• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bara jag här som är ett fan av 856 eller?

IMG_5163.JPG
Absolut inte, den är cool :)

Vet du mer om Damasko? Tycker det på på pappret ser ut som ett roligt alternativ till sinn.

Verkar också ha coola högteknologiska lösningar bl.a. vad gäller behandling och härdning av stål. Det jag gillar främst är utseendet. Sinn och Damasko påminner ju mycket om varandra. Det jag har hört ska vara nackdelen med Damasko är att många klagar på styrkan i lumen och eftersom jag inte tycker Sinn lyser särskilt stark så är jag rädd att det skulle vara en deal breaker för min del. Sen är dom täta till 100m medan Sinn ofta kör 200m. ETA-verk rakt igenom hos Damasko tror jag medan Sinn börjat med Sellita i flera modeller. Men just klassiskt field watch-utseende i kombination med 40mm och vridring gillar jag. Men så var det det där med lumen...

Verkar också ha coola högteknologiska lösningar bl.a. vad gäller behandling och härdning av stål. Det jag gillar främst är utseendet. Sinn och Damasko påminner ju mycket om varandra. Det jag har hört ska vara nackdelen med Damasko är att många klagar på styrkan i lumen och eftersom jag inte tycker Sinn lyser särskilt stark så är jag rädd att det skulle vara en deal breaker för min del. Sen är dom täta till 100m medan Sinn ofta kör 200m. ETA-verk rakt igenom hos Damasko tror jag medan Sinn börjat med Sellita i flera modeller. Men just klassiskt field watch-utseende i kombination med 40mm och vridring gillar jag. Men så var det det där med lumen...
Ja de påminner verkligen om varandra. Och de delar ju lite historia. Jag tror att lumen är som Sinns. Verkar va samma typ av process bakom visarna. Ser att Damasko använder ett annat ETA-verk än vanliga 2824. Men de ska väl inte va nån större skillnad.

Testar zulut som följde med klockan. Riktigt bra och tjockt! Men jag ogillar ju de stora ringarna. ;)
Det är riktigt trevligt Zulut som följer med. Håller dock med dig om att det kanske "bygger" lite väl mycket för min smak men snyggt är det i alla fall.

Ljusare läder. Lite distressed/vintage. Blev helt ok. Var det mer åt det hållet du tänkte @Yoko ?
Jamen det där tyckte jag blev riktigt trevligt! När jag skrev "ljusare läder" i ett tidigare inlägg så gick mina tankar till remmen som heter "cowhide in Vintage-Style; brown, decorative seam black" på sinn.de fast helst med en vit söm istället för svart. Personligen gillar jag dock ditt distressed :)

Tillbaka
Topp