Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror det är den vita kabeln som strular liteKommer till jobbet och varken telefoner eller terminaler får kontakt med servermiljö eller internet. Är det den svarta kabeln det är stopp i tror ni?
Säger som i en film. ”Cut the blue wire!”Kommer till jobbet och varken telefoner eller terminaler får kontakt med servermiljö eller internet. Är det den svarta kabeln det är stopp i tror ni?
Hur jag inte kan gilla gummi. enkelt.. Jag tycker helt enkelt inte om konsistensenHur kan du inte gilla gummi?? Har på senare år kommit till insikten att det är det ultimata materialet - skönt, doftar (för det mesta) vanilj, stryktåligt samt sjukt enkelt att bara skölja/tvätta när det börjar bli läge för det. Finns inget annat material som tickar dessa boxar
Körde Sinns egna gummi på min 358:a under ett par år, vilket var magiskt! Ett av de bättre gummibanden jag ägt faktiskt.
Vurmar även för Sailcloth. Snyggt och riktigt skönt. Nackdelen är att de blir saggiga efter ett tag.
När det gäller läder är shell cordovan en favorit. Tunnheten gör dock att de inte är helt kompatibla med tyngre klockor. Lär alltså inte bli aktuellt för min klassik 12.
Steveostraps.comSnyggt band. Vad kan ett sådant heta månne?
Det är därför jag inte vågar köpa som @Jamterik ...Fasen så tråkigt med alla dessa bluffar.. Ebay och alla andra säljsidor borde inse att seriösa köpare drar sig från att handla på deras sidor.
Deras hemsida är exemplarisk.Jag vet. Speciellt om man börjar kika på Strap customiser. Vilken typ av band ska jag välja, vilket skinn, alligator, buffel. kamel eller kanske noshörning. vilken färg på skinnet? Färg på tråd, röd, vit tritium eller? hur breda hällar, c lås eller clasp osv det slutar ofta med att inget blir beställt. Men det är ett trevligt tidsfördriv att sitta och konstruera egna band
Edit: fast jag har ett par förslag på bund med alligator som jag är otroligt sugen på
Exakt.. och nar man väl är framme vid köpknappen börjar funderingen: Kanske skulle ha tagit röd tråd istället eller eller eller..... osvDeras hemsida är exemplarisk.
Visst, du kan lätt ägna en timme på att göra dina val men håller med att när det fungerar så bra är det roligt.
Dock aldrig tryckt på köpknappen, än.
Tar emot lite när det kostar 495€.
Kan bli lite för många val..Exakt.. och nar man väl är framme vid köpknappen börjar funderingen: Kanske skulle ha tagit röd tråd istället eller eller eller..... osv
Tackar! Instämmer att det är prisvärt.Steveostraps.com
Han syr efter dina mått och önskemål.
Det här är brown ostrich.
600:- inkl frakt vilket jag tycker är extremt prisvärt.
Tror att det var just den 3 oktober eller som de skrev nånstans .. "i början av oktober".Är det någon som har koll på kommande event och när det skulle lanseras nya modeller? Pratades det inte om något 1/10? Nästa som jag hittar på Sinn´s hemsida är i Hamburg den 3/10.
Är det någon som har koll på kommande event och när det skulle lanseras nya modeller? Pratades det inte om något 1/10? Nästa som jag hittar på Sinn´s hemsida är i Hamburg den 3/10.
Det var Watchbuys som basunera ut att det skulle släppas nytt 1a Oktober.Är det någon som har koll på kommande event och när det skulle lanseras nya modeller? Pratades det inte om något 1/10? Nästa som jag hittar på Sinn´s hemsida är i Hamburg den 3/10.
Home EN - THE SHOW
THE SHOW 2021Hamburg, Schuppen 52, 3. – 5. October 2021 Dear Ladies and Gentlemen,this year’s edition of the SHOW is unfortunately canceled. WELCOME TO THE SHOW 2023 THE SHOW will be held as the summer festival of the industry from June 14 to 16, 2023, in Eberbach Monastery: right in the center...the-show.online
Verkar vara en bling-blingmässa del 2?
Var de inte med på nån liknande med U50 MOP?
Skulle de kunna tänka sig att släppa en FFD med blank mörkröd tavla någon gång så skulle jag bli lycklig.Perfekt tillfälle för ny FFD- klocka då och kanske en i Classic-linjen.
Minipoll i tråden
8820 ska till Tidlösa Ur på service och trycktest. Frågan är om lumepluppen vid 12 ska återskapas eller inte?
Vi kör svarsalternativ med smileys.
Återskapa lumepluppen =
Idioti, låt klockan vara ifred =
Första tanken var låt den vara men eftersom Tidlösa verkar vara en duktig hantverkare så kanske det är okej?
Svår fråga.
Gör du det så kanske det är knepigt att ta bort det?
Gör du det inte så kan du ju göra det i framtiden?
Tveklöst ska du ha en lume plupp. Det gör halva klockan.. Tänk dig min 103:a utan lumepluppMinipoll i tråden
8820 ska till Tidlösa Ur på service och trycktest. Frågan är om lumepluppen vid 12 ska återskapas eller inte?
Återskapa lumepluppen =
Ett tredje alternativ i fall du är väldigt tveksam.. Lämna in den hos tidlösa så kan jag hämta och lösa ut denMinipoll i tråden
Återskapa lumepluppen =
Men blir det då inte bara pluppen som lyser? Blir det samma kulör? Kanske inte spelar någon roll?Tveklöst ska du ha en lume plupp. Det gör halva klockan.. Tänk dig min 103:a utan lumeplupp
Tidlösa fixar nog det där med kulör. Robert är väldigt duktig.Men blir det då inte bara pluppen som lyser? Blir det samma kulör? Kanske inte spelar någon roll?
Renovera är ju ett hantverk - det här programmet har jag börjat titta på under pandemin- gillart!
discovery+
www.discoveryplus.se
Han ska inte måla av hela klockan bara dutta dit en liten pluppMen blir det då inte bara pluppen som lyser? Blir det samma kulör? Kanske inte spelar någon roll?
Renovera är ju ett hantverk - det här programmet har jag börjat titta på under pandemin- gillart!
discovery+
www.discoveryplus.se
Värsta som kan hända är ju att en renovering blir......världsberömd..
Den spanske målaren skulle "bara" bättre lite han också!Han ska inte måla av hela klockan bara dutta dit en liten plupp
Det vet man aldrig, kanske får feeling mitt i arbetet!Han ska inte måla av hela klockan bara dutta dit en liten plupp
Men blir det då inte bara pluppen som lyser? Blir det samma kulör? Kanske inte spelar någon roll?
discovery+
www.discoveryplus.se
Värsta som kan hända är ju att en renovering blir......världsberömd..
Man ser att det finns lite lumerester kvar om man tillsätter en uv-lampa.
Tror inte heller att nyansen på lysmassan är ett problem. Eller rättare sagt, det är en förutsättning för att det ska vara ett godkänt arbete.
Fyra mot två Då är det väll avgjortSpännande....50/50 än så länge. Det var ju kul med en lo-fi poll