leiden
Silver
Absolut inte, den är coolBara jag här som är ett fan av 856 eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut inte, den är coolBara jag här som är ett fan av 856 eller?
Jag tycker att det är bra avvägt. Den inre sifferringen är lagom stor för att det inte ska kännas plottrigt eller påverka tavlans läsbarhet. Med lite andra proportioner så hade den kunnat upplevas som "busy", men jag tycker den klarar sigHelt rimlig storlek. Men jag är inte överens med mig själv om vad jag tycker om den inre sifferringen.
Det är som vanligt med mig. Saker tar lång tid att växa sig fast.Jag tycker att det är bra avvägt. Den inre sifferringen är lagom stor för att det inte ska kännas plottrigt eller påverka tavlans läsbarhet. Med lite andra proportioner så hade den kunnat upplevas som "busy", men jag tycker den klarar sig
Vet du mer om Damasko? Tycker det på på pappret ser ut som ett roligt alternativ till sinn.Jag hade också föredragit vridring men inte på bekostnad av 43mm. Damasko har därför börjat locka mig mer och mer.
Vet du mer om Damasko? Tycker det på på pappret ser ut som ett roligt alternativ till sinn.
Det tog ett bra tag innan jag började uppskatta 556 och Sinn öht. Men en dag sa det klick, så jag kan förstå vad du menarDet är som vanligt med mig. Saker tar lång tid att växa sig fast.
Ja de påminner verkligen om varandra. Och de delar ju lite historia. Jag tror att lumen är som Sinns. Verkar va samma typ av process bakom visarna. Ser att Damasko använder ett annat ETA-verk än vanliga 2824. Men de ska väl inte va nån större skillnad.Verkar också ha coola högteknologiska lösningar bl.a. vad gäller behandling och härdning av stål. Det jag gillar främst är utseendet. Sinn och Damasko påminner ju mycket om varandra. Det jag har hört ska vara nackdelen med Damasko är att många klagar på styrkan i lumen och eftersom jag inte tycker Sinn lyser särskilt stark så är jag rädd att det skulle vara en deal breaker för min del. Sen är dom täta till 100m medan Sinn ofta kör 200m. ETA-verk rakt igenom hos Damasko tror jag medan Sinn börjat med Sellita i flera modeller. Men just klassiskt field watch-utseende i kombination med 40mm och vridring gillar jag. Men så var det det där med lumen...
Ja de påminner verkligen om varandra. Och de delar ju lite historia. Jag tror att lumen är som Sinns. Verkar va samma typ av process bakom visarna. Ser att Damasko använder ett annat ETA-verk än vanliga 2824. Men de ska väl inte va nån större skillnad.
Coolt att det följade med ett sånt. Är det brandat Sinn?Testar zulut som följde med klockan. Riktigt bra och tjockt! Men jag ogillar ju de stora ringarna.
Ingen synlig branding, men det är sinn original.Coolt att det följade med ett sånt. Är det brandat Sinn?
Okej, lite kul att de skickar med det också. Sinn vill väl visa att den är mångsidig även i det här LE-utförandet.Ingen synlig branding, men det är sinn original.
Helt okej, lite ljusare brun hade jag gillat
Ja precis! Lite synd att jag inte kommer använda det. Så pass bra kvalitet på det. Men de hör ju till boxen och om den nån gång säljs så ska den ju medOkej, lite kul att de skickar med det också. Sinn vill väl visa att den är mångsidig även i det här LE-utförandet.
Klart snyggast med Zulu!Testar zulut som följde med klockan. Riktigt bra och tjockt! Men jag ogillar ju de stora ringarna.
Håller med! Jag delar din åsikt om zuluJa precis! Lite synd att jag inte kommer använda det. Så pass bra kvalitet på det. Men de hör ju till boxen och om den nån gång säljs så ska den ju med
Vänta bara, snart åker originalkläderna på.Klart snyggast med Zulu!
Haha det skulle sitta som en smäck både på din 556 och din 356!Helt okej, lite ljusare brun hade jag gillat
Däremot vet jag en klocka som hade gillat det bandet
Bjud på några sköna bilder dåVänta bara, snart åker originalkläderna på.
Meckar för fullt!Bjud på några sköna bilder då
EeexaktHaha det skulle sitta som en smäck både på din 556 och din 356!
Det är ju jättetjusigt, och vit söm också så vad klagar du på
Är H-länken helt blank?Men länk är ju min grej.
Tre klockor som bärs ungefär lika stort.
Undrar vad nästa blir?
Nej, endast mittbitarna. Resten e satinized.Är H-länken helt blank?
Haha ja de va faktiskt helt ok. Fastnade dock för det ljusa distressed. Kanske ska köpa det ljusa "horsehide" från sinn.Det är ju jättetjusigt, och vit söm också så vad klagar du på
Nejdå. Tappat räkningen på hur många gånger jag varit inne och kikat på din annonsBara jag här som är ett fan av 856 eller?
Det är riktigt trevligt Zulut som följer med. Håller dock med dig om att det kanske "bygger" lite väl mycket för min smak men snyggt är det i alla fall.Testar zulut som följde med klockan. Riktigt bra och tjockt! Men jag ogillar ju de stora ringarna.
Jamen det där tyckte jag blev riktigt trevligt! När jag skrev "ljusare läder" i ett tidigare inlägg så gick mina tankar till remmen som heter "cowhide in Vintage-Style; brown, decorative seam black" på sinn.de fast helst med en vit söm istället för svart. Personligen gillar jag dock ditt distressedLjusare läder. Lite distressed/vintage. Blev helt ok. Var det mer åt det hållet du tänkte @Yoko ?
Det ser bra ut men jag tycker nog ändå att den får en rätt skön classy look på originallädretNej, endast mittbitarna. Resten e satinized.
Haha ja de va faktiskt helt ok. Fastnade dock för det ljusa distressed. Kanske ska köpa det ljusa "horsehide" från sinn.