• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God morgon i tråden 🌞

Spännande mail till Sabine på Sinn :)

IMG_20210930_075620.jpg

En sak jag reflekterat på med klockband är att jag är mest nöjd med de dyraste. Hade jag köpte de dyrare på en gång hade det varit billigare men kanske inte lika roligt 🤔 .

Jag är inne på lite samma sak. Efter att Klassik har landat kommer jag satsa på att försöka hitta den ultimata bandkombon till respektive klocka samt en bra förvaring för banden.

Lite Tudor p01-vibbar idag, fast bättre 😎. Obs, bilen var tämligen parkerad vid fototillfället.

52ED4B90-AD69-4CF2-8C6A-BA0CE1B4C5EA.jpeg

J-vlar så bra 244 är! De där adaptrarna gör verkligen oerhört mycket för looken. Svårt avundsjuk men glad över att det har dykt upp en på forumet 💚 🌻

Helt korrekt! Pga snappt ändrade planer fick jag lämna in den och sälja av några klockor för att finansiera min "vigsel-klocka", vilket blev en ny speedmaster köpt från eriksonur igår!
Bra val!
Jag gjorde detsamma för drygt tio år sedan, fast en lastgammal då inte ekonomin tillät annat.
En klocka som inte kommer gå ur tiden (här ska det då vara en trumvirvel. Ni får fantisera ihop den... )

Bra val!
Jag gjorde detsamma för drygt tio år sedan, fast en lastgammal då inte ekonomin tillät annat.
En klocka som inte kommer gå ur tiden (här ska det då vara en trumvirvel. Ni får fantisera ihop den... )
Just tidlösheten var tanken bakom valet. Sinn U50 är en sinnessjukt cool klocka, men tidlös är den tyvärr inte.

Jag hoppas ju att jag kommer bära klockor liknande U50 även om 40 år, men vågar inte chansa på det med klockor jag vet att jag behåller och använder till skylten plockas ner.

U-boetternas förtjänst är även dess förbannelse, dvs att de är snudd på omöjliga att patinera på ett klädsamt sätt. Gillar gamla härjade Doxor där man ser årsringarna på ett helt annat sätt. Min poäng är att designen måste vara mer konstant relevant när själva skicket på klockan aldrig blir ”vintage”.

Haha, jäklar vad luddigt det blev och vette sjutton om det går att förstå vad jag menar ☺️

U-boetternas förtjänst är även dess förbannelse, dvs att de är snudd på omöjliga att patinera på ett klädsamt sätt. Gillar gamla härjade Doxor där man ser årsringarna på ett helt annat sätt. Min poäng är att designen måste vara mer konstant relevant när själva skicket på klockan aldrig blir ”vintage”.

Haha, jäklar vad luddigt det blev och vette sjutton om det går att förstå vad jag menar ☺️
Inte tänkt på det på det sättet, men du har absolut rätt.
En gammal dykare som ser ut att ha varit i helvetet och vänt är ju riktigt trevligt, men slitaget ska ju vara rätt.

Fanns en svart 756 på C24 för ett tag sen som såg ut att ha varit genom all världens jävelskap men ack så snygg.
Slitaget så man såg metallen genom det svarta.

@Kanadicken ´s svarta 144 har ett riktigt härligt slitage på helt rätt sätt.

Tack!
Min verker stammer bra med sen 80 talat.
upload_2018-11-14_12-23-33.png

Någon gång senare blev "Automatik" rakt skrivit och Pulsations adderade till Tachy skalen. Länken sa intessant ut i den tidig katolog, har inte sett den tidagare.

Tillbaka
Topp