Garmin med kurvat.
Varierar med modell naturligtvis, men lpngt från allt blir bättre med kurvat imo.

Tycker bandhorn och boettform oftast kommer fram bättre med raka band. Blir ofta lite mycket Swatch/Garmin med kurvat.
Varierar med modell naturligtvis, men lpngt från allt blir bättre med kurvat imo.

Håller helt med om att det beror på boetten. I 556/656 fall tycker jag är den är så pass liten och tunn att kurvat passar bra utan att det blir en Garmin-känsla, men tex gällande de stora U-boetterna ser det lika bra ut med ett rakt gummi, (även om jag föredrar kurvat där med).

OT;
Har rakt avslut på min swatch 😜

Bilagor

• D2969498-CB7B-4A0C-A9A6-8E9F09893B1E.jpeg
    D2969498-CB7B-4A0C-A9A6-8E9F09893B1E.jpeg
    144.3 KB · Visningar: 2
Det är väldigt mjukt och följsamt. Betydligt bättre och mindre stelt än de som följde med 103 Klassik12.

Har mailat Sinn om det går att beställa separat. Förvisso coolt med bund-märkningen men det är ju dels 19mm och dels torrt så att det nästan känns lite plastigt. Kanske borde ägna mig åt lite lädervård iofs.

EDIT: Hur är lösningen med hur det är fäst mellan band och platta?

IMG_20210927_130522.jpg

Har mailat Sinn om det går att beställa separat. Förvisso coolt med bund-märkningen men det är ju dels 19mm och dels torrt så att det nästan känns lite plastigt. Kanske borde ägna mig åt lite lädervård iofs.

IMG_20210927_130522.jpg
Läder torkar med tiden tyvärr..
Bund märkning finns på DS bandet :)

IMG_0630.JPG

IMG_20210927_130522.jpg

Läder torkar med tiden tyvärr..
Bund märkning finns på DS bandet :)

IMG_0630.JPG
Läste som hastigast om lädervård och där fanns olika skolor där en del avvisade vissa lädervårds medel som pesten. Jag kom fram till att rapsolja fungerar bra men finns säkert bättre. Något med björnfett ringer en klocka i bakhuvudet. Tänk bara på att läder med stor sannolikhet mörknar om man behandlar det (om det inte redan är svart :) ).

IMG_20210927_130522.jpg
Inte fäst alls. bandet löper i en hälla på plattan.

IMG_0632.JPG

Läste som hastigast om lädervård och där fanns olika skolor där en del avvisade vissa lädervårds medel som pesten. Jag kom fram till att rapsolja fungerar bra men finns säkert bättre. Något med björnfett ringer en klocka i bakhuvudet. Tänk bara på att läder med stor sannolikhet mörknar om man behandlar det (om det inte redan är svart :) ).
Kolla skovårdstråden eller be om råd där.
Bättre produkter än dem finns nog inte.

Vad säger Björnen?

Tillbaka
Topp